Днями на кафедрі реставрації та реконструкції архітектурних комплексів Львівської політехніки відбувся захист бакалаврських і магістерських кваліфікаційних робіт. Цьогоріч студенти-реставратори продемонстрували неабияку вправність і досконале володіння опанованим фахом. А ще вони точно і бездоганно дотрималися найважливіших принципів реставрації. Йдеться про те, щоб відновлювані під їхніми вправними та бережливими руками об’єкти були максимально наближені до первісного вигляду. Була забезпечена максимальна недоторканість історично-мистецької сутності реставрованих творів, а задум їхніх авторів був максимально збережений.
– Зрештою, – як зауважив доцент кафедри Віктор Мельник, – усі 16 номінантів на магістерське і бакалаврське звання здобули високі бали під час захисту. Особливий успіх припав на долю Сергія Сірого, який отримав премію за кращий бакалаврський диплом. Предметом його реставрації стала білокам’яна скульптура Христа Вседержителя кінця ХІХ – початку ХХ століття з міста Збаража Тернопільської області. За цю роботу він також отримав премію імені Костянтина Присяжного.
Ґрунтовний проект надала на суд дипломної комісії цьогорічна переможниця #KostyantynPrysyazhnyyAward Тетяна Марусяк, яка досліджувала особливості поліхромії різьблених зображень святих та брала участь у реставрації білокам’яної скульптури ХІХ століття з села Воля Чорнокінецька. Відзначилися також Катерина Стремецька, Олена Ганчевська й Анастасія Янків.
Особливої духовної аури цьогорічному захисту надала та обставина, що частина студентів-реставраторів презентувала свої дипломні роботи в одному із найдавніших монастирських комплексів України – Свято-Успенській Унівській Лаврі. Цей унікальний архітектурний ансамбль-пам’ятка, заснований ще наприкінці XIV століття князем Федором Любартовичем, ставши останнім часом важливим паломницьким центром Галичини, надав номінантам нової наснаги, нового бачення обраної високодуховної професії реставратора.
Світлини Йосипа Марухняка