Під час карантину особливо важливою в університеті є якісна робота віртуального навчального середовища (ВНС). Про забезпечення 100% розміщення у віртуальному навчальному середовищі електронних навчально-методичних комплексів навчальних дисциплін, що у Стратегічному плані розвитку Львівської політехніки до 2025 року, розповідає директор Інституту дистанційної освіти Дмитро Тарасов.
Метою віртуального навчального середовища (ВНС) є зосередження навчально-методичних матеріалів для студентів. Передусім для самостійного ознайомлення. Особливо це корисно заочникам, які часто живуть за межами Львова, тож їм важче роздобути потрібні тексти у бібліотеці. Додатковим завданням ВНС є провадження контрольних заходів: йдеться про тестування, збір звітів з лабораторних і контрольних робіт. Також ВНС корисна з погляду комунікації між студентом та викладачем. Якщо студент пропустив заняття, може дістати необхідні матеріали та опрацювати тему самостійно, є змога дізнатися, коли відбуваються консультації, електронну пошту викладача, щоб поставити питання, які цікавлять.
Матеріали у середовищі є різні. Є такі дисципліни, у яких ті більш абстрактні, а є й такі предмети, які відповідають більш строгим критеріям. Викладачі за останніми отримують сертифікат електронного навчально-методичного комплексу. Тобто якщо дисципліна має конспект лекцій, методичне забезпечення, тестові завдання, глосарій та ще ряд додаткових елементів, то вона отримує відповідний сертифікат.
До карантину багато студентів у нас ігнорували ВНС. Якщо студент вчиться на стаціонарі, ходить на лекції, а викладач не вимагає, щоб той здавав тести через ВНС, то він міг ігнорувати відповідні навчальні матеріали. Якщо ж студент пропустив заняття, тобто прагне допрацювати прогалини, то він періодично переглядав курси. Під час карантину у нас ситуація кардинально змінилася: значно зросла зацікавленість і студентів, і викладачів до ВНС. Викладачі зараз активно продовжують розміщувати у середовищі матеріали, адже про все у режимі відеоконференцій не скажеш, тож чинні дисципліни наповнюються, створюються додаткові.
Порівняно з початком цього навчального семестру зросла вдесятеро кількість сторінок, які скачують студенти з ВНС. Тобто на початку це було 48 000 тис., а під час карантину вже 590–600 тис. сторінок щодня. Минулого докарантинного семестру приблизно було 2000 дисциплін, якими студенти активно користувалися у навчанні, цього ж семестру це число вже 4400. Також до карантину сайт ВНС щодня відвідували 5800 осіб, а зараз їх уже щодоби 14000.