22 травня успішно завершився другий день Весняної школи з розвитку стартапів у межах міжнародного проєкту Ukrainian Academic Integration to European Union Startup Ecosystem: Link to Best Practices (EUSLink) програми Erasmus+ Jean Monnet. Організатором є кафедра адміністративного та фінансового менеджменту Інституту адміністрування, державного управління та професійного розвитку Львівської політехніки.
У заході взяли участь понад 200 учасників – викладачів, студентів, аспірантів, підприємців, представників інноваційного середовища та партнерських установ. Така висока зацікавленість свідчить про актуальність теми розвитку стартап-екосистеми в Україні та необхідність інтеграції до європейського інноваційного простору.
Особливу увагу під час другого дня Школи було приділено вивченню успішного досвіду країн Європейського Союзу у сфері розвитку стартапів та академічних ініціатив. Європейські практики є надзвичайно важливими для українського контексту, адже дають змогу не лише перейняти ефективні моделі, а й адаптувати їх до потреб вітчизняного середовища.
Dr. Oksana Khymych, запрошена професорка Vrije Universiteit Amsterdam, стипендіатка MSCA4Ukraine, PhD з економіки, колишня доцентка Львівської політехніки, провела змістовний тренінг на тему Fostering Startup Ecosystems in European Universities: A Case Study of Vrije Universiteit Amsterdam.
Учасники мали змогу ознайомитися з інституційною моделлю розвитку стартап-екосистеми в Нідерландах, ключовими факторами її ефективності, роллю університету в підтримці підприємництва та інструментами, які активно використовують у VU Amsterdam. Такий досвід є надзвичайно корисним для запровадження якісних змін в українських вишах.
Greg Geris, головний коуч компанії Omega Group та президент ради Intelligent Technologies Foundation, випускник Гарвардської школи бізнесу, презентував тему Cultural Factors Shaping Innovative Startup Ecosystems: The Case of IM2BE.
У своєму виступі пан Геріс акцентував на культурних аспектах, які формують стартап-екосистеми, й особливостях реалізації підприємницьких ініціатив у країнах Центральної та Східної Європи. Він детально зупинився на відмінностях між американським і східноєвропейським підходами до започаткування бізнесу, а також поділився власним досвідом підтримки стартапів у регіоні.
Отримані знання та практики є потужним ресурсом для розвитку українського академічного підприємництва, а також для побудови стійкої інноваційної екосистеми, що відповідатиме європейським стандартам. Учасники школи одержали також мотивацію до впровадження змін на рівні своїх університетів, дослідницьких центрів і стартап-спільнот.
Весняна школа з поширення практик розвитку стартапів країн Європейського Союзу відбувається в рамках проєкту «Українська академічна інтеграція до екосистеми стартапів Європейського Союзу: зв’язок з найкращими практиками» (101085767 – EUSLink – ERASMUS-JMO-2022-HEI-TCH-RSCH).
Весняна школа EUSLink триватиме ще кілька днів та продовжить об’єднувати знання, досвід і натхнення для формування європейського підприємницького майбутнього в Україні.








