Проректор Наталія Чухрай: «Академічна мобільність – це один із пріоритетних напрямів діяльності Львівської політехніки»

Анна Зіганшина, Центр комунікацій Львівської політехніки
Наталія Чухрай

Значну роль у формуванні єдиного світового освітнього простору відіграють програми академічної мобільності. Розвиток міжнародної співпраці дозволяє учасникам освітнього процесу постійно обмінюватися досвідом і інформацією, поглиблювати знання про національні культури, навчатися та викладати в закордонних університетах. Про основні можливості програм міжнародної академічної мобільності спілкуємося з проректоркою з науково-педагогічної роботи та міжнародних зв’язків Наталією Чухрай.

– Розкажіть, будь ласка, про найуспішніші програми академічної мобільності, які діють у Політехніці?

– Кожного року Львівська політехніка підписує декілька десятків міжінституційних угод ERASMUS+ КА1, які передбачають декілька академічних мобільностей студентів чи викладачів. Зокрема, у 2020 року налічувалося 50 нових угод. Одним з найуспішніших прикладів є співпраця з Кінгстонським університетом (Лондон, Велика Британія) в рамках програми академічної мобільності ERASMUS+ КА1. На жаль, у 2023 році дія угоди завершиться у зв’язку з виходом Великої Британії з Європейського Союзу. Щоправда, ми сподіваємося на продовження співпраці через інші програми, які фінансуватиме уряд Великої Британії, що передбачатимуть взаємні візити британських та українських студентів та науковців. Також успішним прикладом академічної співпраці є програма подвійних дипломів із Гірничо-металургійною академією імені Станіслава Сташиця з Кракова (Польща) (AGH), за якою вже понад 200 студентів Львівської політехніки пройшли навчання в обох університетах та отримали їх дипломи.

– Як Львівська політехніка розвиває навчання іноземних студентів?

– Наш Університет посилює свої позиції у світовому рейтингу та є конкурентоспроможним, що впливає на зростання зацікавленості іноземних абітурієнтів до вступу до Львівської політехніки. Наразі ми працюємо над збільшенням кількості іноземних студентів, які вступатимуть до Львівської політехніки. Найпопулярнішим напрямом серед вступників є напрям «Комп’ютерні науки», зокрема конкурентоспроможним продуктом ІКНІ є освітні програми кафедри «Системи штучного інтелекту». Також Львівська політехніка розвиває співпрацю з університетами Китайської народної Республіки, зокрема зараз подаємося на грант Міністерства освіти Китаю для участі в їхній освітній програмі «4+0». За умови, якщо ми пройдемо цей конкурс, то зможемо набирати студентів за чотирма спеціальностями. Це буде програма подвійних дипломів для китайських студентів.

– Щодо ситуації з карантинними обмеженнями пандемії COVID-19: як це вплинуло на академічну мобільність?

– У минулому академічному році, зважаючи на карантинні обмеження, мобільність студентів була низькою. Студенти, звісно, виїжджали на навчання в Німеччину, Велику Британію та Польщу, але деякі програми подвійних дипломів реалізовувалися в дистанційному режимі. Цього року академічна мобільність активізується: Львівська політехніка скерувала 59 студентів на семестрове навчання до університетів-партнерів за програмою ERASMUS+ КА1, зокрема 27 студентів поїхало до Кінгстонського університету. Тож процес відбувається активно. Також 65 студентів різних ННІ як в очній, так і дистанційній формах приймають участь у програмі подвійних дипломів з європейськими університетами.

– Як Політехніка допомагає адаптуватися іноземним студентам?

– Створюємо всі умови для комфортного проживання та успішного навчання іноземних студентів. Цього року Львівська політехніка запускає проєкт «Buddy» (Buddy System). Метою програми є підтримка студентів, які переважно вступають до нас із країн Азії, Африки та Південної Америки. Таким студентам, звісно, важко пристосуватися до нових умов навчання та культурних особливостей України. Тож студенти-волонтери створили структуру, яка буде допомагати іноземцям у ході їх адаптації.

– Що б Ви порадили студентам-політехнікам, які хочуть стати учасниками програм академічної мобільності?

– Дуже важливо, аби студент обирав дисципліни, які будуть корисні для його особистісного розвитку та індивідуальної освітньої траєкторії. Також важливо, щоб обрані предмети подобалися студенту. Щодо індивідуальної освітньої траєкторії, то слід врахувати дисципліни, які будуть взаємозараховані. Адже результати навчання в рамках міжнародної академічної мобільності можуть бути внесені до додатку до диплома Львівської політехніки згідно чинного законодавства України.