5 жовтня 2022 року в рамках проєкту «Європейські студії для технічних спеціальностей у Національному університеті «Львівська політехніка» (EUSTS) за підтримки програми ЄС Еразмус+ напряму Жан Моне відбувся інтерактивний захід «Поширення кращих практик викладання європейських студій та створення міждисциплінарних програм у закладах вищої освіти в Україні: обмін досвідом». Захід організували спільно Навчально-науковий центр «Європейські студії для технічних університетів» Національного університету «Львівська політехніка» і Центр європейських досліджень Національного університету «Острозька академія».
Під час теоретичної панелі-дискусії досвідом викладання європейських студій ділилися:
- керівниця проєкту EUTS Ярина Турчин (тема виступу «Особливості розвитку європейських студій в Національному університеті «Львівська політехніка» та перспективи запровадження міждисциплінарних освітніх програм із вивчення ЄС»);
- керівниця Центру європейських досліджень Острозької академії Тетяна Сидорук («Центр європейських досліджень у Національному університеті «Острозька академія»: кращі практики розвитку європейських студій»);
- провідний фахівець Проєктного офісу Львівської політехніки Олена Лукачук («Проєктний офіс Національного університету «Львівська політехніка»: кращі практики в імплементації наукових пропозицій від ЄС»);
- керівниця проєкту «Громадянське суспільство в процесі вирішення конфліктів: досвід ЄС для України» (EURoCoRP) Національного університету «Острозька академія» Олена Шершньова («Особливості реалізації міждисциплінарних проєктів європейських студій (на прикладі досвіду EURoCoRP та EuroVIS»).
Практичну панель із застосуванням інтерактивних методик викладання європейських студій провадили тренери – учасники проєкту EUSTS Ольга Івасечко та Олег Цебенко, що викликало особливий інтерес у студентів Національного університету «Острозька академія», які продемонстрували високий рівень знань та вмотивованість до вивчення європейських студій.
Учасники заходу відзначили важливість запровадження міждисциплінарних освітньо-професійних і освітньо-наукових програм у закладах вищої освіти, які будуть поєднувати фахові знання за конкретними спеціальностями (зокрема технічними) зі знаннями про ЄС, європейську інтеграцію України, що вкрай необхідно для імплементації Угоди про асоціацію з ЄС та успішної реалізації євроінтеграційного курсу нашої держави. У цьому контексті професорка Ярина Турчин зазначила, що розвиток європейських студій в Україні пройшов декілька етапів становлення і, безперечно, сьогодні отримав нові можливості. Це пов’язано як зі зміною концептуальних засад функціонування вищої освіти в Україні після набуття Закону про вищу освіту в Україні 2014 року, так і політичними обставинами – головно йдеться про підписання Угоди про асоціацію з ЄС, набуття Україною статусу кандидата на членство в ЄС, закріплення на конституційному рівні євроінтеграційного курсу зовнішньої політики України. Нині ж Міністерство освіти і науки України акцентує увагу на необхідності запровадження в освітній процес навчальних дисциплін з європейської інтеграції та проведення наукових досліджень за цією тематикою.
За підсумками заходу було визначено подальші кроки для кооперації обох університетів задля розвитку європейських студій та обміну кращими академічними практиками.
Івент організовано під керівництвом координаторки проєкту EUSTS професорки Ярини Турчин. До підготовки заходу також долучилися учасники проєкту EUSTS: доцентка Наталія Вовк (кафедра соціальних комунікацій та інформаційної діяльності), доцент Олександр Марковець (кафедра соціальних комунікацій та інформаційної діяльності), старша викладачка Ірина Сухорольська (кафедра політології та міжнародних відносин), асистентка Христина Забавська (кафедра ПМВ) та доцентка Лідія Каша (кафедра електромехатроніки та комп’ютеризованих електромеханічних систем).
Загалом учасниками події стали близько 50 осіб – викладачів, аспірантів і студентів, які цікавляться Європейським Союзом та сучасними методиками викладання.
З докладнішою інформацією про проєкт EUSTS можна ознайомитися на його сайті у рамках Порталу Львівської політехніки.