Нещодавно учні сьомого класу львівської приватної школи Think Global у межах програми професійно-орієнтаційної роботи серед школярів відвідали заняття з аналітичної хімії. Навчання у цій школі відбувається за дещо специфічною програмою. Курс хімії містить вивчення різних її видів – аналітичної, органічної, загальної.
Викладачі кафедри фізичної, аналітичної та загальної хімії: доцент – Федір Цюпко, асистент Віталій Стаднік і науковий співробітник – Мартин Созанський провели заняття з основ якісного хімічного аналізу, з тетриметричного методу аналізу (це хімічний метод кількісного аналізу). Також учням показали можливості інструментальних методів аналізу, а саме хроматографії – як без хімічних реакцій можна здійснювати якісно-кількісні визначення речовин.
Діти могли самостійно зробити визначення, якісні хімічні реакції, тетрування. Що цікаво, за висновками їхніх контрольних вимірювань, усі впоралися зі завданням успішно. Вони показали результат на рівні студента другого курсу, а це дуже добре.
Учениця сьомого класу школи Think Global Дзвінка Дмитрук мріє вступити в ІХХТ й ділиться враженнями про заняття:
– Сьогодні ми робили різні експерименти. Мені сподобалося. Дуже люблю хімію. А експериментувати просто обожнюю!
– Ми вважаємо, що таку роботу треба здійснювати не тільки з учнями випускних класів, а починати значно швидше. Це спільна ініціатива школи та нашого Інституту. Уперше організовували такий захід з настільки юними школярами. Сподіваємося, ці заняття стануть у нас постійними, – зазначає завідувач кафедри фізичної, аналітичної та загальної хімії Інституту хімії та хімічних технологій Павло Шаповал.
В Інституті зізнаються, що такі заходи потребують підготовки. Хоч дітей було лише п’ятнадцять – невеликий клас, але біля них потрібні хоча б троє людей для гарантування безпечного виконання робіт.
Заняття не мало на меті перевірити знання учнів з хімії. Але, за словами викладачів, школярі вже знають основні поняття: що таке аналітична реакція, чим вона відрізняється від звичайної.
– Не можу сказати, що це заслуга якоїсь певної шкільної програми. Напевно, це бажання дітей пізнавати щось нове. Далеко не кожна школа має хімічний клас, у якому було б зібрано так багато хімічного обладнання, а тим паче – інструментального. Тому така співпраця шкіл із закладами вищої освіти розширює можливості школи у плані надання практичних навичок учням. А для ВНЗ це додаткова можливість заохотити учнів у майбутньому стати нашими студентами, – підсумовує завідувач кафедри Павло Шаповал.