Переможець конкурсу «До вершин з Рошен» Тарас Гуменецький: «Мій найголовніший здобуток – знання студентів»

Анна Зіганшина, Центр комунікацій Львівської політехніки
Тарас Гуменецький

Восени 2020 року одним із переможців конкурсу на здобуття індивідуальних стипендій у рамках проєкту «До вершин з Рошен» серед найкращих представників науково-педагогічного складу ІХХТ став кандидат технічних наук, доцент кафедри хімічної технології переробки пластмас Гуменецький Тарас Володимирович. Докладніше про його участь у конкурсі та шлях до успіху читайте в нашому інтерв’ю.

– Чому Ви вирішили пов’язати своє життя з викладанням у Львівській політехніці?

– Ще зі шкільних років я цікавився хімією. Науковою діяльністю розпочав займатися саме під час навчання у Львівській політехніці. Потім вступив до аспірантури Національної академії наук України. А коли згодом у Політехніці знайшлося місце, то знову повернувся до свого ЗВО. Викладати мені сподобалося, бо завжди працюєш та спілкуєшся з активною та цілеспрямованою молоддю.

Чому Ви обрали саме таку професію?

– Хімією я розпочав захоплюватися завдяки шкільній викладачці. Вона була гарним педагогом, завжди показувала нам цікаві досліди під час уроку. Фактично це вплинуло на мій вибір майбутньої професії.

– Розкажіть, будь ласка, про участь у проєкті «До вершин з Рошен».

– Про цей проєкт я вперше дізнався завдяки інформації на кафедрі. Це було рік тому, ще до початку карантину. Щоправда, під час першого етапу конкурсу мені не вдалося перемогти, через недостатню кількість балів. Згодом ми зі співробітниками кафедри видали навчальний посібник «Фізико-хімія полімерів» Гуменецький Т.В., Левицький В.Є., Суберляк О.В. У жовтні за результатами конкурсу я став одним із переможців та отримав стипендію.

Якими були Ваші емоції, коли дізналися про перемогу?

– Емоції були файні. Ми вітали одне одного. Політехніка не так часто організовує подібні конкурси. Тож тепер, маючи стипендію, є можливість видати другу частину нашого посібника. Наразі більшість моїх наукових статей, лекцій, методичних розробок є у віртуальному навчальному середовищі. Та коли видаєш друкований посібник, то отримуєш зовсім інші відчуття та сприйняття від виконаної роботи. Важливо бачити якесь завершення та конкретний результат.

На вашу думку, які можливості для викладачів дає проєкт?

– Проєкт «До вершин з Рошен» спонукає до інтенсифікації діяльності. Надалі отримані кошти зі стипендії можна витратити на придбання реактивів та різноманітних дрібниць для роботи, конференцій та публікацій статей. Статті – це дуже важливо для викладачів. Існують наукові журнали, де, щоб надрукувати матеріал, необхідні кошти. Відповідно стипендія покриває ці витрати.

Що Ви можете порадити своїм колегам-викладачам та студентам, які планують взяти участь у цьому конкурсі?

– Насамперед працювати та присвячувати більше часу на вивчення чогось нового. Якщо наполегливо працювати та займатися науковою діяльністю, то є великий шанс отримати фінансову підтримку у вигляді стипендії. Студентам не потрібно буде шукати підробіток. Адже гроші можна заробити завдяки своїм знанням та вмінням, а не важкою працею.

Що Вас надихає у роботі та якими здобутками найбільше пишаєтеся?

– Мені, як викладачеві, приємно, коли студенти знають предмет та гарно доповідають на захисті бакалаврських чи магістерських робіт. Ти бачиш, що роки викладацької роботи не минули даремно. Успіхи студентів у навчанні – це велика радість для викладача. Звісно, що приємно, коли студенти цікавляться предметом, хочуть знати більше та активні на онлайн-заняттях. До Львівської політехніки вступає справді талановита молодь. Це також показують результати ЗНО з хімії. Мабуть, це залежить від їхнього бажання навчатися.