Наукова діяльність кафедри залізничного транспорту

Основні наукові та прикладні напрями кафедри:

1. Дослідження в сфері євроінтеграції залізничного транспорту:

  • наукові дослідження і розробки у галузі 27 Транспорт з метою підвищення рівня безпеки та надійності залізничного транспорту, інтеграції  залізничного транспорту в єдиний логістичний ланцюг Транс’європейської транспортної мережі та ефективного функціонування ринку українського залізничного транспорту в рамках єдиного загального європейського ринку послуг;
    • дослідження об’єктів залізничного транспорту в сфері оперативної сумісності та безпеки відповідно до європейських та національних стандартів:
      • Постанова Кабінету Міністрів України від 11.07.2013 № 494 «Про затвердження Технічного регламенту безпеки інфраструктури залізничного транспорту».
      • Постанова Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015 №1194 «Про затвердження Технічного регламенту безпеки рухомого складу залізничного транспорту».
      • Наказ Міністерства інфраструктури України від 03.02.2022  № 69 «Про затвердження Переліку національних стандартів для цілей застосування Технічного регламенту безпеки інфраструктури залізничного транспорту»
      • Наказ Міністерства інфраструктури України від 31.01.2022 №60 «Про затвердження Переліку національних стандартів для цілей застосування Технічного регламенту безпеки рухомого складу залізничного транспорту»
      • Наказ Міністерства інфраструктури України від 24.12.2020  № 842 Про  затвердження Положення про систему управління безпекою руху на залізничному транспорті.
      • Директива 2016/797 / EC «Про сумісності залізничної системи в Європейському Союзі» / Офіційний журнал Європейського союзу. – 2016.
      • Директива 2016/798 / EC з безпеки на залізничному транспорті / ЄС / Офіційний журнал Європейського союзу. - 2015.
      • Technical Specification for Interoperability (підсистеми: інфраструктура, рухомий склад, енергія).
    • оцінка ризиків та розробка шляхів їх мінімізації у транспортній галузі;
      • EN 50126 (IEC 62278) – RAMS
      • EN 50128 (IEC 622279) – Програмне забезпечення
      • EN 50129 (IEC 62425) – Безпека системи

Функціональна безпека гарантує, що ризики безпеки через небезпеки, спричинені неправильною поведінкою систем, знижуються до прийнятного рівня. Ці ризики для безпеки зростають у залізничній галузі, оскільки залізничні технології стають дедалі складнішими, апаратне та програмне забезпечення взаємодіють різними способами, а компоненти постачаються з багатьох ринків.

  • оцінка ризиків та розробка шляхів їх мінімізації у транспортній галузі;
  • аудит системи безпеки на залізничному транспорті;

2. Дослідження об’єктів інфраструктури

  • виконання наукових і прикладних досліджень для об’єктів інфраструктури залізниць; 
  • експертні дослідження технічного стану елементів верхньої та нижньої будови колії;
  • обстеження та випробовування елементів залізничної колії;
  • розробка методів підвищення довговічності елементів залізничної колії;
  • розробка методики та інноваційних систем для випробування хрестовин стрілочних переводів.
  • визначення координати, швидкості та прискорення рухомої залізничної одиниці у межах рейкового кола;
  • контроль зон залізничних переїздів на наявність автодорожніх транспортних засобів у їх межах;
  • підвищення безпеки руху на залізничних станціях та перегонах;

3. Рухомий склад

  • виконання досліджень із оцінки технічного стану рухомого складу залізниць (вагонів та локомотивів); 
  • обстеження та випробовування рухомого складу залізниць;
  • тепловізійні обстеження пасажирських вагонів та визначення місць тепловтрат з наданням відповідних рекомендацій;
  • розробка рекомендацій із продовження міжремонтного терміну рухомого складу залізниць; 
  • виконання досліджень для створення парку рухомого складу для безперевантажувальних перевезень за напрямками «Схід-Захід»;
  • дослідження та розробка технічних вимог до вагонів призначених для інтероперабельних перевезень вантажів у міжнародному сполученні;
  • розробка ресурсозберігаючих технологій ремонту та подовження термінів функціонування рухомого складу на основні підходів нелокальної механіки;
  • моделювання та оптимізація роботи систем кондиціонування та холодильного обладнання рухомого складу;
  • дослідження роботи гальмівних систем рухомого складу;
  • підвищення надійності та уніфікація електрообладнання рухомого складу;
  • підвищення якості струмознімання та контактного з’єднання апаратури електричного транспорту.

Основними прикладними науковими здобутками кафедри є виконання наступних науково дослідних робіт:

  • Комплексна оцінка несучої здатності металевої гофрованої конструкції, що експлуатується на 310-му кілометрі шостого пікету дільниці Вадул-Сирет–Держкордон Львівської залізниці»;
  • Визначення технічних параметрів об’єкту «Другий залізничний в’їзд по станції Берегова Одеської залізниці»;
  • Технічне діагностування пасажирських вагонів типу ПВ-40;
  • Технічне діагностування локомотивів (тепловозів);
  • Технічне діагностування туристичних платформ на базі вантажних;
  • Аналіз нормативно – технічної документації підприємства ТОВ «УНІПЛИТ» в галузі залізничного транспорту;
  • Госпдоговірна тема по ГНДЛ «Вагони» ДНУЗТ № 33.341.15.15 Послуги з технічного діагностування пасажирських вагонів щодо продовження терміну експлуатації»
  • Госпдоговірна тема по ГНДЛ «Вагони» ДНУЗТ  № 33.341.16.16 «Послуги з технічного діагностування вантажних вагонів»
  • Госпдоговірна тема по ГНДЛ «Вагони» ДНУЗТ № 33.374.17.17 «Послуги з технічного діагностування турних вагонів (на базі пасажирських вагонів)»;
  • Госпдоговірна тема по ГНДЛ «Вагони» ДНУЗТ № 33.382.17.17 «Послуги з технічного діагностування пасажирських вагонів та теплоаудит пасажирських вагонів;
  • Наукова держбюджетна тема «Дослідження та аналіз результатів експлуатації пасажирського поїзда з розсувними колісними парами SUW2000» № держ. реєстрації 0110U007060;
  • Наукова держбюджетна тема «Дослідження та розробка технічних вимог до вагонів призначених для інтероперабельних перевезень вантажів у міжнародному сполученні» (№ держ. реєстрації 0110U007061);
  • Наукова держбюджетна тема «Розробка науково-технічного проекту створення парку рухомого складу для безперевантажувальних перевезень за напрямками «Схід-Захід» (№ держ. реєстрації 0108U002063);
  • Експертне дослідження пасажирських вагонів, що надані у ремонт з підготовкою висновку експертного дослідження;
  • проведення експертного дослідження технічного стану 2 штук колінчастих валів для дизелів К6S310DR тепловозу серії ЧМЕ3;
  • Проведення експертного дослідження дрезини ДГКУ 3852;
  • Проведення експертного дослідження тепловоза ТГМ-6а-1340;
  • Експертне дослідження випадку сходу з рейок поїзда №3605 на станції Заводська Київ-Московської філії ПрАТ «Київ-Дніпровське МППЗТ;
  • Експертне дослідження технічного стану вагонів № 59581637, № 58783143, № 58781436, № 59581652, № 58782913, що зійшли з рейок у поїзді №3605;
  • Надання послуг по здійсненню заходів щодо забезпечення підготовки науково-правової експертизи, а саме аналіз записів швидкостемірних стрічок локомотивів.
  • Експериментальні дослідження несучої здатності металевого моста на ділянці Перемишль – Держкордон;
  • аналіз експлуатаційної стійкості елементів стрілочних переводів (дослідження проводились протягом 5-ти років);
  • Науково-технічна експертиза проекту «Будівництво шумозахисного екрану на перегоні Підзамче-Львів 1476 км ПК0+60м до ПК5+28 м непарна колія в районі будівництва багатоквартирних житлових будинків на вул. Джерельній 69 у м. Львові. І черга»;
  • Науково-технічна експертиза проекту «Будівництво багатоквартирних житлових будинків на вул. Джерельній 69 у м. Львові. Четверта черга. 3. Влаштування шумозахисного екрану на підсиленому земляному полотні ПК14750+68 – ПК14755+24 непарної колії перегону Підзамче-Львів».
  • Методика визначення часу, необхідного для подання сигналів працівниками колійного господарства при виконанні своїх функціональних обов’язків. Звіт про НДР (остаточний)  0116U004833, 2017.
  • Консультативні послуги з технічних питань роботи шаблону ЦУП-1-01УЛ, 2019.
  • Розробка методики дослідження взаємодії працівників залізничного транспорту та систем безпеки в межах виконання судових залізнично-транспортних експертиз» (ІV.2.1-2020/2).
  • Методичні рекомендації щодо дослідження пружних рейкових скріплень": звіт про НДР (остаточний) 0119U002346,  2020.
  • Послуги з проведення експертних досліджень транспортної події спеціалізованою науковою організацією, яка сталася на головній колії №1 на 1469 км ПК7 перед вхідним світлофором Н станції Глинна-Наварія Львівської дирекції залізничних перевезень регіональної філії «Львівська залізниця».
  • Науково-технічна експертиза тендерної документації щодо проведення відкритих торгів на закупівлю пасажирських вагонів/
  • «Розробка наукових основ та промислове випробування технології термомеханічного зміцнення при виготовленні високоміцних суцільнокатаних залізничних коліс» (2013‒2015р.р., номер держреєстрації 0113U000687);
  • «Розробка інноваційних конструкцій вантажних вагонів для гірських залізниць з урахуванням новітніх матеріалів та застосування сучасних технологій зварювання» (2013‒2015р.р., номер держреєстрації 0113U000687)
Оновлено 1 рік 6 місяців тому