Академічна доброчесність

Відповідно до Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» науково-педагогічний, науково-допоміжний персонал і здобувачі вищої освіти (бакалаври, магістри, аспіранти) кафедра електронної інженерії Інституту телекомунікацій, радіоелектроніки та електронної техніки здійснюють освітню діяльність з дотриманням усіх моральних принципів, норм та правил етичної поведінки, професійної діяльності та професійного спілкування академічної спільноти.

Положення спрямоване на дотримання високих професійних стандартів в освітній, науковій та виховній серах діяльності кафедри, утвердження академічних чеснот і запобігання порушення академічної доброчесності на бакалаврському, магістерському та освітньо-науковому PhD рівнях вищої освіти на денній та заочній формах навчання.

Академічна доброчесність - сукупність етичних принципів, правил поведінки учасників освітнього процесу, спрямованих на формування й розвиток самостійної і відповідальної особистості, спроможної вирішувати завдання відповідно до освітнього рівня з дотриманням норм права та суспільної моралі.

Принципи академічної доброчесності на кафедрі електронної інженерії: верховенство права, законність і справедливість, толерантність наукової сумлінності, професіоналізм і відповідальність, партнерство і взаємоповага, довіра, відкритість і прозорість.

Дотримання академічної доброчесності науково-педагогічними працівниками та здобувачами вищої освіти на кафедрі електронної інженерії передбачає:

  • Дотримання норм Конституції, чинного законодавства України в сфері вищої освіти й нормативних актів НУ «Львівська політехніка».
  • Уникнення дій на основі приватного інтересу та конфлікту інтересів, використання в освітній діяльності лише перевірених джерел інформації та сумлінне посилання на них.
  • Взаємоповагу всіх учасників освітнього процесу й академічної спільноти незалежно від віку, статі, стану здоров’я, громадянства, національності, віросподівання, соціального стану та інших ознак.
  • Виключення з практики проявів хабарництва та отримання будь-яких переваг. Відповідальність за порушення академічної доброчесності.
  • Об’єктивне оцінювання знань та вмінь здобувачів вищої освіти, застосування інноваційних педагогічних технологій, нерозголошення конфіденційної інформації.
  • Уникнення фальсифікування або фабрикування інформації, наукових результатів (у курсовій, дипломній, дисертаційній роботах).

Норми та правила академічної доброчесності науково-педагогічних працівників кафедри електронної інженерії:

  • поважати права та свободи студентів і колег, діяти відкрито та прозоро;
  • бути патріотом своєї країни, свого університету та своєї кафедри;
  • примножувати наукову й духовну скарбницю кафедри електронної інженерії;
  • бути носієм моралі, прикладом високої професійної майстерності;
  • сповідувати принципи академічної свободи та відповідальності у педагогічній, науково-дослідницькій та виховній діяльності;
  • постійно працювати над підвищенням свого професійного, інтелектуального, культурного рівня, проявляти ініціативу, творчий підхід до виконання службових обов’язків;
  • усвідомлювати відповідальність застосування неперевірених нових наукових знань;
  • практикувати інноваційні педагогічні технології, забезпечуючи бездоганну чесність на всіх етапах наукового дослідження й виконання студентських робіт здобувачами вищої освіти;
  • формувати гнучкі науково-освітні програми й курси, адаптовані у середовище сучасних інформаційно-комунікаційних технологій і бізнес-практик;
  • об’єктивно оцінювати знання студентів, не допускаючи особистої неприязні, впливу родини, друзів, службових осіб;
  • поважати думку студента і підтримувати студентські пропозиції у наукових починаннях, сприяти розкриттю наукового потенціалу;
  • не створювати на заняттях чи іспитах сприятливих умов для списування, використання недозволених матеріалів при захистах кваліфікаційних робіт і дисертацій, формувати на заняттях дух взаємного порозуміння, доброзичливості;
  • провадити просвітницьку роботу, виховувати сучасних фахівців на засадах гуманізмі, плюралізму та патріотизму.

Норми та правила академічної доброчесності здобувачів вищої освіти на кафедрі електронної інженерії:

  • бути патріотом своєї країни, свого університету та своєї кафедри; усвідомлювати своє покликання як студента;
  • представляти свій навчальний заклад, свою кафедру, захищати її честь і створювати позитивний імідж;
  • сповідувати принципи академічної свободи, інтелектуальної самостійності та відповідальності; виконувати графік навчального процесу, своєчасно складати заліки та іспити, виконувати кваліфікаційні роботи;
  • не сприяти наданню або отриманню допомоги від третіх осіб під час складання підсумкового контролю, не використовувати родинних або службових зв’язків;
  • не пропонувати винагороду викладачам при оцінюванні результатів виконання навчальних, кваліфікаційних і дослідницьких завдань;
  • не допускати плагіату в працях; не здійснювати самовільно аудіо- чи відеозапису навчальних лекцій;
  • дотримуватись культури поведінки, розвивати в собі лідерські якості, професійну мобільність, бути зібраним і охайним, підтримувати морально-психологічний клімат у студентському середовищі, бережливо ставитися до майна кафедри та університету.

Форми проявів академічної недоброчестності:

  • академічний плагіат;
  • академічне шахрайство;
  • академічне фальшування та фабрикування;
  • публікації вигаданих результатів досліджень;
  • приписування результатів діяльності;
  • академічний обман;
  • академічне хабарництво;
  • конфлікт інтересів;
  • приватний інтерес.

За участь у будь-якому прояві академічної недоброчесності учасники освітнього процесу притягуються до відповідальності відповідно до вимог чинного законодавства України.

Комплекс профілактичних заходів для запобігання академічної недоброчесності на кафедрі електронної інженерії:

  • ознайомлення здобувачів вищої освіти й науково-педагогічного персоналу із положенням про академічну доброчесність;
  • інформування усіх членів академічної спільноти про дотримання правил професійної етики;
  • проведення консультацій з питань інформаційної діяльності, правильності написання наукових, навчальних робіт, правил опису джерел та оформлення цитувань;
  • посилення контролю завідувача кафедри, членів екзаменаційних комісій щодо правильного оформлення посилань на джерела літератури, ідеї, твердження, відомості тощо;
  • перевірка кваліфікаційних робіт, наукових матеріалів на академічний плагіат.
Приєднані файли
Оновлено 7 місяців тому