25–28 листопада на кафедрі маркетингу і логістики Національного університету «Львівська політехніка» та у Ліцеї міжнародних відносин імені Василя Стуса другий рік поспіль відбувся захід «Білий/Циркулярний понеділок» разом зі всією європейською спільнотою.
Впродовж 25–28 листопада викладачки кафедри маркетингу і логістики Інституту економіки і менеджменту Львівської політехніки Оксана Довгунь, Таїсія Наконечна та Наталія Мащак обговорили на лекціях зі студентами-бакалаврами ІНЕМ:
- проблеми перевиробництва та виснаження природних ресурсів;
- негативний вплив на довкілля масових розпродажів у «чорну п’ятницю»;
- необхідність більш обдуманого і свідомого споживання, надавши прикладні поради.
Студентів ознайомили з історією заснованого шведською компанією Repamera «Білого/Циркулярного понеділка» (1997 рік) на противагу «Чорній п’ятниці». Головний заклик – намагатись дотримуватись принципу 3R (повторне використання, ремонт, оренда) – популяризують щороку на воркшопах, виступах, флешмобах, які організовують у рамках заходу.
Також 25 листопада викладачка Наталія Мащак долучилася до глобальної сесії «Білого/Циркулярного понеділка», організованого співзасновницею заходу Александрою Давідсон. Александра розповіла про досвід попередніх кампаній популяризації та ознайомила з надихаючими прикладами реалізованих практик по всьому світу. На сьогодні до заходу приєдналось вже 42 країни світу й понад 1400 бізнесів, організацій та лідерів думок, які активно впроваджують і популяризують принципи «Білого/Циркулярного понеділка» у своїй діяльності. Для кращого розуміння шкоди та впливу надмірного споживання організатори порекомендували до перегляду фільм Buy now!, у якому колишні працівники світових брендів розповідають, на які витівки йдуть бренди, щоб змусити клієнтів купувати знову і знову. В кінці сесії був заклик до розміщення в соцмережах публікації або розповіді з хештегом #circularmonday для глобального поширення знань про захід. Організатори події зібрали всі відмітки з соцмереж та змонтували відео, яке охопило 41 мільйон користувачів.
У Ліцеї міжнародних відносин імені Василя Стуса 26 листопада теж відбулася низка активностей. Для учнів ліцею викладачка Оксана Довгунь провела ознайомчу лекцію на тему «Білий» понеділок на противагу «Чорній» п’ятниці». Йшлося, зокрема, про те, як потерпає довкілля від надмірного споживання і як наслідку – викидання багатьох речей, а також підкреслила необхідність впровадження змін та привернення уваги молодшого покоління. Після лекції було організовано вікторину з призами, а також обмін іграми та книгами між учнями, які надали у такий спосіб «друге» життя своїм речам – це був їхній внесок у збереження в чистоті навколишнього середовища. Команда проєкту E-marketing дякує вчительці Руслані Івановій та директорці ліцею Світлані Ураловій за сприяння у проведенні заходу.
У рамках тижня активностей «Білого/Циркулярного понеділка» студенти, учні й викладачі впродовж кількох днів одягали білі футболки та худі на знак підтримки ідей заходу, а також робили групові фото для розміщення у соціальних мережах із хештегом #circularmonday з метою популяризації цього заходу в соціальних мережах та привернення уваги суспільства.
Члени проєктної команди E-marketing Таїсія Наконечна, Оксана Довгунь та Наталія Мащак дякують за активну участь і увагу до заходу, а також пропонують всім охочим розрахувати свій вуглецевий слід за QR-кодом.
Захід проведено в межах проєкту Dissemination of EU practices through e-marketing, conscious consumption, circular economy, resource efficiency (E-marketing of conscious consuming) програми Erasmus+ Jean Monnet Module.
Еразмус+ – це програма міжнародної співпраці Європейського Союзу з іншими країнами світу у сфері освіти, молоді та спорту, що має на меті підтримку освітнього, професійного та особистісного розвитку громадян ЄС і поза його межами задля внеску до стійкого зростання, якості робочих місць і соціального згуртування, для розвитку інновацій та посилення європейської ідентичності й активного громадянства. Програма підтримує можливості навчальної та академічної мобільності в освіті й для молоді, проєкти і партнерства та розвиток стратегій і співпраці.