Фахівці ІБІД Університету пропонують шляхи розв’язання кадрової проблеми у галузі ремонту і будівництва доріг

Наталія Шутка, ІА ЗІК
дорожники

Національний університет «Львівська політехніка» ініціював звернення до міністра інфраструктури України Володимира Омеляна з питання підготовки кваліфікованих кадрів для якісного ремонту і будівництва доріг. Створено робочу групу з фахівців Університету, яка має запропонувати, як змінити ситуацію.

Керівник робочої групи, директор Львівського автомобільно-дорожнього коледжу Львівської політехніки Михайло Брегін в інтерв’ю кореспонденту ІА ЗІК розповів про своє бачення ситуації.

Фахівці Інституту будівництва та інженерії довкілля Львівської політехніки також мають пропозиції щодо розв’язання кадрової проблеми у цій галузі. Розповідає Сергій Солодкий, завідувач кафедри автомобільних доріг та мостів, доктор технічних наук, професор:

– Обсяг інвестицій у дорожню галузь зростає з кожним роком. На ринок виходять приватні компанії із сучасною технікою та обладнанням, проте без кваліфікованих фахівців всіх рівнів: від дорожнього робітника до виконроба і технічно грамотного керівника. Створення Дорожнього фонду надає перспективи і гарантії компаніям, які мають наміри проектувати, будувати та експлуатувати автомобільні дороги та штучні споруди. Тому ця тенденція буде поглиблюватися.

Кафедра автомобільних доріг та мостів Національного університету «Львівська політехніка» щорічно випускає близько 30 магістрів за спеціальністю «Автомобільні дороги та аеродроми» та 12 магістрів за спеціальністю «Мости і транспортні тунелі». Для західного регіону України цього недостатньо. І свідченням цього є постійні прохання керівників компаній надати їм випускників для роботи в галузі проектування, будівництва, ремонту та експлуатації автомобільних доріг і мостів. Найбільш успішні студенти знаходять роботу за спеціальністю ще під час навчання. У 2017 році здобути другу вищу освіту за спеціальністю «Автомобільні дороги та аеродроми» в Національному університеті «Львівська політехніка» виявили близько 25 фахівців, які вже працюють в галузі.

Можливі шляхи розв’язання кадрової проблеми:

  • підготовку фахівців за спеціальностями «Автомобільні дороги та аеродроми» та «Мости і транспортні тунелі» визнати в Україні пріоритетною та організувати навчання, зокрема, в НУ «Львівська політехніка» цільової групи за державним замовленням із виплатою стипендії і зобов’язанням після закінчення університету відпрацювати 3–5 років в системі Укравтодору;
  • передбачити щорічне державне замовлення для випускників автодорожніх коледжів (Львів, Надвірна, Кам’янець-Подільський, тощо) з метою навчання за скороченим терміном для здобуття ОКР «бакалавр» і «магістр» на кафедрі автомобільних доріг та мостів Національного університету «Львівська політехніка»;
  • виділити кошти з «Дорожнього фонду» для комплектування навчальних і наукових лабораторій випускових кафедр університетів сучасним обладнанням для діагностики та випробування конструктивних елементів доріг і штучних споруд, дорожньо-будівельних матеріалів, конструкцій, ґрунтів;
  • пропагувати на рівні держави важливість професії будівельника доріг і мостів, яка у світі є вельми престижною і високооплачуваною, а також розуміння, що без сучасних доріг і мостів Україна не буде повноцінною європейською державою;
  • надавати працівникам дорожньої галузі, які працюють в складних умовах і ненормований робочий день, додаткові соціальні гарантії.

Розгортання дорожнього будівництва дасть поштовх для суміжних галузей і створить умови для працевлаштування великої кількості робітників, механізаторів, інженерів, проектувальників, вчених тощо.
 

Роман Лютий, керівник з організації та безпеки руху фірми «Онур»:

– Розвивати цей напрямок в освіті конче потрібно. Усі бачать стан українських доріг. Загалом в Україні занедбані дороги – не було належної уваги, достатньо коштів на утримання доріг. Тому зараз, як ніколи, на часі дорожні спеціальності. Думаю, з року у рік будівництво і ремонт доріг будуть зростати, і такі спеціалісти будуть завжди потрібні.