«Сталий економічний розвиток і диджиталізація»: підсумки міжнародного симпозіуму у Львівській політехніці

Кафедра економіки підприємства та інвестицій Львівської політехніки
Фото із симпозіуму

7 листопада 2024 року в Національному університеті «Львівська політехніка» відбувся Міжнародний симпозіум «Сталий економічний розвиток і диджиталізація: імплементація європейських практик в українську освітню модель». Захід ініціювала кафедра економіки підприємства та інвестицій Інституту економіки і менеджменту. Подія дотична до грантової програми Жана Моне, що підтримує поширення європейських знань у сфері освіти з акцентом на диджиталізацію та сталий розвиток.

Симпозіум урочисто відкрив завідувач кафедри Орест Колещук, висловивши подяку всім учасникам та співорганізаторам, а також Збройним Силам України, завдяки мужності та самовідданості яких, попри війну та агресію, ми маємо змогу реалізовувати наукові й освітні проєкти.

З вітальними словами виступили директор Інституту економіки і менеджменту професор Михайло Гончар, голова Вченої ради ІНЕМ професор Олег Кузьмін, професор Сергій Ареф’єв (Вища школа бізнесу у Вісбадені, Університет Рейн-Майн) та професорка Вікторія Прохорова (Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна).

Професор Сергій Ареф’єв розповів про досвід цифрових трансформацій в університетах Німеччини, докладно описав, як європейські країни успішно інтегрують цифрові рішення в економіку та освіту.

У наступному виступі професор Юрій Рашкевич зосередився на важливості диджиталізації, інтеграції освітніх платформ і впровадженні стійких навчальних моделей, підкреслюючи їхню роль у розвитку економіки.

Професорка Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна Віталіна Бабенко, керівниця національного контактного пункту «Європейський інститут технологій та інновацій» програми Horizon Europe, виступила з доповіддю на тему «Європейський інститут інновацій та технологій: можливості для розвитку і диджиталізації української освіти». Вона висвітлила можливості, які надає Європейський інститут інновацій та технологій для розвитку української освітньої системи та диджиталізації.

Далі слово взяла професорка Вікторія Прохорова, яка виступила з доповіддю на тему «Емерджентність національної освітньої моделі в контексті розвитку індустріального партнерства». Вона розповідала про виклики й можливості для української освітньої системи, наголошуючи на важливості інновацій та партнерства з бізнесом. Цю тему продовжила професорка Олена Ареф’єва з доповіддю «Національні тренди економіки та їх вплив на систему вищої освіти України». Професорка Ольга Мних, зі свого боку, розповіла про функціональне перезавантаження інституцій для підвищення якості освіти й посилення впливу цифрових технологій на відбудову економіки України, підкресливши важливість оновлення освітніх інституцій.

Наступним етапом симпозіуму була доповідь професорки Алли Череп на тему «Стратегія національної безпеки на засадах цифрової економіки і сталого розвитку», в якій вона акцентувала увагу на важливості поєднання цифрових технологій зі сталим розвитком для забезпечення національної безпеки України. Професорка Вікторія Хаустова продовжила обговорення з доповіддю «Стратегічний розвиток університетів в умовах сучасних викликів та трендів», підкресливши значення інтеграції цифрових технологій та підвищення конкурентоспроможності випускників.

Згодом професорка Тетяна Степура виступила з доповіддю «Глобальні цілі та європейські практики вищої освіти у дискурсі української освітньої моделі», в якій акцентувала на важливості впровадження європейських підходів у систему української освіти. Вона також презентувала спільну роботу з Наталією Дідух, яка поділилася своїм досвідом використання цифрових інструментів у викладанні міждисциплінарних курсів на прикладі Львівської політехніки.

Цей досвід доповнила Наталія Іванкова, яка поділилася прикладом використання інноваційного простору БІЦ Tech StartUp School як платформи для розвитку студентських стартапів та інноваційних проєктів.

Наступною була доповідь Ольги Партики «Вплив освіти в галузі кібербезпеки на економічний сталий розвиток», у якій вона наголосила на важливості кібербезпекової освіти для забезпечення економічної стабільності. Інна Шапошнікова поділилася дослідженнями про тренди в освітніх системах закладів Австрії за спеціальністю «Економіка».

Із завершальною доповіддю виступила професорка Олександра Мрихіна, яка розповіла про перспективи цифровізації у системах сталого розвитку університетів на прикладі кафедри економіки підприємства та інвестицій Львівської політехніки. Вона підкреслила, що цифрові технології значно сприяють підвищенню якості освіти й розширенню можливостей для розвитку студентів і викладачів.

Під час симпозіуму було окреслено основні потреби для розвитку української освіти в контексті диджиталізації та сталого розвитку, зокрема інтеграцію цифрових технологій у навчальні процеси, розвиток партнерства з бізнесом, а також адаптацію європейських практик і моделей. Підкреслено важливість створення та успішного функціонування інноваційних платформ для підтримки студентських стартапів, таких як Tech StartUp School, для стимулювання молодіжних ініціатив і проєктів.

Симпозіум став важливим кроком у впровадженні цифрових технологій в українську систему освіти, що відповідає європейським стандартам і сприяє сталому економічному розвитку країни.

Національний університет «Львівська політехніка» продовжує відігравати провідну роль у трансформації освітнього процесу та впровадженні інновацій, орієнтованих на майбутнє.

Фото із симпозіуму Фото із симпозіуму Фото із симпозіуму Фото із симпозіуму Фото із симпозіуму Фото із симпозіуму Фото із симпозіуму Фото із симпозіуму Фото із симпозіуму Фото із симпозіуму Фото із симпозіуму