19 листопада 2025 року на кафедрі фотограмметрії та геоінформатики відбулася зустріч з аспіранткою Мирославою Бялою, яка поділилася своїм досвідом і враженнями від дослідницького стажування у престижному Університеті Ватерлоо (Канада).
Мирослава стала учасницею одразу двох потужних програм: Summer Program for Students from Ukraine 2025 і Mitacs Globalink Research Internship (GRI). Її дослідження присвячене інтеграції даних із БПЛА високої роздільної здатності та алгоритмів машинного навчання для моніторингу й аналізу ерозії ґрунтів у сільськогосподарських ландшафтах.
Під час зустрічі Мирослава докладно розповіла про можливості, які відкриває програма Mitacs GRI для студентів:
— Програма стажування Mitacs Globalink Research Internship започаткована у 2003 році. До 2022 року вона не була відкрита для України, однак у зв’язку з повномасштабним вторгненням українським студентам надали позачергову можливість брати участь у цих стажуваннях. Суть програми полягає у проходженні 12-тижневого стажування на базі провідних університетів Канади під кураторством професора. Теоретично ви можете податися самостійно на програму Mitacs без участі в літній програмі, однак шанси на відбір тоді нижчі. Літня програма відбирає приблизно 30 відсотків студентів із фокусом на те, що їхнє дослідження буде прикладним. Оскільки геодезія є прикладною наукою, учасники програми мають вищі шанси бути відібраними для досліджень Mitacs.
Участь у програмі дає низку переваг. По-перше, ви зможете включити цей досвід у резюме — якщо літня програма нагадує своєрідний студентський табір, то Mitacs має значно ширше визнання й вагоміше сприймається у професійному середовищі. По-друге, ви отримаєте додаткову стипендію. Найважливішим є те, що для Mitacs ви готуєте пропозицію — документ, який містить короткий теоретичний огляд літератури у сфері вашого майбутнього дослідження, мету, предмет і об’єкт роботи, діаграму Ґанта із завданнями та часовими рамками, перелік основної літератури, а також описує, яку користь це дослідження може дати Канаді. Цей документ ви готуєте в Україні під кураторством професора з Університету Ватерлоо, тому дуже важливо обрати наставника, який підтримуватиме вас і допоможе якісно підготувати всі матеріали. Маючи таку пропозицію, ви чітко розумієте, що робитимете на стажуванні та які вимоги до вас будуть висунуті.
Окрему увагу аспірантка надала особливостям освітньої системи Університету Ватерлоо, де відбувалося стажування:
— Більшість стажувань проходить у головному кампусі Університету Ватерлоо — одному з найбільших у Канаді. Кампус площею близько 400 гектарів містить сучасні навчальні корпуси, бібліотеки, спортивні зали, лабораторії та коворкінги. Канадська система освіти має три семестри — осінній, зимовий і літній. Літній семестр менш завантажений: деякі професори можуть працювати дистанційно або бути у відрядженні, що залежить від їхнього викладацького навантаження. Цікава особливість канадської системи — можливість вступу до аспірантури одразу після бакалаврату. Якщо студент має ідею дослідження та бажання розвиватися в науковій сфері, він може одразу розпочати п’ятирічний шлях роботи над темою під керівництвом обраного професора.
Університет пропонує два формати навчальних програм:
- Course-based — орієнтовані на вивчення дисциплін і складання іспитів, без наукової складової. Вартість навчання покриває сам студент.
- Thesis-based — дослідницькі програми з фінансуванням університету або грантових організацій. Студент подається безпосередньо до професора на конкретну тему дослідження. Фінансування покриває обладнання, програмне забезпечення та стипендію, яка зазвичай компенсує повну вартість навчання.
Зустріч аспірантки зі студентами кафедри ФГІ відбувалась у форматі жвавого діалогу. Передусім політехніки цікавилися практичними аспектами — поданням документів і вибором наукового керівника.
— В Університеті Ватерлоо є шість факультетів. До спеціальностей, пов’язаних із геодезією, належать програми на факультетах Engineering, Science та Environment. На факультеті Engineering, зокрема в департаменті Civil and Environmental Engineering, проводять високоточні вимірювання та моніторинг інженерних споруд. На факультеті Science, на кафедрі Earth and Environmental Sciences, досліджують рухи земної кори, підземні води та зміну клімату. На факультеті Environment, у департаменті Geography and Environmental Management, викладають ГІС, картографію, аналіз просторових даних і дистанційне зондування.
Оберіть професора відповідно до кафедри, на якій навчаєтеся, та власних наукових інтересів. На сайтах кафедр можна знайти профілі професорів із переліком курсів, напрямів супервізування й дослідницьких інтересів. Важливо, щоб ваші інтереси збігалися, інакше працювати разом буде складно, — наголосила Мирослава Бяла.
Підсумовуючи свою розповідь, аспірантка ознайомила студентів із вимогами для участі у програмі:
| Середній бал (GPA) | Не менш як 80 % (для бакалаврату) та 85 % (для магістратури). |
| Рівень англійської | Для ефективного академічного спілкування потрібне знання англійської мови на високому рівні (приблизні мінімальні рівні: TOEFL ~80, IELTS ~6.5, Cambridge ~175, CAEL ~60, PTE ~60, EFAS ~75 %, Duolingo ~110). Сертифікат не є обов’язковим для подання. |
| Потрібні документи | Резюме/CV, академічні транскрипти для всіх програм (англійською або українською мовою), мотиваційний лист (до 300 слів), академічний рекомендаційний лист, копія результатів вашого іспиту на знання англійської мови (за наявності), копія вашої канадської візи/підтвердження заяви на отримання візи (за наявності). |