У межах проєкту E-Marketing уперше в Україні відбувся європейський захід «Білий понеділок»

Кафедра маркетингу і логістики Львівської політехніки
Фото із заходу

20–24 листопада на кафедрі маркетингу і логістики Національного університету «Львівська політехніка» та у початковій школі «Малюк» із дошкільним відділенням уперше відбувся захід «Білий понеділок» разом зі всією європейською спільнотою. Україна вперше з’явилась на карті заходів до дня «Білого понеділка».

У понеділок, 20 листопада, відбулася промоакція заходу: студенти Інституту економіки і менеджменту в білому одязі отримали QR-код на онлайн-барахолку та почули про основну мету «Білого понеділка» – мінімізацію лінійного споживання та перехід на циркулярне. Всі охочі змогли запропонувати віддати річ в оренду або здійснити обмін. Найбільше студенти зацікавилися книгами.

У початковій школі «Малюк» із дошкільним відділенням 20 листопада теж відбулася низка активностей. Для учнів 4 класу «Дивосвіт» вчителі Наталія Будзінська та Леся Паплик провели ознайомчий урок на тему «Білий» понеділок на противагу «Чорній» п’ятниці». Зокрема, визначили причини купівлі зайвих речей, негативний вплив надмірного споживання на екологію, необхідність впровадження змін та привернення уваги суспільства. Також було організовано офлайн-«барахолку», в якій активну участь взяли директорка школи Оксана Росипська, вчителі та учні школи. Учасники «барахолки» з радістю дарували «друге» життя своїм речам, якими обмінювалися та позичали у користування.

21 та 22 листопада викладачки кафедри маркетингу і логістики ІНЕМ Оксана Довгунь, Таїсія Наконечна та Наталія Мащак обговорили на лекціях зі студентами проблеми перевиробництва, виснаження природних ресурсів та поради щодо свідомого споживання, а також розповіли про негативний вплив на довкілля масових розпродажів у «чорну п’ятницю» по всьому світу. Студентів ознайомили з історією запровадження шведською компанією Repamera «Білого понеділка» (1997 рік), у рамках якого щороку відбуваються воркшопи, виступи в різних організаціях із закликом споживати за принципом 3R («Повторне використання, оренда, ремонт»). Це означає і раціональне обдумування покупок, сортування та переробки того, що викидаємо.

У рамках тижня активностей «Білого понеділка» студенти, учні, вчителі та викладачі впродовж кількох днів одягали білі футболки та худі на знак підтримки ідей заходу, а також робили групові фото для розміщення у соціальних мережах із хештегом #circularmonday з метою популяризації цього заходу та привернення уваги суспільства.

Учасниками були учні, студенти, вчителі й викладачі – важливо, що це різні покоління. Всі почули нові факти, які впливатимуть на споживчу поведінку та сприятимуть циркулярному підходу. Міркуємо, коли і чому варто сказати «ні» «Чорній п’ятниці»!

Захід проведено в межах проекту Dissemination of EU practices through e-marketing, conscious consumption, circular economy, resource efficiency (E-marketing of conscious consuming) програми Erasmus+ Jean Monnet Module.

Еразмус+ – це Програма міжнародної співпраці Європейського Союзу з іншими країнами світу у сфері освіти, молоді та спорту, що має на меті підтримку освітнього, професійного та особистісного розвитку громадян ЄС і поза його межами задля внеску до стійкого зростання, якості робочих місць і соціального згуртування, для розвитку інновацій та посилення європейської ідентичності і активного громадянства. Програма підтримує можливості навчальної й академічної мобільності в освіті та для молоді, проєкти і партнерства та розвиток стратегій і співпраці.

Фото із заходу Фото із заходу Фото із заходу Фото із заходу Фото із заходу Фото із заходу Фото із заходу Фото із заходу Фото із заходу Фото із заходу Фото із заходу