Відповідно до Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» науково-педагогічний, науково-допоміжний персонал і здобувачі вищої освіти (бакалаври, магістри, аспіранти) кафедра електронної інженерії Інституту телекомунікацій, радіоелектроніки та електронної техніки здійснюють освітню діяльність з дотриманням усіх моральних принципів, норм та правил етичної поведінки, професійної діяльності та професійного спілкування академічної спільноти.
Положення спрямоване на дотримання високих професійних стандартів в освітній, науковій та виховній серах діяльності кафедри, утвердження академічних чеснот і запобігання порушення академічної доброчесності на бакалаврському, магістерському та освітньо-науковому PhD рівнях вищої освіти на денній та заочній формах навчання.
Академічна доброчесність - сукупність етичних принципів, правил поведінки учасників освітнього процесу, спрямованих на формування й розвиток самостійної і відповідальної особистості, спроможної вирішувати завдання відповідно до освітнього рівня з дотриманням норм права та суспільної моралі.
Принципи академічної доброчесності на кафедрі електронної інженерії: верховенство права, законність і справедливість, толерантність наукової сумлінності, професіоналізм і відповідальність, партнерство і взаємоповага, довіра, відкритість і прозорість.
Дотримання академічної доброчесності науково-педагогічними працівниками та здобувачами вищої освіти на кафедрі електронної інженерії передбачає:
- Дотримання норм Конституції, чинного законодавства України в сфері вищої освіти й нормативних актів НУ «Львівська політехніка».
- Уникнення дій на основі приватного інтересу та конфлікту інтересів, використання в освітній діяльності лише перевірених джерел інформації та сумлінне посилання на них.
- Взаємоповагу всіх учасників освітнього процесу й академічної спільноти незалежно від віку, статі, стану здоров’я, громадянства, національності, віросподівання, соціального стану та інших ознак.
- Виключення з практики проявів хабарництва та отримання будь-яких переваг. Відповідальність за порушення академічної доброчесності.
- Об’єктивне оцінювання знань та вмінь здобувачів вищої освіти, застосування інноваційних педагогічних технологій, нерозголошення конфіденційної інформації.
- Уникнення фальсифікування або фабрикування інформації, наукових результатів (у курсовій, дипломній, дисертаційній роботах).
Норми та правила академічної доброчесності науково-педагогічних працівників кафедри електронної інженерії:
- поважати права та свободи студентів і колег, діяти відкрито та прозоро;
- бути патріотом своєї країни, свого університету та своєї кафедри;
- примножувати наукову й духовну скарбницю кафедри електронної інженерії;
- бути носієм моралі, прикладом високої професійної майстерності;
- сповідувати принципи академічної свободи та відповідальності у педагогічній, науково-дослідницькій та виховній діяльності;
- постійно працювати над підвищенням свого професійного, інтелектуального, культурного рівня, проявляти ініціативу, творчий підхід до виконання службових обов’язків;
- усвідомлювати відповідальність застосування неперевірених нових наукових знань;
- практикувати інноваційні педагогічні технології, забезпечуючи бездоганну чесність на всіх етапах наукового дослідження й виконання студентських робіт здобувачами вищої освіти;
- формувати гнучкі науково-освітні програми й курси, адаптовані у середовище сучасних інформаційно-комунікаційних технологій і бізнес-практик;
- об’єктивно оцінювати знання студентів, не допускаючи особистої неприязні, впливу родини, друзів, службових осіб;
- поважати думку студента і підтримувати студентські пропозиції у наукових починаннях, сприяти розкриттю наукового потенціалу;
- не створювати на заняттях чи іспитах сприятливих умов для списування, використання недозволених матеріалів при захистах кваліфікаційних робіт і дисертацій, формувати на заняттях дух взаємного порозуміння, доброзичливості;
- провадити просвітницьку роботу, виховувати сучасних фахівців на засадах гуманізмі, плюралізму та патріотизму.
Норми та правила академічної доброчесності здобувачів вищої освіти на кафедрі електронної інженерії:
- бути патріотом своєї країни, свого університету та своєї кафедри; усвідомлювати своє покликання як студента;
- представляти свій навчальний заклад, свою кафедру, захищати її честь і створювати позитивний імідж;
- сповідувати принципи академічної свободи, інтелектуальної самостійності та відповідальності; виконувати графік навчального процесу, своєчасно складати заліки та іспити, виконувати кваліфікаційні роботи;
- не сприяти наданню або отриманню допомоги від третіх осіб під час складання підсумкового контролю, не використовувати родинних або службових зв’язків;
- не пропонувати винагороду викладачам при оцінюванні результатів виконання навчальних, кваліфікаційних і дослідницьких завдань;
- не допускати плагіату в працях; не здійснювати самовільно аудіо- чи відеозапису навчальних лекцій;
- дотримуватись культури поведінки, розвивати в собі лідерські якості, професійну мобільність, бути зібраним і охайним, підтримувати морально-психологічний клімат у студентському середовищі, бережливо ставитися до майна кафедри та університету.
Форми проявів академічної недоброчестності:
- академічний плагіат;
- академічне шахрайство;
- академічне фальшування та фабрикування;
- публікації вигаданих результатів досліджень;
- приписування результатів діяльності;
- академічний обман;
- академічне хабарництво;
- конфлікт інтересів;
- приватний інтерес.
За участь у будь-якому прояві академічної недоброчесності учасники освітнього процесу притягуються до відповідальності відповідно до вимог чинного законодавства України.
Комплекс профілактичних заходів для запобігання академічної недоброчесності на кафедрі електронної інженерії:
- ознайомлення здобувачів вищої освіти й науково-педагогічного персоналу із положенням про академічну доброчесність;
- інформування усіх членів академічної спільноти про дотримання правил професійної етики;
- проведення консультацій з питань інформаційної діяльності, правильності написання наукових, навчальних робіт, правил опису джерел та оформлення цитувань;
- посилення контролю завідувача кафедри, членів екзаменаційних комісій щодо правильного оформлення посилань на джерела літератури, ідеї, твердження, відомості тощо;
- перевірка кваліфікаційних робіт, наукових матеріалів на академічний плагіат.