5 грудня 2022 року в межах проєкту Six courses on Digital Ukrainian Philology (DAAD) проведено семінар на тему «Ефективні засоби та методики викладання обробки природної мови та комп’ютерної лінгвістики для української мови» (Effective Tools and Methodologies for Teaching Natural Language Processing and Computational Linguistics of Ukrainian) в Єнському університеті імені Фрідріха Шиллера (Німеччина) аудиторно й одночасно у відеоконференції Zoom для викладачів, науковців та молодих здобувачів, який мав на меті сприяти обміну досвідом і найкращими практиками у викладанні технічних дисциплін філологам.
Семінар сприяв досягненню таких цілей:
- встановлення діалогу і співпраці між викладачами та дослідниками в академічних колах;
- забезпечення обговорення, обмін методиками та інструментами викладання гуманітарних спеціальностей;
- аналізу програмних засобів і ресурсів для викладання технічних дисциплін філологам;
- виявлення труднощів, які виникають у викладачів під час викладання технічних дисциплін студентам філологічних спеціальностей.
Семінар, що відбувся на базі кафедри прикладної лінгвістики Інституту комп’ютерних наук та інформаційних технологій Львівської політехніки, очолюваної професоркою Оленою Левченко, надав можливість науковцям України та Німеччини, які займаються опрацюванням природної мови, прикладною лінгвістикою та квантитативною лінгвістикою, обговорити взаємодію технічних та філологічних дисциплін у навчальних планах, проаналізувати навчання із залученням корпусів.
У семінарі брали участь фахівці із зазначених філологічних дисциплін німецького університету, зокрема професор слов’янської лінгвістики Рупрехт фон Вальденфельс (Ruprecht von Wandelfels) в Єнському університеті, й науковці українських університетів, а саме Марія Шведова, Соломія Бук, Ольга Каніщева, Василь Старко, Сергій Фокін, Ольга Загородня, Русудан Махашвілі та інші.
Серед учасників семінару були представники кафедри прикладної лінгвістики, а саме Соломія Альбота, Роксолана Перхач, Роксолана Назарчук, Оксана Таран, Алла Синявська, які мали активну бесіду стосовно навчання програмуванню студентів філологічних спеціальностей та використання додаткових програмних засобів у викладанні дисциплін студентам-філологам.