Підсумки навчання в осінньому семестрі 2023/2024 навчального року в рамках реалізації проєкту EUSTS

Кафедра соціальних комунікацій та інформаційної діяльності
Заставка до матеріалу

За підсумками навчання в осінньому семестрі 2023/2024 навчального року в рамках реалізації проєкту «Європейські студії для технічних спеціальностей у Національному університеті «Львівська політехніка» 219 студентів денної форми успішно завершили вивчення трьох вибіркових навчальних дисциплін:

  • «Екологічна та кліматична стійкість ЄС»;
  • «Україна-ЄС: цифрова трансформація»;
  • «Енергетика ЄС та нові тренди для України».

Усі практичні заняття проведено в інтерактивній формі із застосуванням різноманітних методів, як-от: імітаційні вправи, мозкова атака, ажурна плита, вікторини, метод «мікрофона», проблемне коло, SCAMPER тощо.

Одним з обов’язкових завдань курсів була презентація студентських проєктів, під час виконання яких студенти здебільшого зосередилися на дослідженні ініціатив Європейського Союзу та особливостей їхньої імплементації в Україні. Вибір тематик проєктів опирався на спеціалізацію команд.

Предмет «Екологічна та кліматична стійкість ЄС» успішно засвоїли 57 студенти денної форми навчання (3 академічні групи) чотирьох навчально-наукових інститутів Львівської політехніки (ІЕСК, ІКТА, ІГДГ, ІГСН). За підсумками вивчення цієї дисципліни студенти здобули розуміння роботи природних екосистем, їх біорізноманіття та взаємозв’язок зі змінами клімату, розвинули навички аналізу та оцінки екологічних проблем, що дає їм змогу розуміти природу екологічних викликів у контексті ЄС, розуміння принципів сталого розвитку та їх застосування до політики та практики в Європейському союзі тощо.

У межах виконання індивідуальних проєктів студенти презентували дослідження щодо зеленого майбутнього України, розвитку систем утилізацій та переробки відходів, імплементації програм підтримки EU4environment, EU4Climate, EUWI+, та Європейського зеленого курсу (European Green Deal).

Розуміння цифрової трансформації українського та європейського суспільства отримали 74 студенти денної форми навчання (4 академічні групи) з Інституту комп’ютерних технологій, автоматики та метрології та Інституту комп’ютерних наук та інформаційних технологій у межах курсу «Україна-ЄС: цифрова трансформація». Здобувачі отримали навики аналізу впливу цифрової трансформації на розвиток України та країн Європейського союзу, розуміння можливостей і викликів, які виникають у зв’язку з цифровою трансформацією.

Особливо актуальними для студентів були проєкти, присвячені таким темам: «Е-спадщина», «Штучний інтелект. Взаємодія із Україною та Європейським Союзом», «Цифровізація освітніх закладів. Середні школи», «Інтеграція інформаційних ресурсів молодіжних організацій до європейської онлайн-спільноти», «Проблеми цифровізації в Україні» та інші.

57 студентів із 2 академічних груп (ІЕСК, ІХХТ, ІТРЕ та ІГСН) у рамках курсу «Енергетика ЄС та нові тренди для України» отримали знання із досвіду ЄС щодо енергоефективності та енергозаощадливості, зокрема:

  • розуміння основних принципів та структури енергетичних систем в Європейському союзі;
  • розуміння принципів і методів енергозбереження та енергоефективності;
  • вміння розробляти та впроваджувати стратегії зменшення споживання енергії;
  • здатність розуміти і взаємодіяти з міжнародними організаціями та партнерами в галузі енергетики;
  • вміння аналізувати вплив європейських енергетичних тенденцій на Україну.

На кінцевих заняттях студенти презентували низку своїх досліджень на такі теми: «Розвиток сектору відновлюваної енергетики: підтримка нових проєктів у сфері виробництва та використання відновлюваної енергії», «Європейська програма зеленого вина (EGVP) та захист і підтримка виробників органічного вина в ЄС», «Розвиток зеленої енергетики для зменшення залежності від викопного палива», Європейська програма передбачення змін клімату (EUCP)», «Екологічний транспорт та розвиток систем громадського транспорту на електричній та гібридній базі» та інші.

Студенти відзначили позитивними відгуками вивчені курси. Здобувачі отримали не лише теоретичні знання про Європейський Союз, а й набули практичних навиків імплементації досвіду для розвитку громад України.

За підсумками успішного вивчення курсів кожен студент отримав сертифікат про закінчення навчання.

Окрім того, студенти були слухачами шести лекцій-дискусій онлайн за участю практиків, експертів, дослідників Європейського Союзу:

  • Ігоря Панченка, керівника регіональної цифрової трансформації при Міністерстві цифрової трансформації України;
  • Максима Столярчука, начальника управління з питань цифрового розвитку Львівської обласної військової адміністрації;
  • Дайнюса Жалімаса, декана юридичного факультету Університету Вітовта Великого, представника Литовської Республіки в Європейській Комісії «За демократію через право»;
  • Андрія Урсти, аналітика енергетичних ринків аналітичного центру DiXi Group та ін.);

учасниками європейського паблік-туру, в межах якого відвідали Lviv Open Lab, активними учасниками регіонального бізнес-вебінару «Наближення до стандартів ЄС та можливості для українського бізнесу: досвід Західного регіону», воркшопу «Прокачай свою діджиталізацію», імітаційної гри «Світ громад» та інтерактивних заходів, організованих під час засідань Навчально-наукового центру «Європейські студії для технічних університетів» Львівської політехніки.

Скріншот з онлайн-заходу Скріншот з онлайн-заходу Скріншот з онлайн-заходу Скріншот з онлайн-заходу Скріншот з онлайн-заходу Скріншот з онлайн-заходу Скріншот з онлайн-заходу Скріншот з онлайн-заходу Скріншот з онлайн-заходу Скріншот з онлайн-заходу Скріншот з онлайн-заходу Скріншот з онлайн-заходу Скріншот з онлайн-заходу