Команда AID з Університету розробляє доступні за ціною і прості у використанні рішення зі сфери штучного інтелекту

Освітньо-стипендійна програма CIG R&D LAB
Михайло Мамчур

Поширений міф, що штучний інтелект (AI) є дороговартісним в інтеграції, а тому його можуть використовувати тільки великі корпорації. Насправді ж доступні за ціною і прості у використанні продукти цілком можливі, що і доводить стартап AID з Національного університету «Львівська політехніка».

AID – це веб-сервіс, який спрощує впровадження моделей машинного навчання, обробки природних мов та технологій комп’ютерного зору, не обмежуючи їхню кастомізацію. Винахід допомагає малому та середньому бізнесу впроваджувати АI-рішення, скорочуючи витрати на розробку та сприяючи швидшому випуску продукції на ринок.

Початкова ідея значно відрізнялась від теперішньої – AID націлювались на студентів та розробників-початківців у сфері Data Science і хотіли розробити для них графічний конструктор для ознайомлення з розробкою нейронних мереж у графічному вигляді. З цією ідеєю команда AID виграла міжнародний етап конкурсу Creative Spark Big Idea Chellenge 2021.

Теперішня ідея зародилася під час розмови з американською підприємицею, яка поскаржилась на проблему у своєму проєкті: їм довелось наймати додаткового спеціаліста для розв’язання доволі простих задач і витрачати на це додаткові кошти. При цьому такі задачі міг би з легкістю розв’язати веб-сервіс AID.

Відтоді AID змінили фокус зі студентів на малі та середні бізнеси з ІТ-продуктом та розробників програмного забезпечення.

«Ми пропонуємо простий, інтуїтивно зрозумілий інструмент (веб-конструктор), яким може скористатись розробник без попереднього досвіду та багажу знань у сфері штучного інтелекту. Таким чином він зможе розробляти нейронні мережі, які можна інтегрувати у технологічні продукти, без потреби для компанії наймати додаткового спеціаліста в Data Science», – пояснює лідер команди Михайло Мамчур.

Ключ до результату, на думку Михайла, у постійній комунікації з потенційними споживачами. Саме так стає зрозуміло, які функції надавати користувачам, що є критичною перевагою перед іншими аналогами, що необхідно залишити у безкоштовній версії, а що краще винести у платну.

Надзвичайно допомагають AID у стартап-девелопменті комунікації, адже більшість інсайтів було отримано під час продуктивної співпраці з бізнес-менторами зарубіжних акселераційних програм.

Що у планах? Зосередитись на безпосередній розробці веб-сервісу, тестуванні й аналізі зворотного фідбеку.

AID раді можливості зробити свій внесок у розвиток українських продуктових стартапів та компаній.

Рецепт успіху від AID:

«Важливо розуміти: неможливо відразу все продумати, скласти крутезний план і створити продукт, який одразу «злетить» і приноситиме дохід. Головне – бути у постійному русі, вдосконалюватись, продовжувати розробку та постійно тестувати винахід. Не варто засмучуватись, якщо початкова ідея виявиться не такою сильною, як здавалося, а натомість – використати цей цінний досвід для нового погляду на продукт та його перспективи».