Робота в ІТ – одна з найбажаніших серед українських старшокласників: згідно з опитуваннями, 54% випускників шкіл хочуть працювати в цій галузі. В Україні є близько 150 університетів, які готують фахівців за напрямком інформаційних технологій, і ще більше різноманітних онлайн-курсів. Проте для успішного старту кар’єри в ІТ потрібен ще й практичний досвід.
Саме поєднання теоретичної бази та прикладних знань визначає гарного спеціаліста, готового для роботи в компанії. На цьому принципі будується дуальна освіта. А як це виглядає на практиці, розглянемо на прикладі спільних освітніх програм з елементами дуальної освіти в партнерстві між Національним університетом «Львівська політехніка» та ІТ-компанією SoftServe, що поєднують навчання в університеті і практику в компанії.
Роман – студент-четвертокурсник Львівської політехніки. Він навчається на кафедрі систем штучного інтелекту Інституту комп’ютерних наук та інформаційних технологій, а паралельно працює в ІТ-компанії SoftServe на посаді Middle Data Scientist. Хлопець займається роботою з даними та їхнім аналізом з метою отримання корисної інформації для бізнесу.
«Я працюю над продуктом, метою якого є аналіз і передбачення поведінки працівників. Ми досліджуємо статистику, певні патерни поведінки, фактори та тренди, що впливають на рішення працівників. У результаті можемо спрогнозувати, чи, наприклад, людина хоче піти з компанії або змінити проєкт, і якщо так, то які фактори повпливали на цей прогноз, щоб менеджер знав, над чим треба попрацювати», – розповідає Роман Ковальчук.
За час навчання в Університеті Роман встиг постажуватися, попрацювати і навіть змінити спеціалізацію. Для цього йому не довелося «жонглювати» навчанням і роботою чи жертвувати чимось заради іншого.
На третьому курсі хлопець долучився до спільної освітньої програми Національного університету «Львівська політехніка» та SoftServe з елементами дуальної освіти. Тож робота в компанії – це частина його навчання.
Бізнес у питаннях освітніх новацій має більшу гнучкість, і вже сьогодні має добре напрацьовані механізми впровадження таких програм. Наприклад, на кафедрі систем штучного інтелекту у Львівській політехніці навчальні програми почали вибірково модернізувати ще в 2016-му – такий етап передує запуску спільних освітніх програм з елементами дуальної освіти.
У 2017-му Університет спільно з SoftServe та низкою компаній Львівського ІТ-кластеру запустили перший тестовий набір на програму з елементами дуальної освіти на кафедрі систем штучного інтелекту Інституту комп’ютерних наук та інформаційних технологій. Згодом до неї долучилася кафедра прикладної математики Інституту прикладної математики та фундаментальних наук.
«Ми вже мали два випуски студентів спільних програм з елементами дуальної освіти, – підсумовує Наталя Шаховська, завідувачка кафедри систем штучного інтелекту. – Це дає змогу студентам поєднувати навчання і роботу без шкоди одне одному. Такі програми також дозволяють нам порівнювати результати навчання і матрицю компетентностей, і оновлювати матеріали в кооперації зі спеціалістами компанії відповідно до актуальних потреб ринку».
Роман вже завершує навчання на четвертому курсі. Попереду в нього іспити й отримання диплома. Він зізнається, що нині більшість свого часу приділяє роботі: «Тут ти розвиваєшся як вузькоспеціалізований фахівець у дуже цікавій сфері, і можеш реалізувати себе».
Далі Роман планує продовжувати розвивати кар’єру Data Scientist у компанії, хоча вимоги залишатися в SoftServe у програмах немає. Паралельно він з одногрупниками працює над спільними проєктами, які вони хочуть розвивати. Для цього хлопець вже пробує знаходити гранти для фінансування сміливих ідей. І це також спосіб не спинятися й безупинно навчатися чомусь новому.
Повний текст матеріалу – на порталі Освіта.ua.