Положення про наставника академічної групи

Загальні положення

Інститут наставників запроваджується з метою проведення роботи з студентами в академічних групах, педагогічної підтримки навчальної та позанавчальної роботи студентів, вирішенню питань окреслених державою і цим Положенням. 

Наставник групи обирається з числа штатних працівників професорсько-викладацького складу. Він призначається відповідальним за роботу з студентами І – ІІ курсів (бакалаврату) в академічній групі. 

Головною метою діяльності наставника є формування національно свідомої, фізично здорової особистості з притаманними їй цінностями. 

Наставники груп підбираються кафедрами з числа викладачів кафедри. Їх кандидатури розглядає Вчена рада навчально-наукового інституту (далі – Інститут) і затверджує директор Інституту. 

У своїй діяльності наставник керується: 

  • Загальною декларацією прав людини; 
  • Конституцією України; 
  • Законами України “Про освіту”, “Про мови”; 
  • Положенням про державний вищий навчальний заклад; 
  • Статутом та нормативними документами Університету; 
  • цим Положенням. 

Наставник працює під безпосереднім керівництвом завідувача або заступника завідувача кафедри, заступника директора Інституту по роботі з студентами та організаційної роботи, у тісному контакті зі студентським самоврядуванням, осередками громадських організацій Університету. Наставник несе відповідальність перед адміністрацією Інституту за спрямованість, зміст, організацію та результативність роботи з студентами в академічній групі. 

Права та обов’язки наставника 

Наставник групи зобов’язаний 

  1. Складати план роботи з студентами в академічній групі на семестр та затверджувати його у заступника директора Інституту по роботі з студентами та організаційної роботи. 
  2. Проводити роботу з студентами згідно з розкладом занять за розробленим планом. 
  3. Організувати студентів для участі в інститутських та університетських і інших, передбачених планом заходах. 
  4. Сприяти створенню активу групи та надавати йому допомогу у формуванні студентського колективу, напрацюванні позитивних орієнтирів, спрямованих на здобуття глибоких професійних знань, підвищення культурного рівня студентів, ведення ними здорового способу життя. 
  5. Володіти інформацією про індивідуальні особливості студентів, їх стан здоров’я, сімейно-побутові умови. 
  6. Виявляти здібних студентів та сприяти їх творчому росту. 
  7. Відвідувати студентів за місцем їх проживання з метою сприяння розв’язанню їх побутових проблем. 
  8. Проводити індивідуальну роботу зі студентами, які цього потребують. 
  9. Сприяти створенню у групі здорового морально-етичного клімату та емоційної культури. 
  10. Налагодити зв’язки з батьками студентів, інформувати їх про успіхи і невдачі їхніх дітей в Університеті. 
  11. Розвивати ініціативу студентів, сприяти їх входженню в університетські молодіжні організації, розвитку самоврядування. 
  12. Складати при потребі характеристики на студентів групи. 
  13. Інформувати викладачів про особливості психологічного стану студентів групи. 
  14. Сприяти випускникам у працевлаштуванні.
  15. Звітувати про свою роботу на засіданні кафедри, Раді наставників Інституту. 

Наставник має право: 

  1. Представляти інтереси групи і окремих студентів на Раді наставників Інституту та перед адміністрацією Інституту. 
  2. Брати участь у нарадах і зборах, на яких розглядаються питання, пов’язанні з роботою академічної групи.
  3. Подавати пропозиції адміністрації Інституту щодо вдосконалення освітньої діяльності, поліпшення житлово-побутових умов студентів. 
  4. Подавати адміністрації пропозиції щодо накладання стягнень і заохочення студентів, представлення до іменних стипендій, поселення в гуртожиток, розподілу на практику. 

Навчальне навантаження, контроль і заохочення наставника 

Обсяг річної роботи наставника (50–100 годин) враховується кафедрою під час визначення навчального навантаження на рік за умови збереження загального обсягу навчального навантаження, що виконується кафедрою. 

Оцінка роботи наставника береться до уваги під час рекомендації його кандидатури для укладання договору (контракту) на новий термін роботи в Університеті. 

За несумлінне ставлення до роботи з студентами у групі наставник за поданням заступника директора Інституту звільняється від виконання обов’язків розпорядженням директора Інституту з понесенням адміністративної відповідальності. 

У разі тривалої відсутності наставника на роботі, адміністрація Інституту за поданням кафедри вирішує питання про тимчасову заміну або призначення нового наставника. 

У разі розбіжності в оцінці діяльності та результатів роботи між адміністрацією та наставником, останній має право апелювати до Ради наставників Інституту. 

Адміністрація Університету за особливі успіхи у роботі з студентами за поданням Ради з організації роботи з студентами може нагороджувати наставників грамотами чи стимулювати матеріально.

Оновлено 1 рік 11 місяців тому