29 травня 2019 року в приміщенні Національного університету «Львівська політехніка» відбувся Міжнародний науково-практичний семінар «Питання сертифікації української мови як іноземної для дітей: вивчення досвіду інших мов», організований Міжнародним інститутом освіти, культури та зв’язків з діаспорою. Це другий із серії запланованих цьогорічних заходів, присвячених викладанню української мови як іноземної.
Під час першого семінару («Українська мова як іноземна: пошук інновацій крізь призму досвіду викладання інших мов», 28 березня 2019 р.) учасники говорили про те, що досвід інших країн світу щодо запровадження стандартизації та сертифікації мови як іноземної є дуже важливим для української мови. Наразі в Україні розроблені та затверджені Стандартизовані вимоги до рівня володіння українською мовою як іноземною А1–С2 для дорослих, триває розробка сертифікаційного іспиту для іноземців. А от питання стандартизації та сертифікації знань осіб до 17 років є невирішеним. Тому МІОК ініціював семінар, який став стартовим майданчиком для вирішення цієї проблеми. Мета семінару – вивчити досвід стандартизації та сертифікації мови як іноземної для дітей від фахівців, які проводять сертифікаційні іспити з французької, англійської та польської мов, для формування рекомендацій щодо створення відповідних центрів сертифікації з УМІ.
У вітальному слові, заступник директора МІОК, к. е. н. Оксана П’ятковська наголосила на тому, що цей процес є тривалим. Наприклад, для того, щоб у 2018 році було прийнято Стандартизовані вимоги до рівня володіння українською мовою як іноземною А1–С2 ще з 2006 року на конгресах, конференціях, зокрема Міжнародній науково-практичній конференції «Українська мова у світі», семінарах, парламентських слуханнях і нарадах розглядали питання стандартизації української мови як іноземної.
Семінар складався з двох частин. У першій фахівці з центрів вивчення мов (ГО «Альянс Франсез», Кембриджського центру Агенції іноземних мов «Руна», Культурно-просвітницького Центру ім. Корнеля Макушинського польської громади міста Стрия) розповіли, яким чином діти можуть підтвердити свої знання з французької, англійської чи польської мов.
У другій частині семінару завдяки скайп-зв’язку вчителі українських шкіл вихідного дня наголосили на необхідності стандартизації та сертифікації знань з української мови як іноземної. Адже сертифікат з української мови як іноземної може послужити важливим мотиваційним чинником для дітей. У семінарі взяли участь вчителі Української недільної школи при товаристві «Українсько-грецька думка» (Афіни, Греція), Української школи святого Володимира (Париж, Франція), Суботньої української школи (Лондон, Великобританія), Суботньої школи українознавства (Нью-Йорк, США).
Продуктивний обмін думками, активні дискусії, до яких долучилися наукові співробітники МІОКу та вчителі іноземних мов зі шкіл Львова, підтвердили важливість обговорення теми та необхідність подальшої роботи у цьому напрямку.