14 грудня 2023 року для студентів Львівської політехніки, які вивчають факультативну дисципліну «Економіка сталого розвитку в умовах діджиталізації: досвід ЄС», було проведено воркшоп на тему «Методи вирішення проблем економіки сталого розвитку на засадах цифровізації». Захід проведено в межах реалізації проєкту «Сталий розвиток на засадах цифрової економіки в парадигмі освіти України: імплементація досвіду ЄС» (Sustainable Development via Digital Economics as Ukrainian Education Paradigm: EU Experience Implementation) за програмою ЄС Еразмус+ напряму «Академічна мобільність / Розвиток потенціалу вищої освіти / Розбудова потенціалу у сфері професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти / Жан Моне».
Метою воркшопу було опрацювання методів розв’язання проблем економіки сталого розвитку на засадах цифровізації (практика ЄС).
Воркшоп був спрямований на дослідження європейських практик розв’язання проблем сталого розвитку в умовах активної діджиталізації. Учасники мали можливість ознайомитися з інноваційними підходами та ефективними моделями, які застосовують у країнах Європи для досягнення стійкості в цифрову епоху. Окрему увагу було приділено обговоренню можливостей адаптації цих практик до українських реалій, враховуючи національні особливості, виклики та перспективи розвитку цифрової економіки в Україні. Захід сприяв створенню платформи для обміну ідеями, дискусій та напрацювання рішень, які можуть забезпечити сталий поступ країни в умовах сучасних глобальних змін.
Упродовж воркшопу учасники приділили увагу вивченню успішних кейсів ЄС, які можуть допомогти розв’язати такі національні виклики, як недостатньо розвинена інфраструктура, обмежені ресурси та нерівномірний доступ до цифрових технологій. Зокрема, наголошували на можливості впровадження «зелених» технологій у сфері енергетики, створення цифрових рішень для розвитку сільських громад, формування стратегій сталого розвитку міст в Україні тощо.
У рамках воркшопу студенти проаналізували фактори поширення цифровізації, зокрема масштабну пандемію COVID-19 (тригер діджиталізації), опрацювали сучасні запити ринку щодо налагодження комунікації зі споживачами, дослідили особливості продажу товарів чи послуг через «цифрові інтерфейси» та використання інтернет-технологій банкінгу (Приватбанк, Monobank тощо). Під час воркшопу було розглянуто прогрес та нові можливості цифровізації в освіті (онлайн-інструменти, які використовують для забезпечення безперервності навчання освітянами у світі – від освітніх програм до віртуальних шкіл, відкриття нових каналів для побудови комунікацій через соціальні платформи тощо), а також нові моделі цифрової трансформації.
Освоєння практик ЄС у предметній сфері учасниками воркшопу стало потужним джерелом натхнення для подальшого впровадження ними інновацій та інтеграції принципів сталого розвитку в усіх сферах суспільного життя.
У ході воркшопу студенти використовували інтерактивну платформу MIRO та інші цифрові інструменти.
Воркшоп провела професорка кафедри. ЕПІ, д.е.н. Олександра Мрихіна.