Наукова робота кафедри педагогіки та інноваційної освіти зорієнтована на аналіз актуальних питань сучасної педагогіки, теорії і методики професійного навчання та виховання сучасної молоді, створення умов професійного становлення особистості майбутнього фахівця та його неперервного професійного розвитку.
Наукова робота кафедри ПІО реалізується відповідно до комплексної науково-дослідної теми: «Теоретико-методичні засади особистісного і професійного розвитку сучасного фахівця в умовах інтеграції у міжнародний освітній простір», № держреєстрації: 0121U113179.
Координатор – д. пед. н., проф. Козловський Юрій Михайлович.
Організація постійно діючого наукового семінару «Актуальні проблеми професійного розвитку особистості в умовах євроінтеграційних процесів» дозволяє обговорювати актуальні питання за такими основними напрямами досліджень комплексної теми:
- Загальнопедагогічні підходи до моделювання наукової діяльності закладу вищої освіти (Козловський Ю. М.);
- Теоретико-методичні засади формування професійно-педагогічної компетентності викладачів вищої школи (Горохівська Т. М.);
- Теоретико-методичні засади розвитку професійно-педагогічної мобільності викладачів вищої школи (Ієвлєв О. М.);
- Теоретико-методичні засади управління освітнім процесом у закладі освіти (Криштанович М. Ф.);
- Теоретико-методологічні засади професійного становлення та неперервного професійного розвитку сучасного фахівця (Мукан Н. В.);
- Теоретико-методичні засади психології та педагогіки творчості (Чубінська Н. Б.);
- Формування фахових компетентностей випускника закладу вищої освіти: інтегративний підхід (Дольнікова Л. В.);
- Особливості інноваційної педагогічної діяльності (Шевчук Г. Й.).
- Використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у формуванні творчої особистості (Стечкевич О. О.);
- Інновації в академічному середовищі закладу вищої освіти (Гельжинська Т. Я.),
а також результати, одержані у межах виконання дисертаційних досліджень аспірантів і науково-педагогічних працівників кафедри ПІО.
Кафедра ПІО забезпечує організацію навчання за освітньо-науковими програмами для докторів філософії відповідно до спеціальностей:
- 011 Освітні, педагогічні науки /із 2025 навч. року – А1 Освітні науки/;
- 015 Професійна освіта (за спеціалізаціями) /із 2025 навч. року – А5 Професійна освіта (за спеціалізаціями)/.
Кафедра пропонує програми для підготовки науково-педагогічних працівників у докторантурі за науковими спеціальностями:
- 13.00.01 Загальна педагогіка та історія педагогіки
- 13.00.04 Теорія і методика професійної освіти.
В Університеті функціонує Спеціалізована вчена рада Д 35.052.24, яка приймає до розгляду дисертаційні роботи за науковими спеціальностями:
- 13.00.01 Загальна педагогіка та історія педагогіки
- 13.00.04 Теорія і методика професійної освіти.
У 2020-2025 роках захищено 9 кандидатських та 2 докторські дисертації.
Аспіранти кафедри ПІО виконують дисертаційні дослідження у межах комплексної науково-дослідної теми: «Теоретико-методичні засади особистісного і професійного розвитку сучасного фахівця в умовах інтеграції у міжнародний освітній простір» та захищають їх на здобуття ступеня доктора філософії.
З 2020 року відбулися захисти дисертацій у разових спеціалізованих вчених радах за спеціальностями:
- 011 Освітні, педагогічні науки – 13
- 015 Професійна освіта (за спеціалізаціями) – 7
Науково-педагогічні працівники кафедри беруть активну участь в атестації здобувачів освітньо-наукового ступеня доктора філософії, виконуючи функції голови, рецензента, опонента:
- 2020 рік – 15 разових СВР202
- 2021 рік – 11 разових СВР
- 2022 рік – 14 разових СВР
- 2023 рік – 30 разових СВР
- 2024 рік – 14 разових СВР
- 2025 рік – 11 разових СВР
Науково-педагогічні працівники кафедри є членами постійно діючих спеціалізованих вчених рад:
- Д35.052.24 – д.пед.н., проф. Т.М. Горохівська, д.пед.н., доц. О.М. Ієвлєв, д.пед.н., проф. Ю.М. Козловський, проф. Н.В. Мукан, д.пед.н., доц. О.О. Стечкевич, к.пед.н., доц. О.С. Сторонська.
- Д75.052.05 – проф. Н.В. Мукан.
Кафедра є організатором проведення міжнародних та всеукраїнських науково-практичних конференцій, семінарів, круглих столів, літніх/зимових шкіл:
- Міжнародна науково-практична конференція «Управління в освіті»
- Міжнародна науково-практична конференція «Професійний розвиток педагога в умовах інтеграції до європейського освітнього простору: міжнародна академічна та професійна / професійно-педагогічна мобільність»
- Міжнародна науково-практична конференція «Реалізація освітніх ініціатив в умовах воєнного часу: вітчизняний та зарубіжний досвід»
- Міжнародна науково-практична конференція «Григорій Сковорода – український філософ-містик, богослов, поет і педагог (до 300-річчя від дня народження)»
- Всеукраїнська науково-практична конференція: «Проблеми підготовки педагогів для професійної освіти: теорія і практика»
- Регіональний «круглий стіл» на тему «Проблеми підготовки педагогів для професійної освіти: теорія і практика»
- Міжрегіональний круглий стіл «Забезпечення якості освітньо-наукових програм підготовки докторів філософії у галузі 01 Освіта / Педагогіка»
- Міжнародні літні, зимові школи «Camp Believe: Soft skills development», «Ефективне наукове керівництво: перспективи і можливості», «International summer school of young scientists», «Академічне підприємництво: теорія і кращі практики», «Академічна доброчесність: освітній та науковий виміри».
Науково-публікаційна діяльність працівників, студентів та аспірантів кафедри ПІО упродовж 2020-2025 років відображена такими результатами:
- монографії – 32
- розділи у колективних монографіях – 37
- статті у виданнях, що включені до переліку наукових фахових видань України – 698
- статті у періодичних наукових виданнях, проіндексованих у базах даних Web of Science та Scopus – 185
- тези доповідей, опубліковані у збірниках матеріалів міжнародних, всеукраїнських, регіональних наукових і науково-практичних конференцій – 612.