Нині застосування кластерного підходу в галузі освіти стає дедалі популярніше. Одним із пріоритетних напрямків Львівської політехніки, саме завдяки таким об’єднанням, є розвиток інноваційних освітньо-наукових програм «Робототехніка» та «Мехатроніка». Докладніше про особливості та переваги створення навчально-наукових кластерів нам розповів очільник Tech StartUp School Назар Подольчак.
– Розкажіть, будь ласка, загалом про створення навчально-наукових кластерів для реалізування програм «Робототехніка» та «Мехатроніка».
– Зараз ми тільки починаємо формувати лабораторію для освітньо-наукових програм «Робототехніка» та «Мехатроніка». Також ми відновлюємо корпус на Князя Романа, куди невдовзі плануємо закупити сучасне обладнання для цих кластерів на 10 млн грн.
– На якому етапі цей проєкт?
– Наразі ми відтягнули процес створення навчально-наукових кластерів для програм «Робототехніка» та «Мехатроніка» через те, що Державний фонд регіонального розвитку затягнув із ґрантом. Процес фінансування відбувається у два етапи. Перша частина коштів надійде тільки в цьому році. Тоді, відповідно до наших фінансових можливостей, повернемося до цього процесу.
– Які підприємства залучатимуть до кластерів?
– Активно співпрацюємо з концерном «Електрон» та низкою інших підприємств.
– Чому обрали саме ці дві навчальні програми?
– Був певний попит на ці програми та певна затребуваність ринку. Також були стартапи, які проходили за цим напрямком. Їм якраз не вистачало обладнання, досліджень. Ми дивимося, що потребує ринок і відповідно таким чином намагаємося розвивати навчальні програми.
– Чи плануєте створювати кластери для інших навчальних програм?
– Так, ми плануємо створювати кластери для інших навчальних програм. Якраз нещодавно підписали угоду з компаніями «XnTREE» та «ARK-i Labs». Це компанії, які займаються Smart City. Тож ведемо переговори з Міністерством регіонального розвитку та з Офісом прем’єр-міністра України, щоб підписати відповідний меморандум та запустити програму, яка безпосередньо стосується розумних міст. До цього залучено не тільки програму, але й лабораторію, продукти якої безпосередньо реалізовували б ідею Smart City. Також активно працюємо над розвитком біотехнологічного кластеру. Наступного року передбачаємо закупівлю обладнання для лабораторії цього кластеру. Ми співпрацюватимемо з кількома підприємствами, які виготовлятимуть науково-дослідну продукцію.
– Розкажіть, будь ласка, про основні переваги формування освітніх кластерів.
– Завдяки кластерам змінюється наука. Довкола них формуються та розвиваються нові наукові школи, оскільки задіяно досить багато сучасних та інноваційних технологій. Освітні програми також змінюються. Вони стають ринково-орієнтованими. Основні переваги діяльності кластерів: використання сучасних технологій у навчанні, доступ до новітнього обладнання, фінансування, здійснюється профорієнтаційна робота. Саме суспільство має досить велику вигоду від створення кластерів. Завдяки кластерам випускники освітньо-наукових програм Львівської політехніки будуть затребувані на ринку праці.
– На вашу думку, чи збільшиться популярність освітньо-наукових програм «Робототехніка» та «Мехатроніка» завдяки створенню кластерів?
– Звісно, популярність цих навчальних програм збільшиться. Якщо створюється інноваційна продукція, то відповідно є попит на випускників. А коли є попит на випускників, то студент бачить заради чого він навчається. Ці програми є самі собою ціннісні, оскільки зорієнтовані на конкретні навички й знання, які наразі потребує ринок.