У Львівській політехніці відбулося чергове засідання Вченої ради. Одним із вузлових питань порядку денного став аналіз впроваджених цьогоріч освітніх програм з погляду досягнення показників якості й формування їх переліку з урахуванням сучасних трендів.
– Питання освітніх програм, їх результативність та інноваційність входять до стратегічного плану розвитку Львівської політехніки. Як приклад, у період 2022–2025 років заплановано впровадити двадцять інноваційних освітніх програм. Їх ми відкриваємо щороку, – наголосив проректор з науково-педагогічної роботи Олег Давидчак.
У 2023 році до Львівської політехніки зараховано вступників на 280 програм за трьома рівнями вищої освіти, що на 14 програм більше, ніж торік. Загалом збільшилася кількість бакалаврських і магістерських програм. Якщо говорити про нові бакалаврські освітні програми, то у 2021 році таких відкрили три, у 2022-му – сім, а у 2023 році – дев’ять.
Як зазначив Олег Давидчак, серед інститутів із найбільшою кількістю магістерських і аспірантських програм можна виділити ІНЕМ та ІКНІ. Можемо відзначити п’ять основних чинників, які впливають на формування освітньої програми: стейкхолдери, здобувачі освіти й випускники, акредитація, робочі групи та викладачі, загальноуніверситетські процедури.
– Середній бал якості всіх освітніх програм очима випускників становить 3,7 бала за п’ятибальною шкалою. Оцінку реалізації цих програм отримано також за результатом акредитації. Виявилося, що не на всіх дисциплінах освітньої програми забезпечено досягнення програмних результатів визначеними стандартами. Це недопрацювання було однією з підстав надання цього року умовної акредитації магістерській програмі «Управління установами соціальної сфери», – додав проректор.
Отож триває постійна робота з оновлення освітніх програм.
– Оскільки ми живемо в досить складний час, пріоритет навчання має бути закцентований на потреби сьогодення, – зауважив заступник директора Інституту хімії та хімічних технологій Богдан Дзіняк. – Освітні програми «Безпілотні літальні апарати», «Технології ортопедичних та реабілітаційних виробів медичного призначення» нині найважливіші.
Коментуючи це питання, ректор Юрій Бобало акцентував на тому, яким повинен стати фахівець, щоб бути якісним і затребуваним. Насамперед він має бути вмотивованим, зрештою, як і викладач.
Також Центр забезпечення якості освіти періодично організовує анонімні опитування, щоб ознайомитися з відгуками студентів і випускників про певні дисципліни й освітні програми загалом. Вони радять, як і коли зручніше вивчати дисципліну, висловлюються щодо результатів навчання, доцільності предмету чи потреби додаткових компетентностей, актуальних на ринку праці.
На наступний навчальний рік у Львівській політехніці заплановано впровадити нову освітню професійну програму бакалаврського рівня «Геоконсалтинг та моніторинг Землі» за спеціальністю «науки про Землю». Вона розроблена на базі чинної програми, однойменної зі спеціальністю. Тобто програма вдосконалена, але буде визначено її фокус.
Вчена рада ухвалила рекомендувати проректорові з науково-педагогічної роботи Олегові Давидчаку, проректорові з наукової роботи Іванові Демидову та директорові Центру забезпечення якості освіти Романові Шуляру підготувати матеріали й організувати проведення постакредитаційного моніторингу освітніх програм на виконання рекомендацій експертних комісій, галузевих експертних рад, вимог НАЗЯВО щодо підвищення якості освітніх та освітньо-наукових програм Університету.