26–27 листопада 2021 року кафедра педагогіки та інноваційної освіти Інституту права, психології та інноваційної освіти Львівської політехніки провела Міжнародну науково-практичну конференцію «Професійний розвиток педагога в умовах інтеграції до європейського освітнього простору: міжнародна академічна та професійна / професійно-педагогічна мобільність».
До організації конференції долучилися науковці Італії, Польщі, Іспанії, Швеції та Румунії. У роботі наукового зібрання взяло участь 105 учених.
З вітальним словом до учасників конференції звернулися: Володимир Ортинський – д. ю. н., професор, заслужений юрист України, директор Інституту права, психології та інноваційної освіти Львівської політехніки, та Фаусто Презутті – д-р психології, професор психології, президент Наукового інституту психології освіти та виховання та Європейського центра освіти (I.S.P.E.F. – E.C.E.) (м. Рим, Італія).
Учасники конференції заслухали змістовні та практично-зорієнтовані доповіді, зокрема:
- Фаусто Презутті – про унікальний багаторічний досвід успішної реалізації авторської моделі TELSAC при викладанні інновацій в європейському освітньому просторі;
- Наталії Гоц – д.т.н., професора, керівника Центру міжнародної освіти Львівської політехніки, про вплив інтернаціоналізації вищої школи на професійний розвиток викладача;
- Олександри Якимець – д-ра філософії, психолога та дослідника Наукового інституту психології освіти та виховання (м. Рим, Італія), про результати проведеного за участю науковців кафедри педагогіки та інноваційної освіти Львівської політехніки дослідження стратегій навчання та освітнього дискомфорту вчителів львівських загальноосвітніх шкіл;
- Олександра Ієвлєва – д.пед.н., доцента, доцента кафедри педагогіки та інноваційної освіти Львівської політехніки, про методичні та нормативно-правові аспекти організації підвищення професійно-педагогічної мобільності викладача в рамках запровадження навчання з метою здобуття професійної кваліфікації «викладач».
Обговорення запропонованої тематики засвідчило актуальність підвищення професійного розвитку педагога в умовах інтеграції системи освіти України до європейського освітнього простору. Провідними чинниками, що визначають ефективність цього розвитку, є високий рівень міжнародної академічної та професійної / професійно-педагогічної мобільності педагога. Формування цих типів мобільності слід здійснювати в процесі навчання студентів у закладах вищої освіти, а підвищення – в рамках організації підвищення кваліфікації науково-педагогічних (педагогічних) працівників закладів освіти.