Що може об’єднати гуманітарія та інженера: в ІАПО Львівської політехніки готують магістрів з управління проектами

Ірина Мартин, тижневик «Аудиторія»
Ірина Василевська, випускниця бакалаврату Київської політехніки (менеджмент видавничо-поліграфічної галузі)

На кафедрі технологій управління Інституту адміністрування та післядипломної освіти готують магістрів управління проектами.

На сьогодні це одна з тих спеціальностей, що динамічно розвиваються. Попри те, що фах відносно новий, він користується попитом серед бакалаврів різних напрямів: музикантів, юристів, гуманітаріїв, айтівців. Як не дивно, усі вони успішно адаптовуються до навчання на управлінні проектами.

– Будь-яке керування – це менеджмент, менеджмент управління, тому ми готуємо керівників проектів та програм, майбутніх менеджерів проектів для малого і середнього бізнесу. Загалом наші випускники можуть адаптуватися в будь-якій сфері, – наголошує старший викладач кафедри Ірина Когут.

У Львівській політехніці наразі відбулося лише сім випусків управлінців проектами. Після завершення магістратури вони не лише реалізовують себе як фахівці, а й долучають до проектів своїх колишніх викладачів. Часто є так, що після успішної підготовки дипломної роботи випускників, які вже під час навчання працюють, підвищують у посаді.

Під час півторарічного навчання студенти опановують проектний менеджмент, стратегічний менеджмент, фінансовий менеджмент, міжнародні проекти, управління стейкхолдерами, менеджмент команд. До управлінських дисциплін долучають програмні. Таке комплексне поєднання дає неабиякі результати. А участь у конференціях, конкурсах студентських наукових робіт, круглих столах, олімпіадах ще за студентською лавою сприяє практичному застосуванню теоретичних знань.

Сьогодні своїми враженнями від навчання діляться першокурсники магістратури, а також випускниця спеціалізації «управління проектами».

Юрій Янів, випускник бакалаврату ІКТА Львівської політехніки (комп’ютерна інженерія):

– Шукаю себе. Зрозумів, що мені більше подобається організовувати роботу, ніж бути виконавцем, тому після здобуття диплома бакалавра комп’ютерної інженерії до магістратури вже вступив на управління проектами. Мої очікування – дізнатися щось нове, отримати добрі знання, навики, набути впевненості у своїх силах, зрозуміти свій шлях розвитку, знайти себе в роботі, щоб бути фінансово незалежним. Чи справджуються ці сподівання? Вважаю, що так. Якби не справджувалися, мене тут уже не було б, бо належу до тих, які якщо не бачать сенсу, то ставлять собі запитання: навіщо сюди ходити? Навчання триває лише півтора року, тому я наразі не працюю (хоча загалом пробував себе в ІТ). Чому? Більшість робіт, які трапляються, вимагають повної зайнятості, а я не хочу, щоб навчання кульгало через це. Вчитися недовго, то нащо втрачати здобування знань? Потім це коштуватиме дорожче.

У майбутньому хочеться бути управлінцем проектами ІТ. Перспектив багато. Головне – робити те, що подобається.

Ірина Василевська, випускниця бакалаврату Київської політехніки (менеджмент видавничо-поліграфічної галузі):

– Зі своїм бакалаврським дипломом я можу працювати від бухгалтера до маркетолога, тобто моя перша спеціальність охоплює весь економічний спектр. До вступу на магістратуру мала інший підхід. По-перше, це повинно було бути інше місто, щоби пізнати нове (до речі, я з Вінниці). По-друге, шукала щось суміжне, яке, однак, відрізнятиметься від бакалаврської спеціальності. Якби залишалася в Київській політехніці, це були б ті самі викладачі, які повторно, лише більш концентровано, читатимуть ті самі дисципліни. У Львівській політехніці – інші дисципліни, широке бачення з погляду різних галузей, немає фокусу на вузьку спеціалізацію. Несподіванкою для мене є багато лабораторних робіт, тобто ми виконуємо чимало практичних завдань. Із цікавих мені дисциплін – управління міжнародними проектами, де дізнаємося про ґранти, в яких можна брати участь. Також запам’яталося вивчення курсу управління командою проекту.

У майбутньому було б добре мати власні проекти, власний бізнес. Однак для початку хотіла б хоч десь набути практики управління. Тут у нас передбачена практика, але вона більше розрахована на аналіз фінансово-господарської діяльності. Навчання дає мені нові знання. Це інший погляд, найновіша інформація, викладачі мають практичний досвід, можуть порадити щось нове і нетеоретичне.

Уляна Агашкова, випускниця Львівської політехніки 2017 року, асистент проектного менеджера ПрАТ «Компанія Ензим»:

– У Львівській політехніці я здобула рівень бакалавра і магістра. На бакалавраті вчилася на прикладній лінгвістиці і водночас на правознавстві (заочна форма). Що змусило після цього вступити до магістратури на управління проектами? Я зрозуміла, що іноземна мова – це, звичайно, добре, але треба ще якісь знання мати, щоби в сучасних умовах бути добрим фахівцем. На управлінні проектами проводять цікаві пари, дають ґрунтовні знання, сприяють всебічному розвитку студентів. Я була активною – брала участь у конференціях, писала статті, їздила на олімпіаду, тобто моє навчання було цікавим і різноманітним.

На сьогодні можу сказати, що знання трьох галузей мені дуже допомагають. Оскільки наша компанія активно співпрацює з багатьма іноземними партнерами, то я користуюся англійською мовою. «Ензим» також розвивається в інноваційному напрямку – отож, знання управління проектами завжди стають потрібні. Саме зараз ми працюємо над запуском нового проекту, де я використовую багато як теоретичних, так і практичних навичок, які здобула на управлінні проектами. А при укладанні договорів послуговуюся знаннями з права.

Юрій Янів, випускник бакалаврату ІКТА Львівської політехніки (комп’ютерна інженерія) Ірина Василевська, випускниця бакалаврату Київської політехніки (менеджмент видавничо-поліграфічної галузі) Уляна Агашкова, випускниця Львівської політехніки 2017 року, асистент проектного менеджера ПрАТ «Компанія Ензим»