Сьогодні, 22 квітня, відбулася онлайнзустріч ректора Юрія Бобала та проректорів Львівської політехніки зі студентами нашого університету. Загалом до розмови доєдналося майже 260 осіб онлайн та понад 800 ― у чаті зустрічі.
― Ми сподівалися, що після 24 квітня зможемо прийти і розпочати роботу в нашому університеті. Однак змушені й надалі залишатися вдома. Поки що орієнтуємось на 11 травня. Скажу відверто, сумні наші порожні коридори і аудиторії ― бракує вашого сміху й гамору. Адже університет оживає тоді, коли наповнений студентами, ― звернувся до молоді на початку зустрічі Юрій Ярославович. ― Сьогодні, у цей непростий для кожного з нас час важливо розуміти, що навчати і вчитися ― це наша спільна відповідальність та обов’язок. Тому використайте цей час для інтелектуального й духовного збагачення, вчіть свої предмети, комунікуйте з викладачами і однокурсниками, вдосконалюйте знання з іноземних мов. Не залишайтеся на самоті! А ми стараємося максимально ефективно забезпечити навчальний процес. Це складно і не все вдається так, як би ми цього хотіли. Та з кожним днем помічаємо позитивні зміни, бо працює команда політехніків, які добре розуміють важливість цього моменту. Важливо, щоб ми вийшли з нього сильнішими!
Чи не найбільше студентів цікавило, як відбуватиметься літня сесія. Проректор із науково-педагогічної роботи Олег Давидчак докладно розповів про увесь процес.
― Загалом ми розглядаємо два варіанти завершення навчання в цьому семестрі. Якщо карантин завершиться 12 травня, то перейдемо в звичний режим навчання. Для 1-3 курсів бакалаврату та 1 курсу магістратури сесія триватиме з 8 по 27 червня. А в перший тиждень липня відбудеться ліквідація академічних заборгованостей. Якщо ж карантин продовжиться, то іспити та заліки складатимете у дистанційному режимі. Для письмової компоненти використовуватимемо ресурси Віртуального навчального середовища, а для усного контролю ― зручні онлайнплатформи, з допомогою яких викладачі проводять заняття. Зараз готуємо положення про порядок проведення такої сесії. Графік екзаменів розміщено на сайті університету, ― наголосив Олег Романович.
Випускники ― а це четвертий курс бакалаврату і другий курс магістратури ― зараз виконують кваліфікаційні роботи. Захист робіт магістрів відбудеться з 25 до 30 травня. Якщо ж карантин продовжать, то це проходитиме дистанційно. Захист бакалаврів відбуватиметься в останні тижні червня.
Щодо складання заліку з фізичного виховання або секцій, то у випадку продовження карантинного режиму, цю навчальну компоненту вилучимо із навчального плану. Анулюємо також і повторні курси з цього предмету.
Лабораторні роботи проректор порадив подавати викладачам через ВНС або ж на визначену електронну адресу. Обов’язкову усну компоненту складати через відеозв’язок.
Перший проректор Олег Матвійків додав, що задля забезпечення ефективного навчального процесу відбувається постійний моніторинг його якості, технічного забезпечення зв’язку та роботи Віртуального начального середовища.
― У нашому навчальному процесі окрім форми нічого не змінилося. Більшість викладачів працюють досить активно, а студенти навіть краще відвідують пари. Дуже важливо, щоб заняття відбувалися згідно зі встановленим розкладом. Розуміємо, що є такі лабораторні й практичні роботи, які неможливо виконати онлайн. Ми вивчаємо це питання і, якщо таких занять буде багато, розглядаємо можливість їх відпрацювання у сесійний період в червні, або ж у вересні. Та завідувачі кафедр повинні нас заздалегідь повідомити про це, ― зазначив Олег Михайлович.
Проректор також підкреслив, що на час лекцій, лабораторних чи практичних занять нема потреби перебувати у системі ВНС, адже вона передбачена в основному для супроводу процесу навчання та контролю виконання завдань. Та й, зрештою, це не доводитиме до збоїв системи.
Серед запитань студентів були й такі, що стосувалися не зовсім відповідального підходу деяких викладачів до організування навчального процесу, зокрема щодо визначення чи затвердження тем курсових робіт. Проректор наголосив, що в таких випадках студенти через старосту групи повинні інформувати свого методиста і куратора; якщо це не спрацьовує, то повідомляти безпосередньо йому через електронну пошту.
В університеті передбачили також варіанти проходження практики в час карантину.
― Якщо ви не можете пройти практику на підприємстві, наприклад, фірма, з якою була укладена угода, зараз не працює, то є можливість пройти цю практику на вашій кафедрі. Для цього вам необхідно повідомити в деканат інституту, ― пояснив проректор з науково-педагогічної роботи та соціального розвитку Роман Корж.
Роман Орестович також відповів на запитання щодо засідання комісії з переведення студентів із комерційної форми навчання на бюджетну. Ці рішення прийматимуть 29 квітня, а переведення відбуватиметься з 1 травня. Усі необхідні для цього документи вже зібрано.
Студенти цікавилися також можливістю коригування оплати за навчання та проживання в гуртожитку в карантинний період.
― Питання оплати за проживання в гуртожитку ми вирішуватимемо в індивідуальному порядку, оскільки не всі студенти встигли написати відповідні заяви. Що ж до оплати за навчання ― тут усе складніше, бо вирішуватимуть на рівні Міністерства освіти та науки, ― наголосив ректор Юрій Бобало.
На завершення зустрічі Юрій Ярославович подякував молоді за те, що вболівають за якісне навчання і запропонував в середині травня знову зустрітися в режимі онлайн та обговорити актуальні питання роботи університету.