Doctor Honoris Causa Тарас Кицмей: «Дякую Львівській політехніці за роки співпраці та за те, що тут народилася компанія SoftServe»

Наталія Павлишин, Центр комунікацій Львівської політехніки
Фото із засідання Вченої ради

У Львівській політехніці 27 лютого відбулась урочиста церемонія вручення диплома Doctor Honoris Causa Тарасові Кицмею – співзасновнику і членові Ради директорів компанії SoftServe, яка є найбільшою в Україні та однією з найбільших таких компаній у Східній Європі й відома у всьому світі.

Розпочався захід хвилиною мовчання на вшанування пам’яті полеглих захисників.

Представила здобутки Тараса Кицмея проректорка з науково-педагогічної роботи та стратегічного розвитку професорка Лілія Жук.

– Люди, які вміють бачити далі за горизонт, – творять завтрашній день... Такою людиною є Тарас Кицмей – співзасновник і член Ради директорів компанії SoftServe, яка має понад 30 років досвіду консалтингових послуг та роботи у сфері цифрових технологій; компанії, яка є найбільшою в Україні сервісною компанією та однією з найбільших таких компаній у Східній Європі, відомою технологічною компанією світу¸ – наголосила Лілія Жук і додала: – Успіх компанії, її масштабування та вихід на глобальний ринок засвідчили ефективність тих фундаментальних принципів, які практикує команда: якість та інноваційність рішень, гнучкість і адаптивність, клієнтоорієнтованість, стратегічне мислення, ефективне управління й командний дух. При цьому цінностями, які стали основою філософії компанії, є Людяність, Ідеї, Майстерність, Взаємна відповідальність, Удосконалення. Такі цінності сповідує та втілює Тарас Кицмей, демонструючи відкритість до нових ідей, надзвичайне вміння просто пояснювати складні речі, відповідальність за людей і здатність вести їх за собою, вболівання за справу, небайдужість до долі України, особливо зараз, у цей непростий час. Його приклад надихає та мотивує…

Слід наголосити, що Тарас Кицмей входить до ради представників Асоціації «Інформаційні технології України» – найбільшого національного об’єднання ІТ-компаній, що представляє інтереси понад 80 000 ІТ-фахівців. Тричі – у 2011, 2016 та 2020 роках – пан Кицмей очолював Асоціацію «ІТ України». Із 2018 року працює у складі правління Європейської Бізнес Асоціації.

Разом із компанією SoftServe Тарас Кицмей – багатолітній друг і партнер Львівської політехніки. За сприяння Тараса Володимировича в нашому Університеті реалізовано численні проєкти, серед яких:

  • створення освітніх програм, зокрема з елементами дуальної освіти, у яких працівники SoftServe беруть активну участь, викладаючи і надаючи студентам менторську підтримку;
  • створення сучасних лабораторій; серед таких проєктів – відкриття у 2015 році однієї з перших у нашому Університеті мультимедійних аудиторій із сучасним обладнанням;
  • фінансова підтримка міжнародної акредитації освітніх програм.

У 2021 році Тарас Кицмей увійшов до списку ста найвпливовіших українців за версією авторитетного журналу Forbes.

– Повномасштабна війна для Тараса Кицмея та його команди стала поштовхом до пошуку оперативних і ефективних рішень, щоб не лише зберегти компанію, а й підтримати тих, хто обороняє нашу країну й бореться проти ворога. Так, наприкінці серпня 2023 року за активної участі Тараса Кицмея компанія SoftServe та благодійний фонд «Відкриті очі» спільно з реабілітаційним центром Superhumans започаткували американсько-українську місію з протезування кінцівок, а також із висококваліфікованої підготовки медичного корпусу українських протезистів і реабілітологів, – зазначила Лілія Володимирівна.

Загалом корпоративний благодійний фонд SoftServe «Відкриті очі» підтримує Україну та українців з моменту свого заснування у 2014 році, а після повномасштабного вторгнення росії зосереджується на допомозі в нашій боротьбі за свободу. Маючи мережу волонтерів і хабів у різних країнах, починаючи з лютого 2022 року фонд зібрав майже 12,5 мільйона доларів та забезпечив допомогу автомобілями, різноманітними приладами, засобами захисту тощо.

Зваживши на великий внесок Тараса Кицмея в розвиток підприємництва та відданість національним інтересам, цьогоріч його запросили до складу консультативно-дорадчого органу при Президентові України – Ради з питань підтримки підприємництва в умовах воєнного стану.

Як часто наголошує Тарас Кицмей, місія SoftServe – допомагати талановитим людям змінювати світ. З ініціативи пана Тараса, який переконаний, що «лідерство – це стан душі, який дозволяє вести за собою людей і мати професійну волю проходити всі складнощі…», реалізовано дві програми «Школа лідерства. Управління університетом» (у 2018–2019 та у 2022–2023 роках), у яких взяли участь політехніки. Програми розроблено для топ-менеджерів закладів вищої освіти, деканів, їхніх заступників, керівників підрозділів, а також для потенційних керівників з метою трансформації управлінських процесів у вищій освіті України й перетворення університетів в інноваційні та креативні інституції.

З урахуванням вагомого внеску в розвиток Львівської політехніки компанію SoftServe два роки поспіль – у 2021 та 2022 роках – визнано Благодійником року Львівської політехніки в номінації «Юридична особа».

– Команда Львівської політехніки неодноразово мала можливість переконатися, як сильно Тарас Кицмей вболіває за розвиток вищої школи. За роки нашої дружби й партнерства ми чітко усвідомили, що нас об’єднує не лише співпраця, а й спільні цінності. Наш Університет, як і компанія SoftServe, працює задля майбутнього. Завдяки підтримці унікальних та небайдужих людей, як Тарас Кицмей, ми можемо відкрити нові горизонти для молоді, щоб зараз і у майбутньому формувати сильну Україну! – додала на завершення похвальної промови проректорка.

У своїй інавгураційній промові Doctor Honoris Causa Львівської політехніки Тарас Кицмей зазначив:

– Передусім щиро вдячний за присвоєння мені почесного звання Doctor Honoris Causa Львівської політехніки і за можливість представити досягнення SoftServe – компанії з українським корінням, що працює у сфері розробки програмного забезпечення вже понад 30 років, успішно втілюючи в життя найрізноманітніші проєкти й інновації.

Національний університет «Львівська політехніка» і SoftServe є типовими представниками індустрії знань, де люди зі своїм умінням, досвідом і компетенціями є творцями нової цінності. І фундамент цієї індустрії знань базується на людях. Компанія SoftServe почала працювати на ринку США з 1993 року. Нашим першим клієнтом був General Electric – тоді найбільша компанія у світі. Із самого початку всі технології, які ми використовували, були свого роду інноваціями, їх в Україні не було. Також не було де взяти людей, які мали б досвід подібної роботи. Тому всього – роботи з клієнтами, бізнес-етикету, практик управління компанією тощо – ми навчалися самі й навчали цього людей, які доєднувалися до компанії. Фактично готовність і бажання вчитися нового й бути відкритими до змін стали основою нашої корпоративної культури. Кожен, хто приходив до SoftServe у роки становлення компанії, і всі, хто доєднується до нас зараз, повинні бути готові вчитися. Бо, не навчаючись, ти не можеш бути корисним.

Тоді ми всі чітко розуміли, що хочемо працювати з людьми, які мають належну базу знань, тому що з ними набагато легше працювати. Відповідну базу знань дають університети, бакалавратські програми. І ця база – не тільки ІТ- дисципліни, а й фізика, математика, хімія – фундаментальні науки – закон Ома, закон Піфагора, закон збереження енергії – ті самі незмінні фундаментальні величини. Технології змінюються, основна база знань – стала. Це не лише певний інтелектуальний фундамент, а й світогляд, навичка, звичка і здатність вчитися, цікавитися, здобувати та синтезувати нові знання. І цей світогляд дає людям абстрактне мислення – з такими людьми нам дуже легко працювати. Ми завжди наголошуємо, що не хочемо працювати з людьми з технікумів. Часто кажуть: ми навчимо людей у технікумах кодувати – і вони працюватимуть. Вони, може, й кодуватимуть. Але вигравати ті глобальні конкуренції, які в нас є, з такими людьми нам буде значно складніше. Тому SoftServe завжди підтримує ґрунтовну університетську освіту й активно співпрацює з університетами.

Якщо подивитися на розвиток SoftServe, то рік за роком компанія перетворювалася на систему знань, експертизи, досвіду. У 2003 році, через 10 років після заснування SoftServe, стався неабиякий успіх. Ми розробили суперпортал з торгівлі нерухомістю на новій технології, яку незадовго до того розробив Microsoft. І найбагатша людина у світі Білл Ґейтс, презентуючи сервіс Birdʼs Eye, каже: «Ось цей продукт розробив SoftServe». Наше ім’я пролунало на весь технологічний світ. Ми відчули не лише неабияку гордість, але й впевненість у тому, що наші цінності та принципи можуть генерувати яскраві й успішні рішення.

Зі зростанням компанії ми крок за кроком формалізували процеси розвитку. Коли приходять десятки нових людей, не можеш кожному індивідуально надати увагу. Так з’являються процеси. У нас зʼявилося ранжування фахівців за рівнем: junior developer, developer, tech lead, що є певною мірою аналогом інженерної першої, другої та третьої категорій, виникли перші навчальні курси в компанії – спершу з вивчення мов, потім з технологій програмування, згодом – управління проєктами, а також оцінка й атестація. У нас одним з перших в Україні зароджується відділ HR – цілком новаторський, який був націлений на розвиток людей. Відділ HR мав завдання не просто розвитку, а створення середовища, де людина почувається самореалізованою.

Робота, яку виконують у компанії, творча, цікава. І ця цікава робота надає людям своєрідний сенс життя. Бо людина, заробляючи гроші, передусім вдосконалюється, самореалізується. Так ми зрозуміли, що місія компанії полягає в тому, щоб робити людей успішними. Бо тільки успішні люди хочуть і далі працювати в компанії. Якщо ж людина не почувається успішною – є багато інших напрямів для самореалізації. І найважливіше: якщо люди в компанії ростуть і розвиваються, то це win-win стратегія і для працівника, і для клієнта. Адже що більше людина знає, то більше вона отримує – цікаві проєкти, більший заробіток, більший вплив – і SoftServe може отримати якнайбільше кращих і більш оплачуваних проєктів. І ця філософія win-win абсолютно дієва й вигідна всім – нашим працівникам, нашим клієнтам і компанії.

Згодом, коли кількість курсів і викладачів відчутно зросла, у нас зʼявився корпоративний університет. Ми даємо знання не тільки з ІТ-технологій, а й із процесів, з англійської мови, міжкультурної взаємодії, soft skills, вчимо, як проводити переговори, як комунікувати з людьми, як продавати. Практично наше завдання: у праці з людьми шукати перетин інтересів, щоб людина робила те, що любить, те, що вміє, – і те, що приносить цінність для бізнесу. Наша мета – спільна генерація цінностей, ідей та рішень, які комусь потрібні. Звідси й наша клієнтоорієнтованість, бо, працюючи з клієнтами, ми вболіваємо за їхній успіх не менше за них самих. І такий підхід дав нам змогу будувати не просто співпрацю з клієнтами, а довготривалі партнерства. Деякі з партнерств, які компанія SoftServe розпочала ще в середині 1990-х, тривають досі, 25 років по тому.

Усе, що ми робимо, має приносити нашим клієнтам цінність. Клієнтоорієнтованість на початку для SoftServe була своєрідним викликом. У пострадянському просторі клієнтоорієнтованості не існувало. І на початку 1990-х створювати культуру клієнтоорієнтованості було непросто: відкритість до клієнта, усвідомлення того, як наш успіх пов’язаний з успіхом клієнта, – усе це було і є в основі нашої стратегії. Ми завжди намагалися бути водночас орієнтованими, з одного боку, на наших людей, а з другого – на клієнтів. Між цими двома векторами ставимо знак рівності – знак причинно-наслідкового звʼязку. Тільки успішні люди – запорука успішності клієнтів. В ІТ-бізнесі не можна неуспішними людьми зробити успішного клієнта.

Ще одна особливість SoftServe – надзвичайна любов до інновацій. Ми розробляємо різні інновації – не тільки технологічні, а й інновації в бізнес- процесах. Ми дуже багато інновацій зробили в тому, як ми працюємо з клієнтами, – саме у проєктному менеджменті. Усі наші проєкти – складні. І якщо ти до складного проєкту залучаєш багато людей, то маєш розробити систему, як вони будуть разом працювати, як збудувати процеси, як розставити пріоритети, як налагодити комунікацію тощо. Від самого початку ми особливо велику увагу надавали проєктному менеджменту, навчали людей, як бути ефективними менеджерами та управлінцями, і з часом відкрили у SoftServe University Школу лідерства, яка сьогодні складається з трьох рівнів: розвитку проєктних менеджерів, розвитку директорів і розвитку віцепрезидентів.

Коли ми шукаємо наші замовлення, то працюємо в дуже конкретному світі, практично продаємо свій досвід. Ми створюємо проєкти, продаючи досвід наших людей. Тому дуже важливо бути в блакитному океані – робити те, чого інші не роблять чи майже ніхто не робить. Для того щоб бути в блакитному океані, треба постійно шукати, як задовольняти нові потреби клієнтів, базуючись на нових технологіях. Виникла технологія розпізнавання голосу – зʼявилася низка застосунків, як можна додатково принести цінність клієнту розпізнаванням голосу. У компанії є окремий СТО-підрозділ, де працює понад 800 людей, які сфокусовані фактично на освоєнні топових технологій. Кожна технологія проходить кілька стадій, починаючи з R&D (research & development) стадії, початкового етапу застосування цих технологій, повного roll out і legacy. Найкрутіше й найцікавіше працювати на цьому першому етапі, бо саме там народжуються інновації, там – блакитний океан. Тому зараз SoftServe активно інвестує в R&D на різних напрямах: штучний інтелект, розпізнавання голосу зображень, віртуально додана реальність, машинне навчання, квантові компʼютери тощо, і створює інноваційні рішення із застосуванням усіх цих технологій для наших клієнтів.

Практично R&D-напрям СТО – це ще один щабель розвитку наших людей у технологічному плані. Усі, хто працює в компанії, мають змогу стати або майбутніми Ейнштейнами, якщо йдуть технологічним шляхом, або ж майбутніми Стівами Джобсами, якщо обирають управлінський вектор розвитку. Українські ІТ-фахівці є одними з найкращих у світі – їхні навички, досвід, рівень володіння англійською мовою, клієнтоорієнтованість, працьовитість 24/7 роблять нас серйозними гравцями у світовій економіці.

SoftServe – це компанія, яка завжди має свій власний вектор розвитку, індивідуальну візію, як розвивати і навчати працівників, як надавати високоякісний технологічний сервіс, як бути світовою компанією-лідером. Глобальна команда SoftServe – це десятки років професійного зростання, досвіду і гнучкої стратегії. Тому сьогодні SoftServe – один із найуспішніших представників індустрії знань, зорієнтований на найпрогресивніші винаходи в галузі ІТ-технологій.

Завершуючи свій виступ, Тарас Кицмей наголосив:

– Дякую Львівській політехніці за всі роки співпраці. Бо SoftServe народився тут, перші бізнес-курси в 1993 році провели тут, тоді з’явилась ідея створення компанії. Все крутилося довкола Львівської політехніки. За ці всі роки ми багато співпрацюємо, і для нас Львівська політехніка є головною кузнею кадрів.

Doctor Honoris Causa Львівської політехніки Тараса Кицмея привітав струнний квартет камерного оркестру «Поліфонія» Народного дому «Просвіта» Львівської політехніки.

Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради