Як виглядає навчання на інноваційних програмах Львівського ІТ Кластеру в Університеті

Львівський ІТ Кластер
навчання на програмах ІТ Кластеру в Університеті

З ініціативи Львівського ІТ Кластеру у Львові діє вже 5 інноваційних бакалаврських програм: Internet of Things та Artificial Intelligence у Національному університеті «Львівська політехніка»; Data Science, Computer Science та DS&IS у Львівському національному університеті імені Івана Франка. Чим особливі інноваційні програми навчання і що про них кажуть самі студенти?

Кластер розпочав ініціативу запуску інноваційних програм для ІТ-спеціальностей для того, аби не було великої прірви між університетами, які готують майбутніх ІТ-спеціалістів, та ІТ-компаніями, де вони починають працювати після випуску. Для цього до класичних предметів навчальних програм додали нові та більш прогресивні, а також предмети, які навчають softs kills – студенти працюють над власними проектами, вчаться презентувати свої ідеї та працювати в команді. Окрім того, для студентів організовують доповіді та лекції спеціально запрошених ІТ-експертів, які стосуються конкретних вузькоспеціалізованих тем, і проводять зустрічі в офісах ІТ-компаній.

– IoT – це наче друга сім’я. Навчання непросте, однак кількість цікавих лекцій та зустрічей з різними неординарними особистостями з ІT-індустрії (й не тільки) дають силу і наснагу все більше поринати у світ технологій та розвиватись. IoT дає можливість працювати в команді над реальним проектом, розвивати свої комунікаційні та презентаційні навички, мабуть, це найбільш захоплює студентів. Я рада, що вступила на цю спеціальність, – ділиться своїми враженнями Анна Манько, студентка програми «Інтернет речей» у Львівській політехніці.

Інноваційні програми також мають на меті навчити студентів учитися, розвинути інтерес до самоосвіти, зацікавити їх самотужки переглядати онлайн-лекції та здобувати додаткові навчальні сертифікати, адже вміння вчитися знадобиться студентам і після закінчення вищого навчального закладу. ІТ-індустрія та розвиток технологій дуже стрімкий, знання постійно потрібно оновлювати і студенти мають бути до цього готовими.

– Я обрав програму «Системи штучного інтелекту» з надією на краще майбутнє, з надією, що в Україні все ж таки можуть зробити щось нове кращим за те, що вже більшістю людей пройдено. Я вірю, що тут будуть краще навчати, ніж на інших спеціальностях, оскільки цю програму складали люди з ІТ-компаній і з Львівської політехніки. Програма справді якісно складена і готуватиме набагато краще до професії, ніж на інших спеціальностях. Проте й тут є свої особливості, навчання розпочалось з дуже складних тем. Вже під час першого тижня навчання нам дали завдання написати програму такого рівня, до якого ми ще не були готові. Тут справді потрібно дуже багато вчитися, – розповідає Валерій Яковлев, студент програми «Системи штучного інтелекту» у Львівській Політехніці.

Для ІТ-спеціалістів важливою є англійська мова. Студентів інноваційних програм вже готують до спілкування професійною англійською завдяки збільшенню кількості занять порівняно з іншими програмами навчання.

– Я досить довго обдумував рішення, куди вступати, та зараз впевнений, що не помилився. Спілкуючись із друзями, які навчаються на інших IT-спеціальностях, розумію, що навчання в нас таки «живіше», що не може не подобатись. Ми вчимо справді потрібні речі, працюємо над реальними проектами, періодично слухаємо лекції від українських та іноземних IT-спеціалістів (і не тільки з IT), і чим далі просувається навчання, тим цікавіше стає, тому, думаю, що я не розчаруюся, – каже Тарас Білоус, студент програми «Інтернет речей» у Львівській політехніці.

Для студентів програм Кластеру запровадили також роботу з менторами. Так розробники програм намагались перенести робочу атмосферу з офісів в університет і навчити студентів працювати з більш досвідченими наставниками. Серед менторів – експерти львівських ІТ-компаній.

Загалом на всіх навчальних програмах Кластеру зараз навчаються 460 студентів. Львівський ІТ-Кластер також розпочав роботу над кількома новими програмами, які запустять із вересня 2018 року. Серед них – Robotics, Business Analytics&Data Science та інші.