Центр інноваційних освітніх технологій Львівської політехніки у квітні розпочинає пілотування двох освітніх проєктів

За матеріалами порталу «Освіта Львівщини»
Маргарита Носкова

Незабаром на Львівщині стартує навчання для педагогів та адміністрацій шкіл, які зголосились до участі у проєкті «Moоdle – це про100!». Проєкт покликаний сформувати в закладах освіти єдине електронне середовище.

Наприкінці березня стартував проєкт, в межах якого обрано 100 закладів освіти, що виявили бажання долучитись. Кожна з цих шкіл отримає власну копію дистанційної платформи і зможе розміщувати там всю навчальну інформацію.

– На замовлення департаменту освіти ми провели навчання і підготували понад 1300 педагогів до основ впровадження віддаленого навчання. Це зробили для того, щоб не тільки адаптувати навчальний процес до нових умов, а й для того, щоб помогти вчителям усвідомити як обирати інструментарій для навчання, як обирати матеріал, як організовувати взаємодію з учнями на відстані, яким чином моніторити та отримувати результат від навчального процесу. Ми навчали і адміністраторів платформ, і керівництво закладів організовувати навчальний процес, – розповіла директор Центру інноваційних освітніх технологій Навчально-наукового інституту права, психології та інноваційної освіти «Львівської політехніки» Маргарита Носкова.

За словами керівника Центру, варто будувати нову модель навчання, яка буде гнучкою, зручною і ефективною для учнів. Діти мають отримувати якісні і доступні знання, незалежно від місця перебування. А вчитель має вміти використовувати весь спектр навчальних матеріалів.

– Ми довго думали, яку платформу обрати та рекомендувати закладам освіти для організації єдиного освітнього середовища. Про таке середовище ми говоримо вже давно. Але реальну потребу у ньому ми відчули лише з початком пандемії. Ніхто в Україні минулої весни не був готовий до таких викликів. Ми обрали платформу Moоdle. Наприкінці березня стартував проєкт, для якого обрано 100 закладів освіти, які виявили бажання долучитись до проєкту. І вже за два тижні почнеться навчання педагогів, які зможуть освоїти це середовище, – наголосила Маргарита Носкова.

Цього року Львівщина також однією із перших реалізовуватиме європейський проєкт SELFIE (Self-reflection on Effective Learning by Fostering the Use of Innovative Educational Technologies). Це платформа, яка дозволяє здійснювати самоаналіз закладу освіти до цифрових трансформацій. Тобто оцінити наскільки освітній заклад готовий до перетворень.

– Цей інструмент створений Європейським фондом освіти та Європейським центром професійної підготовки. Він представлений понад тридцятьма мовами, а Львівщина разом із Запорізькою областю обрана як пілот. Проєкт стартує 20 квітня, і наприкінці травня у нас будуть результати за цим пілотуванням. Відповідно до листа Міністерства освіти і науки, для пілотного впровадження цього проєкту треба обрати 30 шкіл. Маємо намір цих 30 шкіл обрати з числа тих ста, які зголосились до проєкту «Moоdle – це про100!». Адже до проєкту зголосились ті заклади, які усвідомлюють і розуміють важливість цього процесу і хочуть змінюватись, – акцентувала Маргарита Носкова.

Проєкт SELFIE дасть змогу школам на старті зрозуміти, наскільки вони готові до змін і які зміни їм варто здійснювати. Обидва проєкти дозволять вже наступного року побачити результат та оцінити динаміку змін, що відбуваються у закладах освіти.

Маргарита Носкова у ЛОДА Маргарита Носкова