У межах робочого візиту на Львівщину віцепрем’єр-міністр з інновацій, розвитку освіти, науки та технологій – міністр цифрової трансформації Михайло Федоров та заступник міністра освіти і науки з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Дмитро Завгородній зустрілись у стінах Львівської політехніки з ректором, проректорами, відповідальними за освітній процес і стратегічний розвиток, та з науковцями нашого університету, які входять до двох відсотків найцитованіших науковців світу.
У зустрічі також взяли участь керівник Львівської ОВА Максим Козицький, директор департаменту освіти і науки Олег Паска та представники депутатського корпусу.
Тема обговорення стосувалася розвитку освіти на всіх рівнях. Окрему увагу надали саме вищій освіті й розвиткові університетів. І представники влади, і науковці зробили акцент на потребі впровадження технологій та інновацій, цифровізації освітніх процесів і їх дебюрократизації.
Михайло Федоров наголосив, що Президент поставив перед урядом завдання – розвивати людський капітал. Напрацьовуючи стратегію, команда МОН та Мінцифри вивчає міжнародний досвід, зосереджуючи увагу, зокрема, на реформуванні системи освіти Фінляндії, Естонії, США та інших європейських країн.
– Нам важливо сформувати бачення, де наша країна буде через п’ять-десять-п’ятнадцять років. Для цього маємо розробити чітку та зрозумілу стратегію. Важливим у цьому процесі є детальне вивчення потреб і запитів освітян, які найкраще знають і розуміють, яких змін потребує ця галузь. Потрібен краш-тест ідей, які ми сформували під час роботи над стратегією з кожної ланки освіти. Переконаний, що зміни в системі освіти стануть основою, щоб після перемоги здійснити економічний ривок, – зазначив віцепрем’єр-міністр.
У межах зустрічі кожен присутній мав змогу поділитися своїм баченням розвитку освітніх процесів в університеті. Науковці акцентували на важливості створення умов і можливостей для молоді, щоб вона обирала українські заклади вищої освіти і бачила перспективи реалізації своїх талантів саме в Україні, а не за кордоном.
Також львівські політехніки привернули увагу до того, що слід зменшити обсяг паперової роботи, яка виснажує, та наголосили на потребі підвищення зарплати, щоб мотивувати успішних фахівців ставати викладачами. Поміж викликів, які назвали, – надто мало практиків серед викладачів у закладах освіти; однакові критерії в оцінюванні роботи викладачів гуманітарних і природничих наук; знецінення професії викладача в Україні; замала мотивація для талановитої молоді. Обговорили й попит на професії та потребу оновлення матеріально-технічної бази університету.
Віцепрем’єр-міністр, подякувавши учасникам обговорення, зазначив, що такі зустрічі відбуватимуться й надалі. Це дасть змогу напрацювати дієву стратегію розвитку освіти в Україні.