Результати проєкту (вересня 2022р - березня 2023р)

Лекція на тему «Енергетична політика ЄС та України в умовах російської агресії» Лекція на тему «Енергетична політика ЄС та України в умовах російської агресії» Лекція на тему «Енергетична політика ЄС та України в умовах російської агресії» Лекція на тему «Енергетична політика ЄС та України в умовах російської агресії» Лекція на тему «Енергетична політика ЄС та України в умовах російської агресії»

 

Урочисте відкриття міжнародного проєкту «Європейські студії для студентів технічних спеціальностей в Національному університеті «Львівська політехніка».

6 вересня 2022 року в Національному університеті «Львівська політехніка» відбулося урочисте відкриття міжнародного проєкту «Європейські студії для студентів технічних спеціальностей в Національному університеті «Львівська політехніка». У заході взяли участь понад сто учасників – студенти, викладачі, запрошені гості та команда проєкту (Христина Забавська, Наталія Вовк, Олександр Марковець, Ольга Івасечко, Олег Цебенко, Лідія Каша, Ірина Сухорольська та керівник проєкту Ярина Турчин). 

З вітальним словом виступили проректорка з науково-педагогічної роботи та міжнародних зв’язків Наталія Чухрай, менеджер напряму Жан Моне Національного Еразмус+ офісу Петро Крайнік, державний експерт Директорату європейської інтеграції, бюджетування та узгодження політик МОН України Сергій Шкабко, директор Інституту енергетики та систем керування НУЛП Андрій Лозинський, представник Української асоціації викладачів і дослідників європейської інтеграції Роман Калитчак. 

Учасник проєктної команди Олег Цебенко презентував 15 особливостей проєкту EUSTS, його міждисциплінарність, практичну зорієнтованість, інтерактивність тощо. З більш детальною інформацією про проєкт можна ознайомитися на сайті Університету за покликанням: https://lpnu.ua/yests

Модераторка заходу Ярина Турчин висловила вдячність студентам Львівської політехніки, які долучилися до відкриття проєкту та створили креативний візуальний продукт «Європейські студії очима молоді». Зокрема, Юлії Вайді, Богдану Мірінчику, Касянчуку Михайлові, Анастасії Коротюковій, Тетяні Боднар, Романії Гасин, Вікторії Токарєвій, Альбіні Таякіній, Романчишину Олегу, Хом’яку Михайлові. За підтримку в реалізації проєкту організатори заходу подякували ректорові Національного університету «Львівська політехніка» Юрію Бобалу та керівниці Національного Еразмус+ офісу в Україні Світлані Шитіковій.

1 2 3 4

 

У рамках виконання проєкту «Європейські студії для технічних спеціальностей у Національному університеті «Львівська політехніка» (EUSTS) за підтримки програми ЄС Еразмус+ напряму Жан Моне розпочато викладання вибіркових дисциплін для студентів нашого університету.

Упродовж 2022/2023 навчального року чимало здобувачів зацікавилися освітніми компонентами EUSTS, які розкривають досвід Європейського Союзу у різних сферах.  Так, для вивчення дисципліни «Екологія та кліматична стійкість ЄС» записалося 248 студентів різних спеціальностей НУЛП, «Енергетика ЄС і нові тренди для України» – 188 студентів та «Україна – ЄС: цифрова трансформація» – 227 осіб.

Під час перших занять слухачі ознайомилися з історичними передумовами, основними етапами та причинами виникнення ЄС, ключовими сферами діяльності ЄС, спільними політиками Європейського Союзу. Попереду здобувачів чекає вивчення особливостей енергетичного виміру співпраці країн-учасниць Східного партнерства, європейського зеленого курсу (European Green Deal), «Цифрового компасу ЄС» та ін.

Фінальною «родзинкою» вивчення кожної дисципліни стане колективний проєкт від студентських команд. Під час його виконання здобувачі критично розглядатимуть проблеми зі сфери енергетичної політики, цифрової трансформації чи екологічних і кліматичних загроз та моделюватимуть їх розв’язання за допомогою інструментів Європейського Союзу, доступних для України та кращих європейських практик загалом.

Практичні заняття проходять із застосування різноманітних інтерактивних методів, наприклад: вправи «Ажурна плита», «Арт-галерея», «Асоціації», «Аналітична дискусія», «Дебати», «Мозкова атака», «Проблемне коло», вправа із застосуванням методу «Мікрофону», метод Кіплінга, «квіз»-тести, інші імітаційні та інтерактивні вправи. Такий підхід до організації навчання викликає особливе зацікавлення у студентів.

викладання вибіркових дисциплін для студентів викладання вибіркових дисциплін для студентів викладання вибіркових дисциплін для студентів викладання вибіркових дисциплін для студентів викладання вибіркових дисциплін для студентів викладання вибіркових дисциплін для студентів викладання вибіркових дисциплін для студентів викладання вибіркових дисциплін для студентів викладання вибіркових дисциплін для студентів

 

Публічна лекція радника Віцепрем’єр-міністра України з питань європейської та євроатлантичної Івана Нагорняка на тему «Моніторинг Угоди про асоціацію з ЄС. Що дає Україні статус кандидата на членство в ЄС?

20 вересня 2022 року в режимі онлайн відбулася публічна лекція Івана Нагорняка – кандидата політичних наук, радника Віцепрем’єр-міністра України з питань європейської та євроатлантичної інтеграції на актуальну тему «Моніторинг Угоди про асоціацію з ЄС. Що дає Україні статус кандидата на членство в ЄС?». Під час лекції спікер акцентував увагу на значенні урядової інформаційно-аналітичної онлайн-системи «Пульс Угоди», розробленої для моніторингу імплементації в Україні Угоди про асоціацію з ЄС за різними сферами, особливостях заповнення українською стороною «запитувальника» Європейській Комісії, позиціях держав-членів ЄС щодо надання Україні статусу кандидата на членство в ЄС, потенційних сценаріях вступу України до ЄС та ключових для цього обмеженнях, а також підготовчому етапі до переговорів із питання вступу нашої держави до ЄС.

Виступ Івана Нагорняка викликала чималу зацікавленість, адже його відвідало понад сто учасників, з-поміж яких - студенти різних спеціальностей, викладачі, аспіранти, учасники проєкту EUSTS з кафедр СКІД, ПМВ і ЕКС. До заходу долучилися відомі закордонні науковці – професор Тереса Астрамовіч-Лейк (Вармінсько-Мазурський Університет в Ольштині), яка нині стажується в Мюнхенському університеті Людвіга-Максиміліана і є фахівцем з прав людини, регіональної політики ЄС та місцевого самоврядування. Присутніх здебільшого цікавили питання про стан реформи децентралізації в Україні, прогнози щодо набуття Україною членства в ЄС та головні обмеження цього процесу, вплив цифровізації сфери надання адміністративних послуг на євроінтеграцію України тощо.

Захід проведено у рамках проєкту «Європейські студії для технічних спеціальностей в Національному університеті «Львівська політехніка» (EUSTS), який реалізується за підтримки програми ЄС Еразмус+ напряму Жан Моне, активність: серія публічних лекцій спікерів. Команда проєкту дякує усім учасникам цього івенту та продовжує працювати над підготовкою інших не менш цікавих заходів на актуальні теми європейської інтеграції України та співробітництва з Європейським Союзом. Запрошуємо долучатись до наших заходів усіх бажаючих.

1 2 3 4

 

Ярина Турчин виступила спікером Єврошколи, що проводиться в рамках EU Study Days in Ukraine

6 жовтня 2022 року професорка Ярина Турчин, координаторка проєктів Еразмус+ Жан Моне модуля «Ініціатива ЄС Східне партнерство: можливості для України» та Жан Моне кафедри «Європейські студії для технічних спеціальностей в Національному університеті «Львівська політехніка» виступила спікером Єврошколи, що проводиться в рамках EU Study Days in Ukraine – освітнього проєкту Представництва Європейського Союзу в Україні, започаткованого у 2013 році. Метою проєкту є розвиток мережі випускників, які цікавляться питаннями європейської інтеграції й спільно реалізують власні ініціативи у різних сферах діяльності. EU Study Days допомагає знаходити однодумців, які бачать розвиток України як європейської держави. Лектори EU Study Days EU – провідні українські та європейські експерти з європейської інтеграції, міжнародного права, економіки, цифровізації та інших напрямків, які вивчають пріоритети розвитку Європейського Союзу в різних сферах, що безпосередньо пов’язано з ключовими питаннями взаємовідносин Україна-ЄС. Професорка Ярина Турчин ознайомила слухачів Єврошколи зі Східним партнерством як складовою Європейської політики сусідства ЄС у тематичному модулі «ENP and Eastern Partnership, EU FSP» (lecture, Q&A)». Також знаннями з політики розширення ЄС та можливих сценаріїв розвитку Східного партнерства поділилися професорка Львівського національного університету імені Івана Франка Наталія Антонюк і Сергій Герасимчук, заступник виконавчого директора Ради зовнішньої політики «Українська призма», директор програми Регіональних ініціатив та сусідства. У заході взяло участь понад тридцять слухачів Єврошколи, які активно долучилися до дискусії про стан та перспективи політики розширення ЄС та місця в ній країн Східного партнерства, зокрема, й України.

1 2 3

 

Публічна лекція Андрія Андрусевича старшого аналітика Ресурсно-аналітичного центру " Суспільство і довкілля" на тему «Європейський зелений курс: можливості та загрози для України».

4 жовтня 2022 року в режимі онлайн відбулася публічна лекція  Андрія Андрусевича – старшого аналітика Ресурсно–аналітичного центру «Суспільство і довкілля» на актуальну тему «Європейський зелений курс: можливості та загрози для України». 

 Під час лекції спікер акцентував увагу на значенні Європейського зеленого курсу як для ЄС, так і для України (формування «нового типу суспільства»), виокремивши проблеми на шляху імплементації ЄЗК, що виникли в умовах російської збройної агресії проти України (так звана «війна декарбонізації»).  

Спікер також сфокусувався на низці амбітних прийнятих ініціативах Європейського Союзу, у сфері зміни клімату, як-от: Комюніке з впровадження ЄЗК («Fit for 55»), Європейський кліматичний закон (від 30.06.2021р.), Нова стратегія ЄС з адаптації до зміни клімату (від 24.02.2021 р.), Європейський кліматичний пакт (від 09.12.2020 р.), Кліматичний цільовий план 2030, Стратегії ЄС з інтеграції енергетичної системи (08.07.2020 р.), Воднева стратегія ЄС (08.07.2020 р.), Метанова стратегія ЄС (від 14.10.2020 р.), Хвиля реновацій для Європи (від 14.10.2020 р.), Стратегія ЄС з морської відновлюваної енергетики (від 19.11.2020 р.), Новий європейський Баугауз ( від 15.09.2021 р.), RePowerEU (План подолання енергетичної залежності ЄС з боку Кремля від 18.05.2022 р.), Промисловій стратегії ЄС, Новій торговельній стратегії ЄС.  

Під час лекції Андрій Андрусевич порушив проблему і фінансування ЄЗК, наголосивши на  Інвестиційному плані ЄЗК, Фонді справедливого переходу, Стратегії фінансування переходу до сталої економіки.  

Попри це, лектор зосередився і на особливостях кліматичної та енергетичної дипломатії ЄС та лідерській місії Брюсселю як «глобальному кліматичному промоутері». На завершення лекції спікер репрезентував картування стратегічних цілей України та ЄС у контексті ЄЗК, вплив механізму вуглецевого коригування імпорту (CBAM) на торгівлю України з ЄС, а також плани повоєнного відновлення України. 

На лекції Андрія Андрусевича було понад сто учасників, з-поміж яких - студенти різних спеціальностей, викладачі, аспіранти, учасники проєкту EUSTS з кафедр СКІД, ПМВ і ЕКС. До заходу долучилися відомі закордонні науковці – професор Тереса Астрамовіч-Лейк (Вармінсько-Мазурський Університет в Ольштині), яка нині стажується в Мюнхенському університеті Людвіга-Максиміліана і є фахівцем з прав людини, регіональної політики ЄС та місцевого самоврядування. Професор Тереза Астрамовіч-Лейк у 2021 році виступила організатором «Молодіжного екологічного сеймику» в м. Ольштині. 

Учасників лекції цікавили питання про те, яким має бути ставлення населення України до споживання електроенергії, який досвід інших європейських країн у цьому контексті, а також  питання залучення української молоді до акцій та кліматичних страйків на кшталт тих, що мали місце у багатьох європейських містах, ще до повномасштабного збройного вторгнення росії на територію України. 

Захід проведено у рамках проєкту «Європейські студії для технічних спеціальностей в Національному університеті «Львівська політехніка» (EUSTS), який реалізується за підтримки програми ЄС Еразмус+ напряму Жан Моне, активність: серія публічних лекцій спікерів. 

Команда проєкту щиро дякує усім учасникам цього заходу та продовжує працювати над підготовкою інших не менш цікавих заходів на актуальні теми європейської інтеграції України та співробітництва з Європейським Союзом. Запрошуємо долучатись до наших заходів усіх бажаючих

7 6 5 4 3 2 1

 

Інтер-активний захід «Поширення кращих практик викладання європейських студій та створення міждисциплінарних програм у закладах вищої освіти України: обмін досвідом»

5 жовтня 2022 року в рамках проєкту «Європейські студії для технічних спеціальностей у Національному університеті «Львівська політехніка» (EUSTS) за підтримки програми ЄС Еразмус+ напряму Жан Моне відбувся інтерактивний захід «Поширення кращих практик викладання європейських студій та створення міждисциплінарних програм у закладах вищої освіти в Україні: обмін досвідом». Захід організований спільно ННЦ «Європейські студії для технічних університетів» НУЛП і Центром європейських досліджень Національного університету «Острозька академія». Під час теоретичної панелі-дискусії досвідом викладання європейських студій ділилися керівниця проєкту EUTS Ярина Турчин (тема виступу «Особливості розвитку європейських студій в Національному університеті «Львівська політехніка» та перспективи запровадження міждисциплінарних освітніх програм із вивчення ЄС»), керівниця Центру європейських досліджень Національного університету «Острозька академія» Тетяна Сидорук («Центр європейських досліджень у Національному університеті «Острозька академія»: кращі практики розвитку європейських студій»), провідний фахівець Проєктного офісу Національного університету «Львівська політехніка» Олена Лукачук (Проєктний офіс Національного університету «Львівська політехніка»: кращі практики в імплементації наукових пропозицій від ЄС), керівниця проєкту «Громадянське суспільство в процесі вирішення конфліктів: досвід ЄС для України» (EURoCoRP) Національного університету «Острозька академія» Олена Шершньова (Особливості реалізації міждисциплінарних проєктів європейських студій (на прикладі досвіду EURoCoRP та EuroVIS). Натомість практичну панель із застосуванням інтерактивних методик викладання європейських студій провадили тренери-учасники проєкту EUSTS Ольга Івасечко та Олег Цебенко, що викликало особливий інтерес у студентів Національного університету «Острозька академія», які продемонстрували високий рівень знань та вмотивованість до вивчення європейських студій.

Учасники заходу відзначили важливість запровадження міждисциплінарних освітньо-професійних і освітньо-наукових програм у закладах вищої освіти, які будуть поєднювати фахові знання за конкретною спеціальністю (у тому числі технічними) зі знаннями про ЄС, європейську інтеграцію України, що вкрай необхідно для імплемнтації Угоди про асоціацію з ЄС та успішної реалізації євроінтеграційного курсу нашої держави. У цьому контексті, проф. Ярина Турчин відзначила, що розвиток європейських студій в Україні пройшов декілька етапів становлення і, безперечно, сьогодні отримав нові можливості. Це пов’язано як зі зміною концептуальних засад функціонування вищої освіти в Україні після набуття Закону про вищу освіту в Україні  2014 року, так і політичними обставинами, головно, йдеться про підписання Угоди про асоціацію з ЄС, набуття Україною статусу кандидата на членство в ЄС, закріплення на конституційному рівні євроінтеграційного курсу зовнішньої політики України. Нині ж МОН України акцентує увагу на необхідності запровадження в освітній процес навчальних дисциплін з європейської інтеграції та проведення наукових досліджень за вказаною тематикою. За підсумками заходу були визначені подальші кроки для кооперації обох університетів задля розвитку європейських студій та обміну кращими академічними практиками.  

Захід організовано під керівництвом координаторки проєкту EUSTS, професорки Ярини Турчин.

До підготовки заходу також долучилися доцентка учасники проєкту EUSTS: доцентка Наталія Вовк (кафедра соціальних комунікацій та інформаційної діяльності) та доцент Олександр Марковець (кафедра соціальних комунікацій та інформаційної діяльності); ст. викладачка Ірина Сухорольська (кафедра політології та міжнародних відносин); асистентка Христина Забавська (кафедра ПМВ) та доцентка Лідія Каша (кафедра електромехатроніки та комп’ютеризованих електромеханічних систем). Загалом учасниками події стали близько 50 осіб – викладачів, аспірантів і студентів, які цікавляться Європейським Союзом та сучасними методиками викладання.

З докладнішою інформацією про проєкт EUSTS можна ознайомитися на його сайті у рамках Порталу Львівської політехніки.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

 

Інтерактивний захід – імітаційна гра «Світ громад»

6 жовтня 2022 року у Львівській політехніці відбувся інтерактивний захід – імітаційна гра «Світ громад». Захід організовано командою проєкту «Європейські студії для технічних спеціальносте у Національному університеті «Львівська політехніка» (EUSTS). 

Метою гри організатори визначили набуття студентами вмінь і навиків імплементації досвіду та інструментів Європейського Союзу для розвитку об’єднаних територіальних громад України. 

До заходу долучилися студенти І курсу освітніх програм «Комп’ютерна інженерія» та «Соціальні комунікації та інформаційна діяльність». 

З вітальним словом до учасників виступила керівниця проєкту EUSTS, директорка Інституту гуманітарних і соціальних наук д.політ.н., проф. Ярина Турчин. Професорка відзначила актуальність проведення заходу, особливу увагу звернувши на можливості вивчення європейських студій у Львівській політехніці, представила основні особливості проєкту EUSTS.

Захід складався із двох частин. Першу модерувала доцентка кафедри СКІД Наталія Вовк, яка презентувала численні програми підтримки ЄС для підтримки різноманітних реформ в Україні, зокрема, децентралізації та розвитку громад. Чимало уваги було приділено позитивним кейсам реформи децентралізації окремих країн ЄС, як-от: Польщі, Латвії, Литви, Естонії, Чехії та Словаччини.

Натомість під час практичної частини заходу студенти тестували свої знання щодо програм ЄС з підтримки розвитку громад в Україні за допомогою онлайн-вікторин, а її переможці отримали заохочувальні призи від команди проєкту EUSTS. Також учасники активно працювали в командах, кожна з яких створювала, а згодом і презентувала свою «ідеальну громаду» європейського кшталту. Студенти продемонстрували власне бачення розвитку ОТГ та виокремили ті сектори, які, на їхню думку, потребують пріоритетної підтримки: економіка (будівництво заводів і створення нових робочих місць); будівництво доріг; культура та спорт (культурно-мистецькі та спортивні центри); освіта (дошкільні та шкільні заклади) та ін. Особливу уваги студенти надали питанню дотримання норм з охорони довкілля, адже Україна доєдналася до європейського Green Deal. Важливо, що за допомогою інтерактивних методів навчання студенти не лише ознайомилися із можливостями розвитку ОТГ, а й отримали практичні навики використання інструментарію ЄС для такої діяльності. 

До проведення імітаційної гри долучилися й інші члени команди проєкту EUSTS - доцент Олександр Марковець (кафедра соціальних комунікацій та інформаційної діяльності), доцентка Ольга Івасечко (кафедра ПМВ), доцент Олег Цебенко (кафедра ПМВ), старша викладачка Ірина Сухорольська (кафедра політології та міжнародних відносин), асистентка Христина Забавська (кафедра ПМВ) та доцентка Лідія Каша (кафедра електромехатроніки та комп’ютеризованих електромеханічних систем).

Команда проєкту EUSTS щиро дякує всім учасникам цього заходу – студентам і викладачам, і продовжує працювати над підготовкою інших, не менш цікавих заходів на актуальні теми європейської інтеграції України.

9 8 7 6 5 4 3 2 1 0

 

17 жовтня 2022 року в режимі онлайн відбулася публічна лекція  Мар’яни Винярської – кандидата економічних наук, магістра права, директорки Експертно-дорадчого центру «Правова аналітика»  на актуальну тему «Міжнародні переговори з питань зміни клімату». Під час лекції спікерка акцентувала увагу на результатах Конференції сторін Рамкової конвенції ООН про зміну клімату – СОР 26 (Глазго, 2021) та позиції України, впливі війни в Україні на кліматичні переговори, очікуваних національно визначених внесках України (2015, 2021), викликах та проблемах на шляху імплементації кліматоохоронної політики, пріоритетах політики з питань зміни клімату, відмові від викопного палива, міжнародних ініціативах, до яких долучилася Україна на СОР 26 у Глазго, фінансових питаннях, а також особливостях повоєнної відбудови України. Особливу увагу М. Винярська зосередила на її участі в неурядовій організації «Green Peace» та бажанням міжнародних експертів сприяти повоєнному відновленню України.

Виступ Мар’яни Винярської викликав чималу зацікавленість,  адже його відвідало понад сто учасників, з-поміж яких - студенти різних спеціальностей, викладачі, аспіранти, учасники проєкту EUSTS з кафедр СКІД, ПМВ і ЕКС.

Присутніх здебільшого цікавили питання про стан виконання Україною взятих на себе міжнародних зобов’язань щодо кліматичних цілей, фінансових інструментів врегулювання проблеми зміни клімату, наслідків закриття вугільних станцій Україною до 2035 р. та можливих шляхів повоєнного відновлення України. 

Захід проведено у рамках проєкту «Європейські студії для технічних спеціальностей в Національному університеті «Львівська політехніка» (EUSTS), який реалізується за підтримки програми ЄС Еразмус+ напряму Жан Моне, активність: серія публічних лекцій спікерів.

Команда проєкту дякує усім учасникам цього заходу та продовжує працювати над підготовкою інших не менш цікавих заходів на актуальні теми європейської інтеграції України та співробітництва з Європейським Союзом. Запрошуємо долучатись до наших заходів усіх бажаючих

1 2 3 4 5

28 жовтня 2022 року у Львівській політехніці відбувся інтерактивний захід – воркшоп «Прокачай свою діджиталізацію». Захід організовано командою проєкту «Європейські студії для технічних спеціальносте у Національному університеті «Львівська політехніка» (EUSTS).

Метою воркшопу організатори визначили набуття учасниками вмінь і навиків використання сучасних іннформаційних технологій та сервісів для вдосконалення життєдіяльності людини, суспільства і держави. До заходу долучилися студенти та викладачі Львівської політехніки.

Воркшоп складався із двох частин. В межах першої частини учасники довідалися про особливості різних сервісів (Дія, Електронні петиції, е-Малятко, е-ППО та ін.), особливості процесів ідентифікації, автентифікації та авторизації та цифрової ідентифікації особи. Сучасні українські сервіси електронного урядування розроблені за програм співфінансування та гранів ЄС. Практична частина полягала у створенні фото профілю, яке дасть змогу ідентифікувати учасника як працівника / студента певної установи. Так, студенти і викладачі Університету здобули практичні навики додавання лого Львівської політехніки до своїх фото у різноманітних мережах (Facebook, MS Teams тощо).

Оскільки достовірність та подання інформації про особу є важливою умовою інтеграції України в ЄС та запорукою використання досвіду європейських інституцій в наданні адміністративних послуг органами влади, під час другої частини воркшопу учасники довідалися про цікавинки створення власного бренду у соціальних мережах. Учасникам воркшопу презентували особливості окремого програмного забезпечення для якісного ведення сторінок у соціальних медіа (Snapseed, Мова – ДНК нації, Grammarly, UNUM, Unfold). 

Насамкінець учасники довідалися про основні правила інформаційної безпеки та обговорили небезпеки діджиталізації.

Команда проєкту EUSTS щиро дякує всім учасникам цього заходу – студентам та викладачам – і продовжує працювати над підготовкою інших, не менш цікавих заходів на актуальні теми європейської інтеграції України

1 2 3 4 5 6 7

9 листопада 2022 року в рамках проєкту «Європейські студії для технічних спеціальностей у Національному університеті «Львівська політехніка» (EUSTS) за підтримки програми ЄС Еразмус+ напряму Жан Моне в онлайн форматі відбувся інтерактивний захід «Поширення кращих практик викладання європейських студій в Україні: особливості імплементації знань про базові цінності Європейського Союзу». Івент проведений командою ННЦ «Європейські студії для технічних університетів» НУЛП. Своїм досвідом упровадження європейських студій поділилися проф. Ярина Турчин (керівник проєкту EUSTS), проф. Тереса Астрамовіч-Лейк (Вармінсько-Мазурський університет в Ольштині, Республіка Польща), д.ю.н., проф. Наталія Ортинська (Інституту права, психології та інноваційної освіти Національного університету «Львівська політехніка»). Проф. Ярина Турчин закцентувала увагу на політичних і суспільних причинах посилення уваги до впровадження європейських студій у ЗВО України, у тому числі Національному університеті «Львівська політехніка», розкрила зміст базових цінностей Європейського Союзу та окреслила можливі шляхи формування знань про них на рівні університету, як-от: впровадження окремих освітніх програм чи навчальних модулів за цією тематикою; вдосконалення та розширення блоку вибіркових дисциплін; поширення кращих практик запровадження факультативних навчальних дисциплін чи публічних лекцій зовнішніх стейкхолдерів; використання потенціалу міжнародних освітніх проєктів, зокрема, в межах програми ЄС Еразмус+. На прикладі проєкту EUSTS розкрила переваги та недоліки формування знань про європейські цінності в академічному середовищі. Досвідом у впровадженні дисциплін з прав людини поділилася професор Тереса Астрамовіч-Лейк на прикладі Вармінсько-Мазурського університету, детально проаналізувавши трансформацію освітнього процесу РП із виокремленням ключових відмінностей напередодні, підчас і після вступу Польщі до Європейського Союзу. Важливо, наголосила професорка, що на кожному етапі в центрі навчання завжди є студент. Більш детально доповідачка зупинилася на методиках навчання, наприклад, «метаплан»,  «мігруючі картки», «інсценізація», «мозковий штурм» тощо. Натомість проф. Наталія Ортинська розкрила потенціал ІППО для формування знань студентів про базові цінності ЄС у Львівській політехніці, головно, в сфері IT-права, дотримання прав людини в цифрову епоху, що користується особливим попитом у випускників та студентів університету. Також була підкреслена важливість функціонування «Центру правових досліджень гендерної рівності» та проведення дисертаційних досліджень на тематику прав людини.

Практичну частину заходу із застосуванням «Метаплану» для формування знань про базові цінності ЄС провели тренери з методик викладання, учасники проєкту EUSTS – доц. Ольга Івасечко (кафедра ПМВ), доц. Олег Цебенко (кафедра ПМВ), ст.викл Ірина Сухорольська (каф.ПМВ), асистент Христина Забавська (кафедра ПМВ). Студенти представили результати своєї роботи задля розв’язання декількох важливих питань: дотримання прав людини; гендерної рівності; забезпечення свободи слова та прав дітей в умовах війни. До підготовки івенту долучилися доц. Наталія Вовк (кафедра СКІД), доц. Олександр Марковець (кафедра СКІД), Лідія Каша (кафедра ЕКС). Учасниками заходу стали понад 40 осіб (викладачів, студентів, аспірантів), які цікавляться ЄС та європейською інтеграцією України.

Команда проєкту щиро дякує усім учасникам цього івенту та продовжує працювати над підготовкою інших не менш цікавих заходів на актуальні теми європейської інтеграції України та співробітництва з Європейським Союзом. Запрошуємо долучатись до наших заходів усіх бажаючих.

Більш детальна інформація про проєкт EUSTS.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

15 листопада 2022 року в режимі онлайн відбулася публічна лекція Лариси Федіної – головного спеціаліста відділу впровадження проєктів у сфері цифровізації освіти управління розвитку цифрових навичок та цифровізації освіти Міністерства цифрової трансформації України на тему: «Особливості цифрової трансформації України на шляху до Єдиного цифрового ринку ЄС».

 У своєму виступі спікерка сфокусувалась на розкритті змісту стратегічної мети Міністерства цифрової трансформації України, а саме – побудови найзручнішої держави у світі з отримання споживачами якісних адміністративних послуг. Учасники заходу ознайомитись з ключовими цілями цифровізації України, як-от: підключення до Інтернету та вдосконалення цифрової інфраструктури; вдосконалення електронних послуг; сприяння розвитку IT-бізнесу; активізація роботи з формування цифрових навичок тощо. Особливу увагу Л. Федіна закцентувала на сучасному інструменті доступу громадян України до цифрових документів – мобільному додатку Дія. Також було розкрито особливості п’яти основних проєктів ДІЯ, зокрема: 1. Мобільний додаток Єдиного державного веб-порталу електронних послуг (Дія). 2. Єдиний державний веб-портал електронних послуг (Портал Дія). 3. Єдиний державний веб-портал цифрової освіти «Дія. Цифрова освіта» ( автономний компонент Мережа хабів і онлайн-компонент Національна освітня платформа). 4. Віртуальна економічна зона Дія City. 5. Дія. Business. Зазначено, що флагманськими проєктами Міністерства цифрової трансформації України на сьогодні є Дія. Цифрова освіта та Дія Business.

Сьогодні, наголосила Л.Федіна, особливої допомоги та підтримки потребують громадяни України, які перебувають на території держав-членів ЄС та інших держав у статусі тимчасово переміщених осіб. Тому, Міністерство цифрової трансформації України активно співпрацює з іноземними партнерами задля вироблення технічних рішень та врегулювання юридичних питань щодо визнання електронних документів, сформованих засобами Єдиного державного веб-порталу електронних послуг (портал «Дія») із застосуванням єдиних державних реєстрів; включення України до довірчого списку ЄС для визнання українських документів у застосунку «Дія» та розроблення Європейською Комісією відповідних роз’яснень/рекомендацій державам-членам ЄС. Під час заходу були презентовані результати успішно імплементованого проєкту e-Signature між Україною, Азербайджаном у рамках ініціативи ЄС «Східне партнерство», а також можливості участі України в програмі «Цифрова Європа» (2021 - 2027), виокремлені загрози та виклики інтеграції України до Єдиного цифрового ринку ЄС. 

Учасниками заходи стали понад 50 осіб, з-поміж яких - студенти Національного університету «Львівська політехніка, викладачі, аспіранти, учасники команди проєкту EUSTS. Також долучились і представники інших ЗВО України, зокрема професорка Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка Людмила Матвійчук.

Під час дискусії вдалося обговорити питання про можливості фінансування цифрової сфери через ресурсний потенціал Інструменту передвступної допомоги для України від ЄС, нові рамки цифрових компетентностей, проблеми кібербезпеки, отримання сертифікатів підвищення цифрової кваліфікації для державних службовців, розташування у додатку «Дія» дипломів про вищу освіту тощо. 

Захід проведено у рамках проєкту «Європейські студії для студентів технічних спеціальностей Національного університету «Львівська політехніка» (EUSTS), який реалізується за підтримки програми ЄС Еразмус+ напряму Жан Моне (активність: серія публічних лекцій).

Команда проєкту щиро дякує усім учасникам івенту та продовжує працювати над підготовкою інших не менш цікавих заходів на актуальні теми європейської інтеграції України та співробітництва з Європейським Союзом. Запрошуємо долучатись до наших заходів усіх бажаючих

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

23 листопада та 2 грудня 2022 року в рамках проєкту «Європейські студії для технічних спеціальностей у Національному університеті «Львівська політехніка» (EUSTS) за підтримки програми ЄС Еразмус+ напряму Жан Моне відбувся інтерактивний захід «Робоча зустріч з командами успішних проєктів напряму Жан Моне програми Erasmus+». Захід організований Державним університетом «Житомирська політехніка» спільно з ННЦ «Європейські студії для технічних університетів» НУЛП. Ключовими цілями заходу стали обмін досвідом та практичними порадами для успішної реалізації проєктів Жан Моне, а також розвиток співпраці між університетськими осередками в сфері європейських студій. З вітальним словом виступила координаторка проєкту напряму Жан Моне «Інтеграція рамок та норм ЄС у сфері індустрії блочного каменю в Україні» Ніна Кириленко, Валентин Коробійчук презентував змістове наповнення навчальної програми «Відкриті гірничі роботи», Володимир Шармай – «Фактурна обробка та фрезерування каменю»,    Володимир Шлапак – «Міжнародна діяльність в індустрії блочного каменю» (Державний університет «Житомирська політехніка»). Олена Мельник як досвідчений координатор проєктів напряму Жан Моне поділилася кращими практиками та презентувала проєкт «EU Climate Leadership» (Сумський національний аграрний університет). Від Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» рефлексіями із реалізації проєкту «Європейська інтеграція: законодавство та Інтернет речей» поділилася Ольга Головко. Під час теоретичної панелі-дискусії практиками викладання європейських студій також ділилися керівниця проєкту EUTS Ярина Турчин (тема виступу «Особливості розвитку європейських студій в Національному університеті «Львівська політехніка»). Натомість практичну панель, інтерактивне заняття для студентів Житомирської політехніки на тему «Європейський Союз та можливості для молоді», провадили тренери-учасники проєкту EUSTS Ольга Івасечко та Олег Цебенко, а також студентка НУЛП, випускниця проєкту Жан Моне модуль «Ініціатива ЄС «Східне партнерство: можливості для України», учасниця програми «Посли європейської молоді» Юлія Вайда, яка зі власного досвіду продемонструвала всебічні можливості для розвитку українських студентів за підтримки програм ЄС.

Попри непросту безпекову ситуацію, учасникам заходу вдалося провести конструктивний діалог та узгодити подальші кроки для співпраці, зокрема підписання угоди про співробітництво між Національним університетом «Львівська політехніка» та Державним університетом «Житомирська політехніка». Учасникам заходу було запропоновано  опитування від команди проєкту EUSTS і ННЦ «Європейські студії для технічних університетів» НУЛП, результати котрого покращать викладання європейських студій у ЗВО України технічного спрямування.

До підготовки заходу також долучилися учасники проєкту EUSTS: доцентка Наталія Вовк (кафедра соціальних комунікацій та інформаційної діяльності) та доцент Олександр Марковець (кафедра соціальних комунікацій та інформаційної діяльності); ст. викладачка Ірина Сухорольська (кафедра політології та міжнародних відносин); асистентка Христина Забавська (кафедра ПМВ) та доцентка Лідія Каша (кафедра електромехатроніки та комп’ютеризованих електромеханічних систем). Загалом учасниками події стали близько 60 осіб – викладачів і студентів, які цікавляться Європейським Союзом та сучасними методиками викладання. Колектив проєкту EUSTS висловлює вдячність колегам Державного університету «Житомирська політехніка», персонально Ніні Кириленко за слушну ініціативу та чудову організацію заходу, а також всім спікерам та учасникам робочої зустрічі.

0 17 8 9 6 1 2 3 4 5

 

08 грудня 2022 р. студенти Національного університету «Львівська політехніка» у межах європейських паблік турів відвідали Центр надання адміністративних послуг міста Львова.

Студенти довідалися, що такі ЦНАПи створені в рамках проєкту технічної допомоги Європейського союзу «Центр надання адміністративних послуг як інноваційний інструмент взаємодії влади та громади» та Програми «U-LEAD з Європою». Під час зустрічі здобувачі вищої освіти дізнались історію створення ЦНАПів, систему функціонування ЦНАПу з середини, основні принципи роботи із електронною системою керування чергою та іншим широким спектром послуг ( оформлення іIS-картки, реєстрація ФОП, реєстрація нерухомого майна, реєстрація місця проживання, послуги органів державної влади та ін.)

Ключовий меседж зустрічі – «ЦНАП є сервісною інституцією, до якої можуть звернутися всі без винятку мешканці». Під час заходу відвідувачі змогли на практиці скористатися послугами у зоні самообслуговування, взяти участь у майстер-класі із замовлення е-послуг. Майстер клас проводили адміністратор ЦНАП Мар‘яна Огородник та заступник начальника відділу Мар‘яна Турок.

Екскурсія організована за ініціативи команди проєкту «Європейські студії для технічних спеціальностей у Національному університеті «Львівська політехніка» (EUSTS) – директорки Інституту гуманітарних і соціальних наук Ярини Турчин, завідувача кафедри соціальних комунікацій та інформаційної діяльності Олександра Марковця, доцентки кафедри соціальних комунікацій та інформаційної діяльності Наталії Вовк, доцентів кафедри політології та міжнародних відносин Ольги Івасечко та Олега Цебенка, старшої викладачки кафедри політології та міжнародних відносин Ірини Сухорольської, асистентки кафедри політології та міжнародних відносин Христини Забавської, доцентки кафедри кафедри електромехатроніки та комп'ютеризованих електромеханічних систем Лідія Каша.

Команда проєкту щиро дякує адміністрації Центру надання адміністративних послуг та всім учасникам цього івенту та продовжує працювати над підготовкою інших, не менш цікавих заходів на актуальні теми європейської інтеграції України та співробітництва з Європейським Союзом. Запрошуємо долучатись до наших заходів усіх охочих!

З докладнішою інформацією про проєкт EUSTS можна ознайомитися на його сайті у рамках Порталу Львівської політехніки

1 2 3

 

22 грудня 2022 року керівниця проєктів Жан Моне модуль «Ініціатива ЄС «Східне партнерство»: можливості для України» та Жан Моне кафедри «Європейські студії для технічних спеціальностей в Національному університеті «Львівська політехніка» професорка Ярина Турчин взяла участь у відкритті проєкту «GoodPharma», який буде реалізовуватися в НУЛП впродовж 2022-2025 рр. у рамках програми Еразмус+ напряму Жан Моне. З вітальним словом виступили проректорка Наталія Чухрай, представники ПАТ «Галичфарм» і ПАТ «Фармак». Учасники проєкту «Хороші рішення для прогалин у фармації: відповідно до європейських пріоритетів» закцентували увагу на його міждисциплінарності, розкрили особливості, ключові цілі та плановані результати. Проєкт «GoodPharma» представили Віра Лубенець – академічна координаторка проєкту «GoodPharma», завідувачка кафедри технології біологічно активних сполук, фармації та біотехнологій НУЛП, а також Євгеній Крикавський – завідувач кафедри маркетингу та логістики НУЛП, Оксана Потимко – керівниця Ресурсного центру освітніх інформаційних технологій для осіб з особливими потребами НУЛП. Важливою частиною заходу став обмін досвідом Жан Моне-спільноти Львівської політехніки. Так, кращими практиками ділилися Анастасія Дорошенко – академічна координаторка проєктів DataProEU, AR4EDU, TrustAI, доцентка кафедри АСУ НУЛП; Наталія Мащак – координаторка проєкту «Dissemination of EU practices through e-marketing, conscious consumption, circular economy, resource efficiency», доцентка кафедри маркетингу та логістики НУЛП; Олена Федорова – координаторка програм уряду та посольства Франції та проєктів Еразмус+ Жан Моне. Ярина Турчин наголосила на необхідності поєднання зусиль учасників Жан Моне проєктів для розвитку європейських студій саме в університетах технічного спрямування, вироблення та впровадження міждисциплінарних освітніх програм, а також запросила колег до спільних дій в рамках уже створеного ННЦ «Європейські студії для технічних університетів» НУЛП задля обміну досвідом та поширення кращих навчальних практик. Команди проєктів «EUSTS» і «EaP Initiative» висловлюють вдячність колегам за запрошення до такого важливого заходу та зичуть успішної реалізації проєкту «GoodPharma». До заходу долучились понад 50 осіб – викладачів, студентів, представників ГО та роботодавців, а також адміністрація університету.

1 2 3 4 5 6

 

За результатами навчання осіннього семестру 2022/2023 н.р. у рамках реалізації проєкту «Європейські студії для технічних спеціальностей у Національному університеті «Львівська політехніка» 285 студентів денної форми навчання та 36 студентів заочної форми навчання успішно закінчили вивчення трьох вибіркових навчальних дисциплін, як-от: «Екологічна та кліматична стійкість ЄС», «Україна-ЄС: цифрова трасформація» та «Енергетика ЄС та нові тренди для України». Усі практичні заняття проведено у інтерактивній формі із застосуванням різноманітних методів, наприклад: прогулянка галереєю, снігова куля, дебати, SWOT-аналіз тощо. Одним із обов'язкових завдань курсів була презентація студентських проєктів, під час виконання яких студенти здебільшого зосередилися на дослідженні ініціатив ЄС та особливостей їхньої імплементації в Україні. Вибір тематик проєктів опирався на спеціалізацію команди. Предмет «Екологічна та кліматична стійкість ЄС» успішно освоїли 64 студенти денної форми та 14 студентів заочної форми навчання п’яти навчально-наукових інститутів Львівської політехніки (ІЕСК, ІКТА, ІГДГ, ІХХТ). У межах виконання індивідуальних проєктів студенти презентували дослідження про особливості програм підтримки EU4environment, EU4Climate, EUWI+, Fit for 55, а також Європейського зеленого курсу (European Green Deal) та програми LIFE. Зокрема, у межах компоненту «Циркулярна економіка та нові можливості зростання» ініціативи EU4Environment здобувачами досліджено концепцію реалізації циркулярної економіки в Україні та проаналізовано досвід Славутської міської ОТГ щодо картування промислових відходів (Waste Mapping). Навики цифрової трансформації відповідно досвіду ЄС отримали 123 студенти денної форми навчання (ІТРЕ, ІЕСК,ІМФН, ІКТА, ІНЕМ, ІППО, ІГСН) в межах курсу «Україна-ЄС: цифрова трансформація». Особливо актуальними серед студентів були проєкти присвячені темі цифровізації освітньої сфери в Україні (проекти «ЦифроШкола», «Цифровізація освітніх закладів України», «Цифровізація освітніх закладів середньої освіти»), а також теми «Використання мобільних додатків з ціллю діджиталізації населення України», «Діджиталізація адміністративних послуг в Україні», «Проблеми цифровізації бібліотечної справи» та ін. 98 студентів (ІТРЕ, ІЕСК, ІНЕМ, ІКТА, ІМФН, ІГСН) отримали знання із досвіду ЄС щодо енергоефективності та енергозаощадливості. На кінцевих заняттях студенти репрезентували низку своїх досліджень, які стосувались як енергетичних трендів ЄС, так і особливостей імплементації енергетичних програм та ініціатив Брюсселю в Україні. З-поміж представлених студентами проєктів, варто виокремити такі: «SMARTGRID», «Особливості ініціативи ЄС EU4Energy», «Innogate», «Ринок електромобілів в ЄС та в Україні», «Плани повоєнного відновлення України за підтримки ЄС: енергетичний сектор», «Впровадження електроавтомобілів в Україні»; «Відсутності енергопостачання в Україні: корисні лайфхаки»; «Використання біопалива в Україні: досвід ЄС»; «Кращі практики ЄС у сфері енергоефективності» та ін. Студенти відзначили позитивними відгуками вивчені курси. Здобувачі отримали не лише теоретичні знання про Європейський Союз, а й набули практичних навиків імплементації досвіду для розвитку громад України. В результаті успішного вивчення курсів кожен студент отримав сертифікат про закінчення навчання. Окрім того, студенти були слухачами п’яти онлайн лекцій-дискусій за участі практиків, експертів, дослідників Європейського Союзу, учасниками європейського паблік туру, в межах якого відвідали Центр надання адміністративних послуг міста Львова, активними учасниками воркшопу «Прокачай свою діджиталізацію» та імітаційної гри «Світ громад» тощо.

2 4 9 8 5 7 6 1 3 2

 

18 січня 2023 року керівниця проєктів Жан Моне модуль «Ініціатива ЄС «Східне партнерство»: можливості для України» та Жан Моне кафедри «Європейські студії для технічних спеціальностей в Національному університеті «Львівська політехніка» професорка Ярина Турчин взяла участь у заході «Проєкти Jean Monnet Module для інженерних спеціальностей: виклики та перспективи», який організував колектив Харківського національного університету міського господарства імені О. М. Бекетова в рамках проєкту «Sustainable Urban Transport Policy in Europe /SUTRAN. Політика стійкого міського транспорту у Європі». З вітальним словом виступили директорка Центру міжнародної діяльності та освіти ХНУМГ ім. О. М. Бекетова Марія Осінська, директор Навчально-наукового інституту енергетичної, інформаційної та транспортної інфраструктури ХНУМГ ім. О. М. Бекетова Ігор Білецький, а також завідувач кафедри транспортних систем і логістики Євген Куш. Активну участь у заході взяли представники Національного Еразмус+ офісу в Україні – Петро Крайник, сформулювавши цілу низку важливих порад для успішного втілення проєктів Еразмус+ та пошуку міжнародних партнерів. Марія Ольхова не лише професійно модерувала захід, а й детально представила проєкт «Політика стійкого міського транспорту у Європі». Дмитро Беспалов як знаний урбаніст та експерт з питань транспортного моделювання, розкрив особливості та перспективи громадського транспорту в Україні та Європі.  Позитивним досвідом впровадження проєктів Жан Моне в ЗВО України поділилися Олена Мельник («Досвід реалізації проєктів в Сумському національному аграрному університеті») та Наталія Гайванович («Досвід впровадження проєкту «Логістика та управління ланцюгами поставок: поширення європейського досвіду»). У своєму виступі «Актуальність проєктів Жан Моне для технічних спеціальностей» Ярина Турчин наголосила на необхідності переосмислення особливостей викладання європейських студій, взявши до уваги статус України як кандидата на членство в ЄС та тренди повоєнного відновлення України, а також поєднання зусиль учасників Жан Моне проєктів для розвитку європейських студій саме в університетах технічного спрямування, запросила колег до розширення професійної комунікації в рамках уже створеного ННЦ «Європейські студії для технічних університетів» НУЛП задля обміну досвідом та поширення кращих навчальних практик. До дискусії також активно долучилася доцентка кафедри транспортних технологій Інституту механічної інженерії та транспорту НУЛП, к.т.н., доцент Христина Барвінська. Теоретичні блоки завершувалися активними дискусіями, обміном думками та пропозиціями задля успішної імплементації проєктів та вироблення нових пріоритетних цілей. Команди проєктів «EUSTS» і «EaP Initiative» сподіваються на подальшу співпрацю та висловлюють вдячність колегам за запрошення до такого важливого заходу, зичуть успішної реалізації проєкту «Sustainable Urban Transport Policy in Europe /SUTRAN. Політика стійкого міського транспорту у Європі» в Харківському національному університеті міського господарства імені О. М. Бекетова. У заході взяли участь близько 50 учасників – викладачів, практиків і студентів. 

 

1 2 3 4 5 7 8

 

15–25 лютого 2023 року відбулася онлайн «Winter Euroschool: european best practices: energy, digital and environmental dimensions» у рамках  проєкту «Європейські студії для технічних спеціальностей у Національному університеті «Львівська політехніка» (EUSTS) за підтримки ERASMUS+ напряму Жан Моне з метою популяризації знань про ЄС та євроінтеграційний процес України.

Попри складну ситуацію, «Зимова школа» викликала особливе зацікавлення з-поміж науковців, студентів, учнів, адже до участі в ній зголосилися понад 80 осіб із різних куточків України – Дніпра, Києва, Харкова, Тернополя, Кам’янець-Подільського, Умані, Черкас і Львова.

У рамках онлайн школи було проведено низку лекцій-дискусій на  тему «ЄС як глобальний лідер», «Енергетичні тренди ЄС»,  «Правова та інституційна системи ЄС: просто про основне», «Сучасний стан цифрової трансформації ЄС»,  «Співробітництво України з ЄС», які відображали відповідно чотири тематичні напрямки «Зимової єврошколи», а саме: основи Європейського Союзу, кліматичний, цифровий та енергетичний вимір євроінтеграції та співробітництво України з ЄС. 

До участі у заході були долучені спікери, як-от: Петро Сухорольський, Роман Пасічний, Анастасія Куськів, які сфокусувались на правовій системі ЄС, досвіду ЄС у боротьбі з дезінформацією та ціні швидкої моди в умовах кліматичних змін.  

Особливо цінною частиною заходу були інтерактивні вправи, з-поміж яких відео, смарт-квізи, тести на онлайн платформі kahoot, що стосувались європейських студій. Окрім цього, тренерка  з інтерактивних методик навчання Зоряна Зазуляк провела інтерактив на тему  «Захист прав людини в умовах збройної агресії росії в Україні: на прикладі ЄСПЛ»»

Знаннями та досвідом про можливості ЄС для молоді, Еразмус обміни, ініціативу ЄС «Посли європейської молоді», молодіжну політику ЄС, регіональний вимір молодіжної політики України поділились студенти-міжнародники, практики, амбасадори європейської молоді, як-от: Юлія Вайда, Анастасія Ковальчук, Віктор Демко, Богдан Мірінчик та Юлія Пасс.

Важливо, що «Winter Euroschool: european best practices: energy, digital and environmental dimensions» стала майданчиком для комунікації та обміну досвідом науковців, студентів, учнів, представників органів регіонального рівня. Учасники отримали сертифікати та висловили велику вдячність за організацію такого заходу та написали теплі відгуки.

Команда проєкту «EUSTS» щиро вдячна усім учасникам заходу за активну участь та запрошує долучатись до наступних не менш корисних івентів.

00 0 1 100 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

 

Публічна лекція тему «Трансформація комунікацій ЄС внаслідок війни росії проти України», спікер Наталія Піпченко

20 березня 2023 року в режимі онлайн відбулася публічна лекція Наталії Піпченко – доктора політичних наук, професорки кафедри міжнародної інформації Навчально-наукового Інституту міжнародних відносин Київського національного університету імені Тараса Шевченка, на актуальну тему «Трансформація комунікацій ЄС внаслідок війни росії проти України».

Під час лекції «Трансформація комунікації ЄС внаслідок російської війни проти України» розглянуто проекти ЄС, спрямовані на подолання поширення дезінформації в європейському інформаційному просторі; представлено дослідження європейських інституцій щодо наслідків впливу дезінформації на європейську спільноту; охарактеризовано зміни комунікативної політики ЄС у контексті російської війни проти України.

Крім цього, увага була приділена спільним програм ЄС та України у сфері протидії кібер - та гібридним загрозам в умовах війни та наголошено на важливості посилення співпраці щодо подолання втручанням російської держави в інформацію, включаючи й зовнішньополітичну, а також зміцнення стійкості цифрової трансформації України.

Виступ д. політ. н., проф. Н.Піпченко викликав чималу зацікавленість,  адже його відвідало понад сто учасників, з-поміж яких - студенти різних спеціальностей, викладачі, аспіранти, учасники проєкту EUSTS з кафедр СКІД, ПМВ і ЕКС, а також викладачі інших ЗВО.

Присутніх здебільшого цікавили питання про те, чи вдається Україні протидіяти неправдивій інформації, що подається росією в інормаційному просторі,  які додаткові заходи треба впроваджувати для скорочення неправдивої інформації щодо нашої держави, чи є певні українські канали трансляції інформації в межах ЄС, як от є в росії, чи діє українська боротьба з дезінформацією в Азії, чи зменшився вплив російської пропаганди саме на думку українського населення на Сході України під час війни, чи Україна в подальшому планує транслювати інформацію щодо війни в країнах Латинської Америки, як оцінюється інформаційна робота єдиних новин та інші.

Захід проведено у рамках проєкту «Європейські студії для технічних спеціальностей в Національному університеті «Львівська політехніка» (EUSTS), який реалізується за підтримки програми ЄС Еразмус+ напряму Жан Моне, активність: серія публічних лекцій спікерів.

Команда проєкту дякує усім учасникам цього івенту та продовжує працювати над підготовкою інших не менш цікавих заходів на актуальні теми європейської інтеграції України та співробітництва з Європейським Союзом. Запрошуємо долучатись до наших заходів усіх бажаючих

1 2 3 4 5

 

30 березня 2023 року в рамках проєкту «Європейські студії для технічних спеціальностей у Національному університеті «Львівська політехніка» (EUSTS) за підтримки програми ЄС Еразмус+ напряму Жан Моне відбувся інтерактивний захід «Організація та проведення єврошкіл: обмін досвідом». Захід організований спільно ННЦ «Європейські студії для технічних університетів» НУЛП і Факультетом міжнародних відносин Львівського національного університету імені Івана Франка. Під час теоретичної панелі-дискусії досвідом проведення єврошкіл ділилися керівниця проєкту EUTS Ярина Турчин (тема виступу «Особливості проведення єврошкіл у рамках реалізації проєкту «Європейські студії для технічних спеціальностей Національного університету «Львівська політехніка» (EUSTS)»), координаторка проєкту EU Study Days Представництва Європейського Союзу в Львівському національному університеті імені Івана Франка, завідувачка кафедри європейських та регіональних студій д. іст. н., проф. Наталія Антонюк («Проект Представництва ЄС   UE STADY DAYS   - десять років роботи в Україні(2013-2023)»), голова Ради молодих вчених ІГСН НУЛП, координаторка онлайн школи «Youth Diplomacy Hub», к.п.н., ас. кафедри політології та міжнародних відносин НУЛП Наталія Лукач («Онлайн школа «Youth Diplomacy Hub»: поширення знань про дипломатію ЄС та можливості для молоді»), керівниця проєкту «Логістика та управління ланцюгами поставок: поширення європейського досвіду» (Logistics_SCM), доцентка кафедри маркетингу та логістики Національного університету «Львівська політехніка», канд. е. наук., доц. Наталія Гайванович («Досвід організації Літніх шкіл у форматі Logistics Week в рамках реалізації проекту Erasmus+ Jean Monnet Module «Логістика та управління ланцюгами поставок: поширення європейського досвіду»).

Учасники заходу обговорили важливість проведення єврошкіл та їхнє поширення на різні фокус-груп з метою формування об’єктивних знань про ЄС та європейську інтеграцію України. У цьому контексті, проф. Ярина Турчин зупинилася на визначенні змісту та функціональності єврошкіл, виокремила основні фокус-групи для проведення таких заходів, деталізувала організаційні особливості та результати проведення єврошкіл в межах проєкту EUSTS (Winter Euroschool. European best practices: energy, digital and environmental dimensions; Академія з європейських студій «Децентралізація та розвиток громад: програми ЄС для України»), а також проблемах та перевагах у їх реалізації. Професорка Наталія Антонюк акцентувала увагу на особливостях та компонентах проєкту EU STUDY DAYS (ЄВРОШКОЛИ), який підтримується представництвом ЄС в Україні та триває з 2013 року. Зокрема, проєкт надає можливість старшокласникам, студентам та аспірантам дізнатися більше про Європейський Союз та відносини між ЄС та Україною від ключових європейських та українських експертів у цій сфері, а також сприяє розвитку мережі української молоді для комунікації, обміну досвідом, співпраці і впровадження спільних ініціатив. Мережа випускників налічує понад 1800 осіб, у тому числі й студентів НУЛП. Були продемонстровані заходи та програми (для школярів і студентів) проєкту, реалізовані мініпроєкти EU STUDY DAYS за тематикою екології, медіаграмотності, боротьби з фейками і маніпуляціями, антидискримінаційної політики в ЄС та Україні, проблем тимчасово-переміщених осіб, а також озвучено вимоги до учасників та інформаційні канали для бажаючих долучитися до таких заходів. Наталія Лукач поділилася досвідом організації онлайн школи «Youth Diplomacy Hub», участь у котрій впродовж трьох років взяло понад 300 осіб – студентів і школярів. Однією із тематик заходу, зазначила Наталія Лукач, є поширення знань про євроінтеграційний процес України, що традиційно викликає інтерес у школярів. Також керівниця проєкту Logistics_SCM Наталія Гайванович коротко поділилася досвідом його реалізації та більш детально зупинилася на проведенні Літніх шкіл у форматі Logistics Week, учасниками котрих були школярі випускових класів шкіл і гімназій м. Львова. Заходи відбувалися впродовж 2021-2022 рр. у форматі офлайн із використанням багатьох інтерактивних методів навчання. Одним із найдискусійніших питань, які обговорили учасники івенту стали можливі механізми залучення широкої аудиторії учасників до таких заходів.

Практичну панель із застосуванням інтерактивних методик викладання європейських студій провадили тренери-учасники проєкту EUSTS Ольга Івасечко та Олег Цебенко, що викликало особливий інтерес у студентів Львівського національного університету імені Івана Франка, які продемонстрували високий рівень знань та вмотивованість до вивчення європейських студій.

Захід організовано під керівництвом координаторки проєкту EUSTS, професорки Ярини Турчин.

До підготовки заходу також долучилися доцентка учасники проєкту EUSTS: доцентка Наталія Вовк (кафедра соціальних комунікацій та інформаційної діяльності) та доцент Олександр Марковець (кафедра соціальних комунікацій та інформаційної діяльності); ст. викладачка Ірина Сухорольська (кафедра політології та міжнародних відносин); асистентка Христина Забавська (кафедра ПМВ) та доцентка Лідія Каша (кафедра електромехатроніки та комп’ютеризованих електромеханічних систем). Загалом учасниками події стали близько 50 осіб – викладачів і студентів, які цікавляться Європейським Союзом та сучасними методиками викладання.

З докладнішою інформацією про проєкт EUSTS можна ознайомитися на сайті: https://lpnu.ua/yests.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

 

З метою популяризації знань про Європейський Союз та можливості розвитку громад в Україні команда проєкту «Європейські студії для технічних спеціальностей у Національному університеті «Львівська політехніка» упродовж 02-24 березня провела Академію з європейських студій «Децентралізація та розвиток громад: програми ЄС для України» (далі – Академія). На захід зареєструвалися 183 слухачі: студенти, викладачі, представники органів влади, об’єднаних територіальних громад та ін.

Програма Академії складалася з восьми шестигодинних модулів, під час яких обговорено важливі питання децентралізації та розвитку громад в Україні та країнах ЄС. 

За результатами успішного тестування видано 135 сертифікатів слухачам Академії, з-поміж яких студенти та викладачі провідних українських ЗВО (Національного університету водного господарства та природокористування, Кам’янець-Подільського державного інституту, Національного університету «Львівська політехніка», Харківського національного університету міського господарства імені О.М. Бекетова, Мелітопольського державного педагогічного університету імені Б. Хмельницького, Львівського державного університету внутрішніх справ, Дніпровського національного університету ім. О. Гончара та ін.), представники органів місцевої влади та об’єднаних територіальних громад (Львівської міської ради, "Офісу Львівської громади у с.Малехів", Рава-Руської міської ради тощо), а також інших організацій («3-я міська поліклініка м. Львова», ПП «Рівне-Інжиніринг»).

Команда проєкту дякує усім учасникам Академії за активну участь, а спікерам за цікаві і змістовні доповіді!

З докладнішою інформацією про проєкт EUSTS можна ознайомитися на його сайті у рамках Порталу Львівської політехніки.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 с
Оновлено 1 рік 8 місяців тому