Попит на освітню програму «Системи штучного інтелекту» з’явився ще задовго до її створення

Наталія Павлишин, Центр комунікацій Львівської політехніки
Заставка до матеріалу

Серед одинадцяти нових освітніх програм, за якими у Львівській політехніці навчатимуться студенти та магістри вже цього навчального року, «Системи штучного інтелекту» ― одна з тих, на яку попит з’явився задовго до її створення.

― Нова бакалаврська освітня програма «Системи штучного інтелекту» ― це спільна потреба, яка давно назріла. У навчальному процесі є класичний трикутник комунікації: університет, студенти, працедавці. Найкращих результатів вдається досягти саме тоді, коли всі сторони є рівноправними. У нашій програмі всі ці передумови збалансовані. Важливо також і те, що маємо великий попит від вступників. Минулі роки це була не окрема освітня програма, а вибірковий блок спеціальності «Комп’ютерні науки». Оскільки давно маємо тісну співпрацю з роботодавцями, то запровадили елементи дуальної освіти, ― розповідає професор кафедри систем штучного інтелекту Інституту комп’ютерних наук та інформаційних технологій Віталій Яковина.

Ця освітня програма фокусуватиметься на штучному інтелекті, студенти вивчатимуть фундаментальні та прикладні предмети в цій галузі. Наприклад, один із вибіркових блоків передбачає фокус на інженерній спеціальності, яка забезпечує постійний розвиток. Це фактично ― синергія між усіма зацікавленими сторонами. Важливо й те, що студенти матимуть можливість обирати серед чотирьох освітніх блоків. Це сприятиме кращому заглибленню у спеціальність.

― Неодноразово переконувалася, що у вищій освіті, аби щось трансформувати, впровадити, необхідно доволі багато часу. Раніше освітня програма «Комп’ютерні науки» була впроваджена на трьох кафедрах із різним фокусом навчання. Тож будь-які зміни необхідно було погоджувати з усіма. Це не завжди йшло на користь освітньому процесу, ― пояснює засновниця кафедри систем штучного інтелекту Інституту комп’ютерних наук та інформаційних технологій професорка Наталія Шаховська. ― Після завершення навчального року ми завжди проговорюємо, що вдалося, а що ні. І готові до нових впроваджень, адже зміни повинні бути швидшими, а програма ― гнучка для цього. Тож тепер ми можемо динамічніше регулювати освітні підходи, відповідаючи на потреби ринку праці, й, відповідно, оперативніше впроваджувати нові предмети.

Завдяки тісній співпраці з компаніями, ще навчаючись в університеті, студенти мають можливість пройти технічні курси, літні школи в компаніях, практику на робочих місцях, і дуальна освіта сприяє тому, що вони справді там навчаються.

― Синергія в підході до освіти ― один із важливих чинників, які впливають на якісне навчання студентів. Погодьтеся, коли роботодавці акцентують на важливості академічної освіти, це суттєво підсилює мотивацію молоді й підвищує роль університету, ― каже Віталій Яковина.

Варто зазначити, що середній вік працівників кафедри ― 39 років. Більшість ― активні працівники ІТ-компаній.

― На кафедрі працюють три CEO з компаній, які навчають наших студентів. Вони агітують молодь на наукоємні посади в компаніях. Це те, що дійсно потребує розвитку і тривалого навчання. Працівники залучені до реальних проєктів і залучають студентів до них, ― підкреслює Наталія Шаховська.