Про рішення адміністрації університету сесію для всіх студентів організувати в чотирьох корпусах, які мають автономне опалення (головний, № 7 – кафедра іноземних мов, № 29 – кафедра соціології та соціальної роботи, № 23 – ІНПП), а після зимових канікул три тижні навчання провести в дистанційному режимі, «Аудиторія» писала після попереднього засідання Вченої ради, де цю інформацію й було озвучено.
Отже, як повідомили в навчально-методичному відділі, сесія для студентів усіх курсів триватиме від 27 грудня до 27 січня (з тижневою перервою на новорічні й різдвяні свята). А після двох тижнів канікул від 12 лютого до 3 березня політехніки навчатимуться через віртуальне навчальне середовище. Студенти одержуватимуть завдання і виконуватимуть їх, за потреби зможуть консультуватись із викладачем. У ВНС можна відстежити, чи заходив студент, скільки часу перебував, яку роботу виконав, є можливість поточного та підсумкового контролю тощо (працюють над наданням доступу для контролю завідувачам кафедр). За словами проректора Олега Давидчака, позаяк ВНС функціонує в Політехніці сім років, для викладачів, які сумлінно його заповнювали, не виникне додаткового навантаження. А відсоток студентів, які «розслаблялися» під час звичного режиму навчання, на його думку, від переходу в онлайн суттєво не зміниться.
У гуртожитках, як запевнив проректор Володимир Крайовський, опалення не вимикатимуть, доступ до інтернету студенти теж матимуть. І корпуси не зачинятимуть. Хоч тепловий режим буде мінімальний, можна буде організовувати роботу в лабораторіях та проводити за потреби консультації в аудиторіях.
Як учасники «зимового експерименту» ставляться до такого нововведення, наскільки ефективним, на їхню думку, буде дистанційне навчання, питаємо їх сьогодні.
Ростислав-Іван Кузик, студент третього курсу Інституту енергетики та систем керування:
«Для мене нічого не зміниться»
Особисто для мене нічого не зміниться. Уся доступна навчальна інформація, як і раніше, буде у Віртуальному навчальному середовищі. Тепер навіть буде більше часу, щоб докладніше дослідити і краще виконати. Я звик навчатися на відмінно і надалі планую всі завдання вчасно виконувати.
Олександр Іващук, старший викладач кафедри хімічної інженерії:
«Єдине питання – як мотивувати студента»
Я ставлюся до дистанційного навчання позитивно. Єдине, що студент має бути мотивований до навчання. Якщо він не прагнутиме навчитися, то це буде складно зробити. Коли захоче скористатися шпаргалками, підказками, матиме більше можливостей, бо менше контролю. Але ми живемо в еру цифрових технологій, інтернету і прогресу, тому робити такі експерименти – нормально. Студенти самі мають розуміти, що від них залежить, якими фахівцями вони стануть. У мене ВНС заповнене, вдосконалюю його й надалі.
Олена Черничук, студентка четвертого курсу Інституту архітектури:
«Думаю, успішність навіть зросте»
Я вважаю, що заощадити на комунальних послугах – добра ідея з економічної точки зору. Зима обіцяє бути холодною, краще більше часу провести зі своїми рідними. Думаю, студенти, які хочуть учитися, вчитимуться завжди. Сподіваюся, й надалі буду відмінницею. Може, будемо мати більше часу на деякі проекти, то заробимо вищі бали. Зрештою, у нас давно багато викладачів практикують онлайн-консультації.
Андрій Михайлів, студент першого курсу Інституту гуманітарних та соціальних наук:
«Невідомо, яка буде якість навчання»
З одного боку, якщо вже немає коштів на опалення, то краще вчитися дистанційно, ніж не вчитися взагалі або мерзнути в аудиторіях. Водночас невідомо, яка буде якість навчання. Адже коли викладач не контролює, можна повідкривати собі в інтернеті додаткові вкладки і легко списати. Усе залежатиме від студента. У мене аж такої радості через можливість довше не ходити в університет нема, то вже задовго.
Марта Ковалик, студентка першого курсу Інституту хімії та хімічних технологій:
«Це трохи незвично»
Це трохи незвично. Буде більше самостійного навчання, треба буде чимало самому вивчати, конспектувати. З іншого боку, це більше часу для себе. Я не витрачатиму його на дорогу до університету. Тільки, мабуть, потім буде складніше адаптуватися до звичного режиму навчання.