Завершився перший навчальний рік у рамках реалізації проєкту «Європейські студії для технічних спеціальностей у Національному університеті «Львівська політехніка». За результатами весняного семестру 2022/2023 навчального року 376 студентів денної форми навчання першого та другого освітнього рівнів та 16 студентів заочної форми навчання успішно завершили вивчення трьох вибіркових навчальних дисциплін: «Екологічна та кліматична стійкість ЄС», «Україна-ЄС: цифрова трансформація» та «Енергетика ЄС та нові тренди для України».
Усі практичні заняття проведено в інтерактивній формі із застосуванням різноманітних методів, наприклад: колесо майбутнього, дебати, рольові ігри, SWOT-аналіз тощо.
Одним з обов’язкових завдань курсів була презентація студентських проєктів, під час виконання яких студенти здебільшого зосередилися на дослідженні ініціатив ЄС та особливостей їхньої імплементації в Україні. Вибір тематик проєктів опирався на спеціалізацію команди.
Модуль «Екологічна та кліматична стійкість ЄС» успішно освоїли 122 студенти-бакалаврів та 28 студентів-магістрів денної форми п’яти навчально-наукових інститутів Львівської політехніки (ІХХТ, ІСТР, ІГСН, ІЕСК, ІКТА, ІБІС та ІАРД). У межах виконання індивідуальних проєктів студенти презентували дослідження про особливості програм підтримки ЄС, зокрема: «Програма Life та питання клімату», «Ініціатива Eu4enviromnment: особливості, практики, ризики імплементації в Україні», «Зелений курс України як забезпечення стійкості розвитку у повоєнний час відбудови», «LIFE – програма ЄС з екології та клімату», «REPowerEU: доступна, безпечна та стійка енергія для Європи», «Ініціатива EU4Climate та особливості її імплементації в Україні», «Адаптація до змін клімату в ЄС: проблеми і перспективи» та інші.
Навики цифрової трансформації відповідно до досвіду ЄС отримали 104 студенти денної форми навчання (ІХХТ, ІТРЕ, ІЕСК, ІКНІ, ІКТА, ІППО, ІМІТ) та 16 студентів заочної форми навчання (ІКНІ) у межах модуля «Україна-ЄС: цифрова трансформація». Найактуальнішими для студентів були тематики, присвячені проблемам кібербезпеки та цифровізації державних послуг («Діджиталізація документів органів влади», «Проблеми цифровізації в українському суспільстві», «Цифрова Україна: змінюємо державу разом з ЄС», «ChatGpt»). Проєкт «Роль ЄС у розвитку кібербезпеки України. EU4Digital: кібербезпека – Схід» студентська команда презентувала не лише у Львівській політехніці, але й громаді Жовкви – у районній бібліотеці для дорослих міста Жовкви.
70 студентів (ІЕСК, ІКТА, ІКНІ, ІППО, ІМІТ, ІБІС) отримали знання із досвіду ЄС щодо енергоефективності та енергозаощадливості. Студенти репрезентували низку своїх досліджень, які стосувались як енергетичних трендів ЄС, так і особливостей імплементації енергетичних програм та ініціатив Брюсселя в Україні. З-поміж поданих студентами проєктів варто виокремити такі: «Ринок автомобілів в ЄС та в Україні: порівняльний аналіз», «План RepowerEU», «Smart Grid», «Енергоощадні технології в Україні: досвід ЄС», «Енергетичні проблеми Закарпатської області», «Сонячна енергія як альтернатива атомній енергетиці» та інші.
Студенти відзначили позитивними відгуками вивчені модулі, позаяк отримали не лише теоретичні знання про Європейський Союз, а й практичні навики імплементації європейського досвіду для розвитку громад України.
За підсумками успішного вивчення модулів кожен студент отримав сертифікат про завершення навчання.
Окрім того, студенти стали учасниками лекцій-дискусій за участю практиків, експертів, дослідників Європейського Союзу, учасниками Winter Euroschool: european best practices: energy, digital and environmental dimensions, Академії з європейських студій «Децентралізація та розвиток громад: програми ЄС для України», інтерактивного заходу «Навчальна мобільність (learning mobility) Еразмус+ та її значення для розвитку європейських студій в Україні», інтерактивного заходу Speaking Club «Нові європейські тренди та професійне зростання», заходах із медіаграмотності «Правда про ЄС» та інтерактивному заході Eurolibrary.