Про те, що зміни в освіті необхідні, говорять давно і багато. Врешті студентська молодь вирішила активно долучитися до розв’язання найбільш критичних проблем. Упродовж 15–16 березня у Львівській політехніці відбувався Студентський конґрес «Університет майбутнього», який організовує Студентська рада Львова.
На конґрес з’їхалася молодь із різних вишів України. Головна мета, яку поставили перед собою студенти, – створити модель високої освіти майбутнього та впровадити новий освітній тренд в Україні, враховуючи позиції та візію різних стейкхолдерів – студентів, освітян, експертів, держслужбовців.
Ідею змін і готовність працювати для цього привітав і підтримав міський голова Львова Андрій Садовий, звернувшись до молоді зі сподіваннями, що саме вони акумулюють зусилля всіх небайдужих і зможуть зреалізувати всі напрацювання.
Міський голова вручив диплом колективу Студентської ради за захист прав й інтересів львівського студентства, активну участь у громадському житті міста та здобуття перемоги Львова в конкурсі «Молодіжна столиця України».
– Готуючись до цього заходу, ми провели соціологічне опитування про стан сучасної вищої освіти та зміни, яких вона потребує. Побачили, що є чимало викликів, перед якими нині опинилася вища школа. На жаль, зараз підходи до викладання застарілі. І, якщо хочемо суттєвих змін, то треба починати діяти вже, – наголосив один зі співорганізаторів заходу голова профбюро ІППТ, голова соціального відділу колегії і профкому студентів і аспірантів четвертокурсник Роман Цудний.
Під час конґресу обговорювали актуальність чинної системи високої освіти у сучасних умовах; трансформацію і структурні зміни, які необхідні високій освіті в Україні; моделі закладу високої освіти майбутнього; організацію навчального процесу на фундаментально нових засадах тощо. Окремо приділили увагу питанням інвестиційного фонду та його залучення до функціювання університетів, студентської міграції, втратам інтелектуального капіталу.
– Приємно, що багато молоді виявили бажання стати частиною змін. Сьогодні варто не просто говорити, а починати діяти. Адже нині неформальна освіта значно популярніша, ніж освіта в університеті. Наша ціль – змінити підхід до викладання в університетах так, щоб молодь зрозуміла, що це цікаво і корисно, що вища освіта їй необхідна, – додав учасник конґресу четвертокурсник ІНЕМ Данило Сороковий.
Щоб не бути пустослівними, учасники конґресу вирішили сформувати стратегію і комплекс заходів щодо впровадження моделі університету майбутнього.
– Думаю, що один такий захід і дискусії нічого не змінять. Та тішить, що є люди, яким це цікаво, які хочуть працювати задля змін. Та навіть якщо студенти готові, то не впевнені, чи знайдеться час і бажання у самих викладачів, чи з висоти свого досвіду вони будуть готові до таких змін. Мова не йде про інновації, а про зміну підходу до навчання. Те, що викладач відмовиться від крейди і візьметься до мультимедійного проектора, насправді нічого не змінить. Це має бути глобальніше. Також потрібно створити умови для розвитку викладачів, щоб вони думали, як зацікавити студентів, як їм подати власні напрацювання, а не про те, скільки методичок треба за рік надрукувати. Є дуже багато нюансів, але такі заходи щонайменше привертають увагу до проблем і спонукають замислюватися над тим, як їх розв’язати, – підкреслила голова колегії студентів, магістрантка ІЕСК Анастасія Вакарчук.