Центр інноваційних освітніх технологій Університету формує ефективне е-середовище для дистанційної освіти

Департамент освіти і науки Львівської ОВА
Ілюстрація до матеріалу

У рамках робочої групи «Освіта та наука» при Міністерстві освіти і науки України департамент освіти і науки Львівської обласної військової адміністрації підготував пропозиції, які допоможуть покращити діяльність закладів освіти країни та удосконалити освітню політику в умовах воєнного часу.

Запропоновані зміни стосуються, зокрема, побудови ефективного е-середовища для якісної дистанційної освіти.

Центр інноваційних освітніх технологій Національного університету «Львівська політехніка» впродовж 2020–2021 років розробив та апробував дієву систему підготовки закладів освіти до розгортання, запуску та використання дистанційної платформи Moodle у закладах загальної, професійно-технічної і фахової передвищої освіти й навчання педагогів цих закладів до роботи на дистанційній платформі. Зокрема, розроблено комплексну програму дистанційного підвищення кваліфікації педагогів, яка передбачає оволодіння базовими навичками роботи з платформою.

Навчання педагогів відбувається на дистанційній платформі Moodle Центру інноваційних освітніх технологій в інтерактивній формі відповідно до розкладу навчання груп, педагоги навчаються у зручний для них час доби без відриву від основної роботи. Вчителі виконують завдання у ролі учня та вчителя, що дає їм змогу зрозуміти особливості навчання та принципи роботи на дистанційній платформі, зрозуміти можливості інструментів та оволодіти ними.

За цією схемою проведено навчання педагогів Львівської області у 2021 році в рамках реалізації обласного освітнього проекту «Moodle – це про100!», за результатами якого навчання пройшли понад 2,8 тисяч педагогів, розгорнуто 100 дистанційних платформ у закладах освіти Львівщини. Ефективність навчання та його дієвість підтвердила поява Української дистанційної школи – волонтерської ініціативи, яка об’єднала педагогів Львівщини та інших областей України для організації дистанційного навчання учнів 5–11 класів, які опинились у зоні бойових дій, були змушені переїхати в інші області України або за кордон і не можуть продовжувати навчання у своїх школах. 70% вчителів школи – педагоги Львівщини, які брали участь у проекті «Moodle – це про100!», пройшли навчання на курсах підвищення кваліфікації і зараз поєднують роботу в е-середовищі своєї школи та в Українській дистанційній школі.

Відлагоджений механізм організації навчання та підготовлений колектив викладачів Центру інноваційних освітніх технологій дає змогу масштабувати підготовку педагогів за зазначеною програмою для інших областей України, особливо для областей, які найбільше постраждали від російської агресії.

Враховуючи викладене, департамент освіти і науки Львівської ОВА вважає, що за умови укладання договору Міністерства освіти і науки України з Національним університетом «Львівська політехніка» про надання освітніх послуг з підвищення кваліфікації педагогічних працівників, Центр інноваційних освітніх технологій до кінця 2022 року підготує до 10 тисяч педагогів (по 10 педагогів із закладу освіти) за програмою І етапу навчання та запустить дистанційні платформи у 1000 закладах освіти України. Впродовж 2023 року буде завершено підготовку педагогів на другому етапі навчання та розпочато підготовку на І етапі ще 15 тисяч педагогів, що дасть можливість додатково розгорнути 1500 е-середовищ на базі Moodle у закладах освіти України. За умови збільшення потужностей Центру кількість слухачів можна суттєво збільшити.

Отож, можна у короткий термін розв’язати проблему організації дистанційного навчання на територіях, що постраждали від російсько-української війни, налагодити систему підготовки педагогічних колективів до розгортання е-середовища, розв’язати проблему е-щоденника, е-журналу, платформи для вебконференцій у закладі освіти, а також сприяти цифровізації документообігу в закладі освіти.

Докладніше – у доданому файлі.