Основні наукові та прикладні напрями кафедри:
1. Дослідження в сфері євроінтеграції залізничного транспорту:
- наукові дослідження і розробки у галузі 27 Транспорт з метою підвищення рівня безпеки та надійності залізничного транспорту, інтеграції залізничного транспорту в єдиний логістичний ланцюг Транс’європейської транспортної мережі та ефективного функціонування ринку українського залізничного транспорту в рамках єдиного загального європейського ринку послуг;
- дослідження об’єктів залізничного транспорту в сфері оперативної сумісності та безпеки відповідно до європейських та національних стандартів:
- Постанова Кабінету Міністрів України від 11.07.2013 № 494 «Про затвердження Технічного регламенту безпеки інфраструктури залізничного транспорту».
- Постанова Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015 №1194 «Про затвердження Технічного регламенту безпеки рухомого складу залізничного транспорту».
- Наказ Міністерства інфраструктури України від 03.02.2022 № 69 «Про затвердження Переліку національних стандартів для цілей застосування Технічного регламенту безпеки інфраструктури залізничного транспорту»
- Наказ Міністерства інфраструктури України від 31.01.2022 №60 «Про затвердження Переліку національних стандартів для цілей застосування Технічного регламенту безпеки рухомого складу залізничного транспорту»
- Наказ Міністерства інфраструктури України від 24.12.2020 № 842 Про затвердження Положення про систему управління безпекою руху на залізничному транспорті.
- Директива 2016/797 / EC «Про сумісності залізничної системи в Європейському Союзі» / Офіційний журнал Європейського союзу. – 2016.
- Директива 2016/798 / EC з безпеки на залізничному транспорті / ЄС / Офіційний журнал Європейського союзу. - 2015.
- Technical Specification for Interoperability (підсистеми: інфраструктура, рухомий склад, енергія).
- оцінка ризиків та розробка шляхів їх мінімізації у транспортній галузі;
- EN 50126 (IEC 62278) – RAMS
- EN 50128 (IEC 622279) – Програмне забезпечення
- EN 50129 (IEC 62425) – Безпека системи
- дослідження об’єктів залізничного транспорту в сфері оперативної сумісності та безпеки відповідно до європейських та національних стандартів:
Функціональна безпека гарантує, що ризики безпеки через небезпеки, спричинені неправильною поведінкою систем, знижуються до прийнятного рівня. Ці ризики для безпеки зростають у залізничній галузі, оскільки залізничні технології стають дедалі складнішими, апаратне та програмне забезпечення взаємодіють різними способами, а компоненти постачаються з багатьох ринків.
- оцінка ризиків та розробка шляхів їх мінімізації у транспортній галузі;
- аудит системи безпеки на залізничному транспорті;
2. Дослідження об’єктів інфраструктури
- виконання наукових і прикладних досліджень для об’єктів інфраструктури залізниць;
- експертні дослідження технічного стану елементів верхньої та нижньої будови колії;
- обстеження та випробовування елементів залізничної колії;
- розробка методів підвищення довговічності елементів залізничної колії;
- розробка методики та інноваційних систем для випробування хрестовин стрілочних переводів.
- визначення координати, швидкості та прискорення рухомої залізничної одиниці у межах рейкового кола;
- контроль зон залізничних переїздів на наявність автодорожніх транспортних засобів у їх межах;
- підвищення безпеки руху на залізничних станціях та перегонах;
3. Рухомий склад
- виконання досліджень із оцінки технічного стану рухомого складу залізниць (вагонів та локомотивів);
- обстеження та випробовування рухомого складу залізниць;
- тепловізійні обстеження пасажирських вагонів та визначення місць тепловтрат з наданням відповідних рекомендацій;
- розробка рекомендацій із продовження міжремонтного терміну рухомого складу залізниць;
- виконання досліджень для створення парку рухомого складу для безперевантажувальних перевезень за напрямками «Схід-Захід»;
- дослідження та розробка технічних вимог до вагонів призначених для інтероперабельних перевезень вантажів у міжнародному сполученні;
- розробка ресурсозберігаючих технологій ремонту та подовження термінів функціонування рухомого складу на основні підходів нелокальної механіки;
- моделювання та оптимізація роботи систем кондиціонування та холодильного обладнання рухомого складу;
- дослідження роботи гальмівних систем рухомого складу;
- підвищення надійності та уніфікація електрообладнання рухомого складу;
- підвищення якості струмознімання та контактного з’єднання апаратури електричного транспорту.
Основними прикладними науковими здобутками кафедри є виконання наступних науково дослідних робіт:
- Комплексна оцінка несучої здатності металевої гофрованої конструкції, що експлуатується на 310-му кілометрі шостого пікету дільниці Вадул-Сирет–Держкордон Львівської залізниці»;
- Визначення технічних параметрів об’єкту «Другий залізничний в’їзд по станції Берегова Одеської залізниці»;
- Технічне діагностування пасажирських вагонів типу ПВ-40;
- Технічне діагностування локомотивів (тепловозів);
- Технічне діагностування туристичних платформ на базі вантажних;
- Аналіз нормативно – технічної документації підприємства ТОВ «УНІПЛИТ» в галузі залізничного транспорту;
- Госпдоговірна тема по ГНДЛ «Вагони» ДНУЗТ № 33.341.15.15 Послуги з технічного діагностування пасажирських вагонів щодо продовження терміну експлуатації»
- Госпдоговірна тема по ГНДЛ «Вагони» ДНУЗТ № 33.341.16.16 «Послуги з технічного діагностування вантажних вагонів»
- Госпдоговірна тема по ГНДЛ «Вагони» ДНУЗТ № 33.374.17.17 «Послуги з технічного діагностування турних вагонів (на базі пасажирських вагонів)»;
- Госпдоговірна тема по ГНДЛ «Вагони» ДНУЗТ № 33.382.17.17 «Послуги з технічного діагностування пасажирських вагонів та теплоаудит пасажирських вагонів;
- Наукова держбюджетна тема «Дослідження та аналіз результатів експлуатації пасажирського поїзда з розсувними колісними парами SUW2000» № держ. реєстрації 0110U007060;
- Наукова держбюджетна тема «Дослідження та розробка технічних вимог до вагонів призначених для інтероперабельних перевезень вантажів у міжнародному сполученні» (№ держ. реєстрації 0110U007061);
- Наукова держбюджетна тема «Розробка науково-технічного проекту створення парку рухомого складу для безперевантажувальних перевезень за напрямками «Схід-Захід» (№ держ. реєстрації 0108U002063);
- Експертне дослідження пасажирських вагонів, що надані у ремонт з підготовкою висновку експертного дослідження;
- проведення експертного дослідження технічного стану 2 штук колінчастих валів для дизелів К6S310DR тепловозу серії ЧМЕ3;
- Проведення експертного дослідження дрезини ДГКУ 3852;
- Проведення експертного дослідження тепловоза ТГМ-6а-1340;
- Експертне дослідження випадку сходу з рейок поїзда №3605 на станції Заводська Київ-Московської філії ПрАТ «Київ-Дніпровське МППЗТ;
- Експертне дослідження технічного стану вагонів № 59581637, № 58783143, № 58781436, № 59581652, № 58782913, що зійшли з рейок у поїзді №3605;
- Надання послуг по здійсненню заходів щодо забезпечення підготовки науково-правової експертизи, а саме аналіз записів швидкостемірних стрічок локомотивів.
- Експериментальні дослідження несучої здатності металевого моста на ділянці Перемишль – Держкордон;
- аналіз експлуатаційної стійкості елементів стрілочних переводів (дослідження проводились протягом 5-ти років);
- Науково-технічна експертиза проекту «Будівництво шумозахисного екрану на перегоні Підзамче-Львів 1476 км ПК0+60м до ПК5+28 м непарна колія в районі будівництва багатоквартирних житлових будинків на вул. Джерельній 69 у м. Львові. І черга»;
- Науково-технічна експертиза проекту «Будівництво багатоквартирних житлових будинків на вул. Джерельній 69 у м. Львові. Четверта черга. 3. Влаштування шумозахисного екрану на підсиленому земляному полотні ПК14750+68 – ПК14755+24 непарної колії перегону Підзамче-Львів».
- Методика визначення часу, необхідного для подання сигналів працівниками колійного господарства при виконанні своїх функціональних обов’язків. Звіт про НДР (остаточний) 0116U004833, 2017.
- Консультативні послуги з технічних питань роботи шаблону ЦУП-1-01УЛ, 2019.
- Розробка методики дослідження взаємодії працівників залізничного транспорту та систем безпеки в межах виконання судових залізнично-транспортних експертиз» (ІV.2.1-2020/2).
- Методичні рекомендації щодо дослідження пружних рейкових скріплень": звіт про НДР (остаточний) 0119U002346, 2020.
- Послуги з проведення експертних досліджень транспортної події спеціалізованою науковою організацією, яка сталася на головній колії №1 на 1469 км ПК7 перед вхідним світлофором Н станції Глинна-Наварія Львівської дирекції залізничних перевезень регіональної філії «Львівська залізниця».
- Науково-технічна експертиза тендерної документації щодо проведення відкритих торгів на закупівлю пасажирських вагонів/
- «Розробка наукових основ та промислове випробування технології термомеханічного зміцнення при виготовленні високоміцних суцільнокатаних залізничних коліс» (2013‒2015р.р., номер держреєстрації 0113U000687);
- «Розробка інноваційних конструкцій вантажних вагонів для гірських залізниць з урахуванням новітніх матеріалів та застосування сучасних технологій зварювання» (2013‒2015р.р., номер держреєстрації 0113U000687)