Як розробники ІТ-компанії N-iX створили й запустили курс з Unreal Engine у Львівській політехніці

За матеріалами сайту DOU
Робочий процес в N-iX Game & VR Studio

У лютому 2021 року на базі кафедри програмного забезпечення Інституту комп’ютерних наук та інформаційних технологій Львівської політехніки за підтримки ІТ-компанії N-iX відкрився й успішно функціонує гурток із розробки ігор для навчання студентів основам роботи з ігровим рушієм Unreal Engine 4. Кафедра та компанія N-iX зацікавлені у подальшій співпраці для підготовки фахівців з розробки ігор та інтерактивних систем у віртуальній реальності.

Про те, як розробники створили з нуля й запустили ознайомчий курс з Unreal Engine у Львівській політехніці, розповідає Володимир Шафран, Unreal Engine Developer у компанії N-iX.

Як усе почалося

До N-iX звернувся професор Львівської політехніки Дмитро Федасюк і запропонував співпрацю щодо викладання напряму віртуальної реальності. Під час обговорення з’явилася амбітна ідея допомогти запустити повноцінний курс, який би ознайомив студентів кафедри програмного забезпечення з інструментами для створення ігор та віртуальної реальності та дав змогу здобути практичні вміння й навички розробки проєктів засобами UE4. Для нас це було цікаво тому, що по закінченню курсу ці студенти будуть готовими до інтерв’ю на позицію стажиста або молодшого спеціаліста в N-iX (або будь-якій іншій компанії).

Як в університетах можуть з’являтися нові курси

Будь-який навчальний заклад готує студентів суто за спеціальностями. Кожна спеціальність базується на програмі – переліку предметів, тем і годин, які будуть викладати. Програму затверджує Міністерство освіти та науки України, вона підкріплюється сертифікатом. Відхід від програми загрожує санкціями та зниженням держзамовлення (фінансування) для закладу. Якщо ж виш хоче ввести нову спеціальність, потрібно підготувати програму на 5–6 років і підкріпити її дидактичними матеріалами з усього циклу. Це для розуміння, чому нові напрями з’являються нечасто і в наших університетах усе ще вчать принципи роботи ЕОМ.

Сумно? Насправді не зовсім, адже кожен навчальний заклад має змогу змінити програму під себе на 15–20%, що закладається «вільними» годинами в план. І розроблений нами курс з UE4 має якраз зайняти частину цих годин для однієї з професій в політесі.

Як ми працювали над курсом і його структурою

Ми почали з організації навчання викладачки Університету: засетапили їй робоче місце в офісі N-iX і забезпечили технікою, паралельно почали напрацьовувати програму майбутнього курсу. Доступ до офісу був 24/7 без жодних обмежень, щоб викладачка не тільки здобула необхідні технічні навички, а й побачила сам процес розробки зсередини.

Паралельно я та ще двоє моїх колег – Олексій Ковалевський та Ігор Пундєв, Senior-розробники з досвідом роботи над ААА FPS – працювали над матеріалом для курсу…

Мотивовані підготувати курс до весни, ми за два місяці пройшли першу ітерацію і зібрали методичні матеріали…

Пілотний проєкт

Через локдаун студентів перевели на дистанційне навчання, і вони втратили доступ до лабораторій політеху, а відповідно й до шоломів віртуальної реальності. Ми вирішили не сидіти без діла та використати це, щоб потестити наші напрацювання з курсу на малій групі слухачів. Тож підготували факультатив для студентів ІІ курсу кафедри програмного забезпечення…

Підсумок усіх занять – розробка власного проєкту. Це завжди був FPS, але кожен студент мав свій набір вимог, які показували рівень засвоєння матеріалу і вміння застосовувати його на практиці.

Висновки

Ми не ставили собі за мету вкластися з курсом у визначений час, а радше навпаки, хотіли заміряти, скільки часу нам потрібно на викладання вступного курсу. Зрештою він зайняв 40 годин (10 тижнів по 2 заняття), а можливим це стало завдяки тому, що ми працювали зі студентами, які були супервмотивовані та мали базу з С++.

За результатами «курсових робіт» ми вже запропонували роботу в N-iX трьом студентам.

Сподіваюся, що розроблений нами курс справді допоможе Львівській політехніці запустити потужний Unreal Engine напрям та готувати кваліфікованих фахівців, які в майбутньому стануть і нашими колегами в N-iX. Адже потреба у крутих Unreal Engine розробниках є завжди!

Докладніше – у матеріалі Як розробники запустили курс з Unreal Engine у виші на сайті спільноти програмістів DOU.