У стінах Політехніки іноземні студенти вивчали кібербезпеку: підсумки Міжнародної літньої школи

Анастасія Мозгова, тижневик «Аудиторія»
іноземні студенти вивчали кібербезпеку

Наприкінці липня відбулося закриття Міжнародної літньої школи з кібербезпеки, яка цьогоріч уже вдруге тривала у стінах Львівської політехніки впродовж двох тижнів.

Привітав учасників із завершенням навчання та вручив їм сертифікати-підтвердження проректор із науково-педагогічної роботи та міжнародних зв’язків Олег Матвійків.

За словами координатора проекту Андерса Карлсона, який представляє Технологічний інститут Блекінге (Швеція), студенти надсилали свої резюме, і комісія обирала з них найкращих. Таких заяв мали близько трьох тисяч. Однією з обов’язкових вимог була наявність освітнього рівня «бакалавр».

Як і минулоріч, серед студентів школи були представники не лише України, а й Польщі, Швеції та Росії.

– Ми вивчили дуже багато інструментів, за допомогою яких можна захистити свій комп’ютер. Вважаю, що це дуже важливі знання і хороший старт для нашої майбутньої кар’єри, адже ми отримали якісну базу для подальшої роботи. А ще я закохався у Львів, – ділиться враженнями Бартош Ябонка, студент із Польщі.

Євгенія Кузьміних, доцент Харківського національного університету радіоелектроніки, відзначила працьовитість студентів:

– Беру участь у програмі вдруге. Я розробила програму у сфері web security, тож мене запросили читати цей курс для студентів. Програма була дуже насичена, бо потрібно було вмістити у три дні те, що вивчають близько двох-трьох місяців. Студенти працювали над завданнями не лише у класі, а й у готелі, я навіть бачила, як вони працювали серед ночі.

Гідно оцінила програму й студентка четвертого курсу Інституту комп’ютерних технологій автоматики та метрології Львівської політехніки Анастасія Яворів:

– Цього року тема комп’ютерних вірусів для України особливо актуальна. Ми вивчали різні види вірусів, те, як їх можна виявити, нейтралізувати, як захиститися від них і запобігти повторним атакам. Враження від школи лише позитивні! За ці два тижні дуже багато всього сталося, ми зустріли класних людей, із якими потоваришували. Щодня о 9.00 розпочиналися лекції, на яких нам давали лише основні теоретичні аспекти. Близько обіду ми працювали над практичними завданнями: давати їм раду потрібно було самотужки, і це дуже корисно, бо в університеті ми маємо багато теорії, але мало практики. Хлопці зі Швеції, наприклад, це вміють краще за всіх. Робота відбувалася в інтернаціональних групах, щоб ми краще навчилися спілкуватись англійською. Проблеми мовного бар’єру не було: навіть коли хтось не знав якогось слова, то ми все одно могли порозумітися. На вихідних у нас був дуже класний квест, аби всі ознайомились із містом, побачили різні цікаві місця.

Настя розповідає, для неї було дивно, що бажання навчатися в цій літній школі виявили лише декілька студентів-однокурсників:

– Мало хто зголосився витратити на це два тижні свого літа і знову ходити на пари. Якщо чесно, то для мене це диво, бо програма безоплатна. Коли я почула про неї, про фінансовий бік навіть не думала – мені дуже сподобалася ідея, і я хотіла потрапити до цієї школи, бо знання безцінні, тим паче, отримані в партнерстві з іноземцями.

Слова студентки підтверджує Андерс:

– Ми зібрали найкращих викладачів із різних країн, щоб створити комплексну й дуже сильну програму. Ми були дуже підступними й щоразу змінювали склад груп, щоб представники однієї країни були окремо та студенти більше спілкувалися англійською. Програма стала корисною не лише для студентів, а й для викладачів, оскільки ми отримали змогу повчитися одне в одного, заглибитися у предмети своїх колег, адже кожен із нас має свою вузьку спеціалізацію.

– У програмі школи було сім різних курсів, – розповідає Томаш Сурмач із Вроцлавської політехніки, – і тепер кожен викладач може навчати студентів у своєму університеті не лише свого предмету, а й тих шістьох програм інших викладачів.

На питання, чи існує різниця між українськими та іноземними студентами, викладачі відповіли, що різниця є, оскільки українські студенти потрапили до школи з різних освітніх напрямів, тому в одних були базові знання, потрібні для навчання у школі, а інші – мали слабший бекґраунд, або ж він був відсутній взагалі. Проте, за словами Томаша, це несуттєво, до того ж студенти, які не мали базових знань, отримували додаткові завдання, аби швидко надолужити втрачене.

іноземні студенти вивчали кібербезпеку іноземні студенти вивчали кібербезпеку іноземні студенти вивчали кібербезпеку іноземні студенти вивчали кібербезпеку іноземні студенти вивчали кібербезпеку