30 березня 2023 року було проведено тренінг для студентів кафедри технології біологічно активних сполук, фармації та біотехнології Національного університету «Львівська політехніка» на тему «Інклюзивний підхід до надання фармацевтичних послуг».
Під час тренінгу керівниця Ресурсного центру освітніх інформаційних технологій для осіб з особливими потребами Оксана Потимко звернула увагу на потреби незрячих осіб, людей у візках та нечуючих, про особливості спілкування й обслуговування таких візитерів у фармацевтичних і медичних закладах.
Однією з ключових віх тренінгу став шрифт Брайля, тактильна система письма, якою користуються люди з вадами зору, зокрема сліпі, сліпоглухонімі та слабозорі. Надзвичайно важливою є зацікавленість студентів в отриманні нових знань, які в подальшому допоможуть ефективніше обслуговувати таких відвідувачів, працюючи у комерційних і державних структурах.
У ході проведення тренінгу студенти ознайомилися з інфраструктурними елементами, як із використанням рельєфно-крапкового шрифту Брайля (фасадні вивіски, таблиці), так і звуковими. Є доступні упаковки для осіб із вадами зору, проте наголошено на все ще великій необхідності в отриманні доступу до іншої інформації, зокрема аудіозасобів, озвучення веб-сайтів.
Ось далеко не повний перелік рекомендацій від пані Оксани.
- Розмовляючи з незрячими людьми:
- підійдіть до людини й обережно торкніться її плеча, щоб привернути її увагу;
- надайте можливість через QR-код отримати доступ до аудіоінструкції лікарських засобів.
- Розмовляючи з нечуючими людьми:
- використовуйте записник;
- надайте можливість доступу до інтернету для онлайн-можливостей.
- Розмовляючи з людьми на візках:
- вийдіть із-за стійки та підійдіть до людини;
- присядьте, щоб бути на одному рівні з нею.
В рамках заходу учасники взяли участь в інтерактивних вправах, на коротку хвилинку занурившись у світ незрячої людини, і зрозуміли, наскільки важливими є аудіодискрипція відеоконтенту, виготовлення та використання рельєфно-крапкових фармацевтичних матеріалів і рельєфних малюнків.
Учасники групи отримали ґрунтовну інформацію та зацікавлення у підвищення якості й доступності надання послуг для людей з особливими потребами, а також побажання брати участь у подальших активностях, зокрема навчанні рельєфно-крапковому шрифту.