Сьогодні соціальні мережі стали не тільки популярним способом спілкування, а й важливим засобом отримання інформації. Але, на жаль, зі зростанням популярності соцмереж з’являється також небезпека їх неправильного використання, що може вплинути на позитивне мислення та критичний погляд людини. Як підтримувати здорове співвідношення між використанням соцмереж і збереженням свого ментального здоров’я, ми дізналися на лекції Віталія Голубєва.
Віталій Голубєв – засновник Школи універсального журналіста та всеукраїнського конкурсу «Я – журналіст!» – проєктів, що спрямовані на підготовку молодих журналістів і розвиток журналістської професії в Україні. Журналіст і тренер з понад 25-річним досвідом роботи в журналістиці. Автор багатьох статей, публікацій та книг із журналістики, а також постійний експерт у різних медіапроєктах. На його лекції студенти дізналися, як правильно використовувати соцмережі, щоб досягнути своїх цілей, а також про відповідальність за розміщення інформації в інтернеті.
Віталій Голубєв дав корисні поради щодо ведення соцмереж, розповів, як правильно створювати контент і підтримувати інтерактивність на своїх сторінках. Також він наголосив на важливості збереження конфіденційної інформації і вказав на те, як відповідально ставитися до джерел інформації та перевіряти її достовірність, перш ніж розміщувати в соцмережах.
Під час лекції були висунуті тези про позитивне і критичне мислення: «Позитивне – бачити можливості», «Критичне – усвідомлювати ризики», «Разом це – відповідальність». Позитивне і критичне мислення – значущі аспекти людської психології, але вони передбачають різні підходи й функції. Ці тези справді важливі для тих, хто користується соцмережами та іншими онлайн-ресурсами. Адже позитивне мислення допомагає зосередитися на можливостях та позитивних аспектах життя, зменшує стрес і поліпшує самопочуття. Люди з позитивним мисленням налаштовані на розвиток і досягнення мети, а також здатні знаходити розв’язання у складних ситуаціях. Критичне мислення дає змогу усвідомлювати ризики та недоліки у будь-якій ситуації, розуміти причини і наслідки й робити об’єктивні висновки на основі доказів та аналізу. Люди з критичним мисленням здатні аналізувати відомості, відрізняти правдиву інформацію від міфів та пропаганди, а також робити обґрунтовані висновки і приймати правильні рішення. Отже, обидва типи мислення важливі, і вони можуть взаємодоповнюватися, допомагаючи людині бути успішнішою та задоволеною своїм життям.
Подібне притягує подібне. Як розповідає сам Віталій: «Комфортніше почуваюся, коли перший пост, який бачу в стрічці, мене на щось надихає, показує мені якийсь приклад людей, які працюють, борються, щось здобувають. Я собі серед тих, на кого підписаний, відібрав двадцять осіб, які мене надихають своєю активною життєвою позицією, й обрав у фейсбуці таку опцію – бачити їхні пости першими. Це люди, яких я поважаю, бачу, що вони роблять щось корисне, і я маю до них тягнутися. Вони мене надихають своїм прикладом».
Уся стрічка насправді є відображенням того, що ми вибираємо, щоб переглянути та прочитати в соціальних мережах. Якщо ми хочемо бачити більше позитивного контенту, то повинні свідомо вибирати такий контент і підписуватися на такі сторінки. Соцмережі можна розглядати як дзеркало, що відображає те, хто ми є і як сприймаємо світ. Тому важливо свідомо вибирати контент, який ми переглядаємо, і ділитися тим, що хочемо бачити у своїй стрічці. Отож, створюючи позитивний контент, ми залучатимемо більше позитивних людей до нашої спільноти.
Також під час свого виступу лектор озвучив корисні запитання, які треба ставити собі, коли провадиш діяльність у соціальних мережах, щоб не забувати про реальний світ. Ці запитання дуже корисні для того, щоб зосередитися на меті й максимально продуктивно використовувати свій час і зусилля. Ось короткий опис, чого вони можуть допомогти досягти:
- «Що я зараз роблю?» – це запитання, яке допомагає зосередитися на поточній діяльності й запобігає відверненню вашої уваги від неї.
- «Як це наближає мене до моїх цілей?» – допомагає пересвідчитися, що поточна діяльність або рішення спрямовані на досягнення ваших цілей.
- «Навіщо я зараз думаю про це?» – допомагає зосередитися на меті й перевірити, чи ваші думки та ідеї продуктивні.
- «Я зараз сперечаюся, щоби що?» – допомагає визначити, чи є суперечки або конфлікти конструктивними і сприяють досягненню мети, чи ж вони маркують витрачений час та енергію.
- «Як задовольнити ту саму потребу в інший спосіб? (Хто ще? Що ще?)» – допомагає розв’язувати проблеми і виконувати завдання, шукаючи альтернативні шляхи, ресурси та підходи.
Також Віталій Голубєв поділився порадами для ефективнішого використання соцмереж, адже це потужний інструмент комунікації, обміну інформацією та розвитку власного бренду. Однак щоб справити максимальний вплив, треба звернути увагу на деталі. Читачі не мають багато часу і швидко прокручують свої стрічки, шукаючи цікавий і корисний контент. Тому, якщо ви прагнете досягнути успіху в соціальних мережах, пам’ятайте про такі поради:
- Авансуйте якісний контент: публікуйте тільки те, що справді важливе й корисне для вашої аудиторії. Звертайте увагу на формат і якість зображень, текстів та відео.
- Говоріть про розв’язання, а не лише про проблеми: звертайте увагу на те, як ваш контент може допомогти вашій аудиторії розв’язати їхні проблеми чи досягнути бажаних результатів.
- Потрібна дія? Давайте заклик! Додайте до своїх публікацій заклик до дії, щоб залучити аудиторію до взаємодії з вашим контентом.
- Пояснюйте контекст: звертайте увагу на те, що аудиторія може знайти ваш контент у фрагментарній формі. Тому додайте відповідні контекстні деталі до своїх публікацій.
- Не купуйте страху: не використовуйте маніпулятивних методів, щоб привернути увагу до свого контенту. Натомість спробуйте додати цінності й корисної інформації до своїх публікацій, щоб привабити аудиторію до свого бренду.
Наприкінці лекції студенти ставили Віталієві Голубєву запитання, на які він відповідав. За своє запитання одна зі студенток отримала від нього подарунок – примірник його книги. Всі присутні відзначили, що дізналися багато корисної інформації на лекції. Такі заходи допомагають студентам розширювати свій кругозір і здобувати нові знання, які стануть їм у пригоді в майбутньому.