Результати проекту

Локальний аналіз механізмів підтримки студентів-біженців у кризових ситуаціях у вищій освіті

Стартова зустріч проєкту в м.Париж (Франція)

17-18 січня партнерство AGILE провело свою установчу зустріч в приміщенні Університету Париж VIII Венсен - Сен-Дені!

2-денна зустріч завершилася успіхом, оскільки партнери провели плідні дискусії, які допоможуть зробити майбутню діяльність проекту безперебійною та згідно з графіком.
 

 

Круглий стіл щодо освітніх програм для біженців у вищій освіті в рамках проєкту AGILE за програмою Erasmus+

24 березня 2023 року з 17:00 до 19:00 (за Києвом) відбувся Круглий стіл щодо освітніх програм для біженців у вищій освіті в рамках проєкту AGILE «Стійкість вищої освіти в умовах кризи біженців: зміцнення соціальної інтеграції через розбудову потенціалу, громадянську активність та визнання навичок» за програмою Erasmus+.

Учасники дискусії з різних університетів Європи, в яких є освітні програми для біженців, представлять себе й обговорять шанси та виклики, пов’язані з їхніми пропозиціями. Цей захід має на меті порівняти й обговорити різні відповіді на питання інтеграції новоприбулих студентів у вищу освіту. Ця подія є актуальною через свою злободенність і трансверсальність та є відкритою для широкої громадськості.
Доповідачі:

  • Елейн Шмітт Рагніні (Бразилія);
  • Ліна Йонайтіте та Саулюте Юзеленіене (КТУ, Литва);
  • Меліке Унал Гезер та Озлем Ерден Басаран (Туреччина);
  • Симона Завратнік (Університет Любляни);
  • Софі Вок’є (UP8, Франція);
  • Тетяна Фрідріх (Бразилія).

Форма проведення заходу – онлайн на платформі Zoom.

 

Масштабне дослідження соціолінгвістичної та академічної інтеграції аспірантів з числа біженців

У рамках виконання проекту AGILE проведено Масштабне дослідження соціолінгвістичної та академічної інтеграції аспірантів з числа біженців. Метою дослідження є зрозуміти структури та процедури, які сприяють або перешкоджають (ре)інтеграції студентів-вигнанців у вищу освіту в приймаючих країнах.

 

Круглий стіл з університетськими політиками: бар'єри та рушійні сили соціально інклюзивних навчальних програм для біженців

У вівторок 27 червня з 14:00 до 16:30 (за центральноєвропейським часом), відбувся  кругломий стіл «Бар'єри та рушійні сили соціально інклюзивних навчальних програм для студентів-біженців».

Цей круглий стіл мав на меті об'єднати університетських політиків, які співпрацюють з університетами-партнерами проекту AGILE для покращення прийому студентів-вигнанців.

Він був зосереджений на 4 основних темах:

  • Політика прийому студентів-біженців
  • Адміністративна політика прийому в університетах
  • Мовна політика для біженців в університетах
  • Соціальна підтримка біженців в університетах
     

 

Принципи розробки покращених навчальних програм та інституційних змін на користь студентів-біженців

Група Робочого пакету 2, яка працювала над «Ландшафтним аналізом механізмів підтримки студентів-біженців у кризових ситуаціях у вищій освіті», розробила 10 принципів, які необхідно впроваджувати для покращення навчальних програм та інституційних змін.

Ця публікація має на меті дати ключі до покращення досвіду студентів-біженців у вищих навчальних закладах Європи та зміцнити їхній потенціал для кращого майбутнього.

Основна мета проекту AGILE – покращити досвід студентів-біженців у вищих навчальних закладах Європи та зміцнити їхній потенціал для кращої інтеграції в суспільство.

Ця публікація, підготовлена професорами Сільвією Мело-Пфайфер та Францискою Герверс з Гамбурзького університету, є результатом діяльності, проведеної в рамках Робочого пакету 2 з початку проекту.

Ми організували

  • 2 круглих столи з представниками університетів з Європи та інших країн,

  • 1 круглий стіл з університетськими політиками в Європі,

  • 2 публічні дискусії зі студентами-біженцями,

  • 1 опитування для студентів-біженців.

Ці заходи допомогли нам зрозуміти потреби студентів та важелі, які університети можуть використовувати для покращення навчальних програм для студентів-біженців.


Впровадження інтервенцій в європейських університетах, що пропонують освіту для біженців

Співпраця університетів та регіонів у вирішенні кризових ситуацій з біженцями для соціолінгвістичної інтеграції

Цей звіт, написаний Каміллою Нау (Університет Бордо Монтень), ґрунтується на безпосередньому досвіді роботи з вищою освітою та регіональними суб'єктами в регіоні Нова Аквітанія (Франція).

Він включає визначення рушійних сил і бар'єрів, з якими стикається ця ініціатива територіальної координації, що має на меті покращити соціолінгвістичну інтеграцію студентів і дослідників, які проживають у вигнанні, у конкретному регіоні Франції.
 

 

Звіт про співпрацю асоціацій вищої освіти

Команда AGILE має честь оголосити про випуск звіту про співпрацю асоціацій вищих навчальних закладів.

Цей звіт підкреслює важливість співпраці між вищими навчальними закладами (ВНЗ), асоціаціями, неурядовими організаціями та волонтерським сектором у різних правових формах для покращення інтеграції біженців у вищу освіту та за межами університетського містечка, створення інклюзивних шляхів у ширшому суспільстві.

Цей звіт є результатом робочого пакету 2.
 

 

Транснаціональна очна 4-денна літня школа

З 17 по 21 червня 2024 року відбулася Транснаціональна очна 4-денна Літня школа.

Тема готовності університетів до надання освітніх послуг біженцям – глобальна й актуальна, зокрема для нашого суспільства, академічної спільноти і фахівців соціальної роботи, адже проявилися наслідки багаторічної війни в Україні.

У рамках заходу університети-партнери презентували кейси та обмінювалися думками щодо створення умов для навчання студентів-біженців, реалізації їхнього волонтерського і громадянського потенціалу.

Учасників із Франції, України, Литви, Польщі, Словенії, Німеччини та Греції радо приймав Університет Бордо III імені Мішеля де Монтеня.


Стійкість академічних кіл до кризових ситуацій, пов'язаних з біженцями

Експерименти між наукою та суспільством: промисловість та наука для подолання кризи біженців «Інновації 5.0»

Ці експерименти мали на меті поєднати академічну досконалість з бізнес-рішеннями для розбудови стійкості шляхом забезпечення інклюзивності та підвищення кваліфікації українських студентів та науковців-біженців.

У звіті детально описано серію з чотирьох заходів, які об'єднали академічні кола, бізнес та громади українських біженців, а саме: експрес-курс, цифрова лабораторія, хакатон-челендж та краудсорсинговий спринт.

Ці послідовні експерименти підкреслили цінність міжсекторальної співпраці як засобу вирішення складних проблем, з якими стикаються українські біженці. Таким чином, Web2Learn, як лідер цієї серії експериментів, застосував цілісний підхід до збільшення потенціалу підприємництва для сприяння інтеграції та самореалізації українських біженців у приймаючих громадах. Таким чином, звіт надає конкретний огляд інновацій, керованих академічними колами та бізнесом, демонструючи рішення, запропоновані студентами, дослідниками, біженцями та представниками промисловості. Крім того, Web2Learn оцінив компетенції та досвід, набуті людьми, залученими до співпраці між науковцями та бізнесом, за допомогою опитування, результати якого представлені у звіті.

Вебінар «Солідарність ЄС з Україною: інсайти із соціальних дій проєктів Еразмус+"

Вебінар «Солідарність ЄС з Україною: інсайти із соціальних дій проєктів Еразмус+", на який завітають та поділяться своїм безцінним досвідом лідери проєктів, що фінансуються ЄС та відзначені у публікації Європейської Комісії «Building Hope for Ukraine». Захід має на меті слугувати платформою для обміну знаннями, надихати на подальші дії та зміцнювати мережу організацій та осіб, відданих підтримці України.

Ця подія є чудовою можливістю для освітян, менеджерів проєктів та всіх, хто цікавиться роллю освіти та громадянської активності під час кризових ситуацій.
 

Вебінар «Солідарність ЄС з Україною: інсайти із соціальних дій проєктів Еразмус+",

 

Цифрова лабораторія: Спільний дизайн для підприємництва біженців

Цифрова лабораторія відбулася 30 жовтня 2024 року. Цифрова лабораторія - це ваш шанс спільно творити, співпрацювати та робити реальний вплив.

Спікери:

  1. Олеся Мальована, співзасновниця Ukrainian Hub, експертка Українського фонду стартапів.
  2. Анастасія Бортник, PhD, бізнес-тренер та коуч, експерт з розвитку інноваційного бізнесу, перезапуску та маркетингу з досвідом роботи в Оксфордському університеті; керівник відділу розвитку бізнесу приватної медицини в Гельсінкі; керівник операцій у Східній Європі; незалежний консультант USAID.

Модератор: Катерина Бойченко, д.е.н., проф: Дослідниця, Web2Learn.

Фасилітатор: Ольга Малярчук, к.е.н., доц: доцент, Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана.

Цифрова лабораторія: Спільний дизайн для підприємництва біженців

 

Експерименти між наукою та суспільством: Академічні бібліотеки як ніші соціальної згуртованості

У цьому звіті представлено огляд можливостей академічних бібліотек сприяти соціальній інтеграції та згуртованості через організацію та реалізацію соціальних заходів, проведених КТУ з українськими біженцями. Усі заходи, проведені в рамках Робочого пакету 4, спрямовані на розширення існуючих знань і практик щодо того, як академічні бібліотеки можуть сприяти залученню та інтеграції біженців в академічне середовище.

Ви можете прочитати весь документ онлайн на Zenodo.
 

к

 

 

Реагування польської академії на надзвичайні ситуації

Управління масштабним напливом українських біженців у вищих навчальних закладах Польщі (2022-2024 рр.)

Польська академічна спільнота була серед тих спільнот, які негайно відреагували на виклики, що виникли внаслідок початку повномасштабної російської агресії проти України 24 лютого 2022 року. Відтоді вона залишається особливо прихильною до українських біженців, пересічних громадян, які приносять із собою також динамічний академічний бекграунд (студентів, докторантів та дослідників). Діючи в односторонньому порядку як інституції, а також як спільна, колегіальна мережа, створена Конференцією ректорів академічних шкіл Польщі, польські університети, науково-дослідні установи, фінансові організації та Міністерство науки і вищої освіти Польщі (раніше Міністерство освіти і науки) зуміли впоратися з цією безпрецедентною ситуацією. Колективне лідерство, продемонстроване академічною спільнотою під час кризи, допомогло створити ефективні механізми, правові норми та платформу для комунікації та обміну досвідом.


 

Вплив та стійкість

Серія відео «Розбудова стійкості після війни: погляд з України»


В рамках проекту AGILE Національний університет «Львівська політехніка» зняв серію з 10 відеороликів, що відображають поточну ситуацію, в якій опинилися вищі навчальні заклади України після початку війни, розв'язаної Росією.

Стійкість у прийнятті рішень під час кризових ситуацій є ключовим чинником ефективного управління закладом вищої освіти. У періоди невизначеності керівники відіграють вирішальну роль у забезпеченні стабільності університету, безперервності освітнього процесу та підтримці персоналу.
Ці відео є результатом WP5A1: «Формування стійкості після війни: погляди з України» в межах проєкту AGILE.

Діалоги ведуться українською мовою з англійськими субтитрами.

Відео доступні для перегляду на офіційному сайті проекту та на ютуб-каналі .

 

 

Вебінар «Вивчення соціально-академічних мов для інтеграції студентів-біженців та мігрантів у заклади вищої освіти»

Вебінар AGILE проведено 6 лютого 2025 року з 17:00 до 18:30. Метою обговорення були педагогічні інновації в університетах, спрямовані на підтримку студентів-біженців.

Було представлено результати наших звітів і діяльності (творчі майстер-класи, літня школа, створення фільмів і виставок тощо).

у


 

Більше інформації на сайті проекту

 

Оновлено 2 тижні тому