Студенти хочуть змінити університети: у Політехніці відбувся Студентський конґрес «Університет майбутнього»

Наталія Павлишин, тижневик «Аудиторія»
Студентський конґрес «Університет майбутнього»

Про те, що зміни в освіті необхідні, говорять давно і багато. Врешті студентська молодь вирішила активно долучитися до розв’язання найбільш критичних проблем. Упродовж 15–16 березня у Львівській політехніці відбувався Студентський конґрес «Університет майбутнього», який організовує Студентська рада Львова.

На конґрес з’їхалася молодь із різних вишів України. Головна мета, яку поставили перед собою студенти, – створити модель високої освіти майбутнього та впровадити новий освітній тренд в Україні, враховуючи позиції та візію різних стейкхолдерів – студентів, освітян, експертів, держслужбовців.

Ідею змін і готовність працювати для цього привітав і підтримав міський голова Львова Андрій Садовий, звернувшись до молоді зі сподіваннями, що саме вони акумулюють зусилля всіх небайдужих і зможуть зреалізувати всі напрацювання.

Міський голова вручив диплом колективу Студентської ради за захист прав й інтересів львівського студентства, активну участь у громадському житті міста та здобуття перемоги Львова в конкурсі «Молодіжна столиця України».

– Готуючись до цього заходу, ми провели соціологічне опитування про стан сучасної вищої освіти та зміни, яких вона потребує. Побачили, що є чимало викликів, перед якими нині опинилася вища школа. На жаль, зараз підходи до викладання застарілі. І, якщо хочемо суттєвих змін, то треба починати діяти вже, – наголосив один зі співорганізаторів заходу голова профбюро ІППТ, голова соціального відділу колегії і профкому студентів і аспірантів четвертокурсник Роман Цудний.

Під час конґресу обговорювали актуальність чинної системи високої освіти у сучасних умовах; трансформацію і структурні зміни, які необхідні високій освіті в Україні; моделі закладу високої освіти майбутнього; організацію навчального процесу на фундаментально нових засадах тощо. Окремо приділили увагу питанням інвестиційного фонду та його залучення до функціювання університетів, студентської міграції, втратам інтелектуального капіталу.

– Приємно, що багато молоді виявили бажання стати частиною змін. Сьогодні варто не просто говорити, а починати діяти. Адже нині неформальна освіта значно популярніша, ніж освіта в університеті. Наша ціль – змінити підхід до викладання в університетах так, щоб молодь зрозуміла, що це цікаво і корисно, що вища освіта їй необхідна, – додав учасник конґресу четвертокурсник ІНЕМ Данило Сороковий.

Щоб не бути пустослівними, учасники конґресу вирішили сформувати стратегію і комплекс заходів щодо впровадження моделі університету майбутнього.

– Думаю, що один такий захід і дискусії нічого не змінять. Та тішить, що є люди, яким це цікаво, які хочуть працювати задля змін. Та навіть якщо студенти готові, то не впевнені, чи знайдеться час і бажання у самих викладачів, чи з висоти свого досвіду вони будуть готові до таких змін. Мова не йде про інновації, а про зміну підходу до навчання. Те, що викладач відмовиться від крейди і візьметься до мультимедійного проектора, насправді нічого не змінить. Це має бути глобальніше. Також потрібно створити умови для розвитку викладачів, щоб вони думали, як зацікавити студентів, як їм подати власні напрацювання, а не про те, скільки методичок треба за рік надрукувати. Є дуже багато нюансів, але такі заходи щонайменше привертають увагу до проблем і спонукають замислюватися над тим, як їх розв’язати, – підкреслила голова колегії студентів, магістрантка ІЕСК Анастасія Вакарчук.

Студентський конґрес «Університет майбутнього» Студентський конґрес «Університет майбутнього» Студентський конґрес «Університет майбутнього» Студентський конґрес «Університет майбутнього» Студентський конґрес «Університет майбутнього» Студентський конґрес «Університет майбутнього» Студентський конґрес «Університет майбутнього» Студентський конґрес «Університет майбутнього» Студентський конґрес «Університет майбутнього» Студентський конґрес «Університет майбутнього»