Розробник: кафедра історії, музеєзнавства і культурної спадщини
Напрям: Музеєзнавство, пам’яткознавство
Мета: оволодіння слухачами знаннями та навичками використання сучасних технологій управління змінами у музейній та пам’яткоохоронній сферах
Короткий опис курсу та його структура
Модуль 1. Управління у сфері культурної спадщини: Інтернет-маркетинг у сфері культурної спадщини; Маркетинг в соціальних мережах; Грантрайтинг у галузі; Комунікація культурною спадщиною; Сучасні підходи до сприйняття культурної спадщини; Превентивні заходи збереження культурної спадщини.
Модуль 2. Музеї та інновації: Соціальна місія музею; Музейне проектування: новітні практики та тренди; Музейна аудиторія; Освітні програми в музеях.
Група слухачів: 20-30 осіб
Загальний обсяг: 75 год. Зокрема: аудиторні заняття - 40 год; практичні заняття - 20 год, виконання випускної роботи – 20 год; самостійна робота – 35 год., захист випускної роботи – 2 год.
Форма проведення: денна / вечірня / дистанційна
Період та тривалість навчання: 2 місяці
Форма контролю: тестування та захист творчої роботи
Перелік компетентностей, які вдосконалюватимуться/ набуватимуться:
- знання та вміння вибудовувати стратегії розвитку у сферах музейництва та культурної спадщини;
- знання та вміння здійснювати музеєфікацію об’єктів культурної спадщини;
- знання та вміння здійснювати управління і адміністрування музейними та пам’яткоохоронними установами;
- здатність працювати над проектами по залученню громади до сфери культурної спадщини;
- здатність виконувати соціологічні дослідження у сфері культурної спадщини.
Категорія слухачів курсу: працівники відділів та управлінь культури, пам’яткоохоронних закладів, музеїв та галерей.
Опис результатів навчальної діяльності:
- знати та застосовувати методи і технології сучасного маркетингу в управлінні культурною спадщиною;
- розуміти проблеми збереження, інтерпретації та використання історико-культурної спадщини, оцінювати та аналізувати поточний стан і ключові тенденції розвитку музейної та пам’яткоохоронної галузі у цілому;
- обґрунтовувати і створювати нові та модернізувати існуючі експозиції, виставки, екскурсійно-туристичні маршрути;
- здатність використання різноманітних методів комунікації, зокрема сучасних інформаційних технологій для сфери ефективного спілкування на професійному, науковому та соціальному рівнях;
- здатність оперативно адаптуватись до нових ситуацій і зміни обстановки та приймати відповідні рішення;
- розуміти особливості реалізації соціологічних досліджень у сфері культурної спадщини;
- працювати над проєктами по залученню громади до сфери культурної спадщини та розвитку культурного туризму;
- генерувати та втілювати освітні програми у музейній та пам’яткоохоронній діяльності з урахуванням міжнародного досвіду.
№ |
Назва розділів |
Кількість аудиторних годин |
Самостійна робота |
|||
Всього |
Лекції |
Практичні заняття |
Семінарські заняття |
|||
1 |
|
12 |
12 |
|
20 |
|
Інтернет-маркетинг у сфері культурної спадщини |
|
2 |
2 |
|
3 |
|
1.2 |
Маркетинг в соціальних мережах |
|
2 |
2 |
|
4
|
1.3 |
Грантрайтинг у галузі |
|
2 |
2 |
|
4 |
1.4 |
Комунікація культурною спадщиною |
|
2 |
2 |
|
3 |
1.5. |
Сучасні підходи до сприйняття культурної спадщини |
|
2 |
2 |
|
3 |
1.6. |
Превентивні заходи збереження культурної спадщини |
|
2 |
2 |
|
3 |
2. |
|
8 |
8 |
|
15 |
|
Соціальна місія музею |
|
2 |
2 |
|
3
|
|
2.2. |
Музейне проектування: новітні практики та тренди |
|
2 |
4 |
|
5 |
2.3 |
Музейна аудиторія |
|
2 |
2 |
|
4 |
2.4 |
Освітні програми в музеях |
|
2 |
2 |
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Всього |
75 |
20 |
20 |
– |
35 |