Львівська політехніка виграла масштабний міжнародних проєкт «Сприяння професійній освіті та активній участі студентів через становлення комплексної системи менторства та тьюторства у ЗВО» за програмою Еразмус+. Його реалізовуватимуть на базі шести закладів вищої освіти ― чотирьох українських і двох грузинських, за участі та підтримки працедавців.
Цей проєкт спрямований на зміцнення спроможності цільових закладів вищої освіти, сприяння працевлаштуванню та посилення громадянської активності студентів, шляхом впровадження комплексної системи тьюторства та менторства як відповіді на сучасні вимоги ринку праці.
Є декілька ключових цілей реалізації цього проєкту:
― розробити у цільових ЗВО комплексну систему тьюторства та менторства, спрямовану на підвищення працевлаштування випускників та їх адаптацію до реальних умов навчання й роботи;
― розробити навчальні/дидактичні матеріали та інструменти для підтримки тьюторства та менторства;
― розвинути професійні компетенції академічного персоналу, представників ділової спільноти та студентів у сфері тьюторства та менторства; ― апробувати розроблену систему тьюторства та менторства шляхом залучення студентів до важливих соціальних проектів під керівництвом професійних менторів та тьюторів;
― стимулювати співпрацю між цільовими ЗВО через інтернаціоналізацію досвіду партнерів та посилення їхньої взаємодії із ширшим соціально-економічним середовищем у країнах консорціуму.
Минулого тижня відбулася дводенна установча зустріч під час якої представники закладів вищої освіти та партнерів зі сторони роботодавців окреслили завдання, які треба виконати, розподілили обов’язки та сфери відповідальності, обговорили, які документи та матеріали необхідно напрацювати, і визначили часові рамки. Окрім цього, обрали керівні органи консорціуму, до якого входить 16 партнерів із чотирьох українських і двох грузинських університетів, чотири представництва працедавців від України та два ― від Грузії, а також чотирьох європейських університетів.
― Ми прагнемо, щоб ці нововведення мали потужний позитивний вплив на роботу та імідж університету. Працюватимемо в різних напрямах, тому зараз важливо залучити активних студентів, які прагнуть займатися науковою, громадською діяльністю, політикою, бізнесом. Ми постараємося забезпечити їм супровід досвідчених науковців, політиків, підприємців, які їх підтримають та спрямують. Така робота стосуватиметься дуже різних галузей. Для ефективнішої співпраці напрацюємо менторські схеми ― кожен університет розроблятиме дві такі схеми і обміняємося ними. Тож, у результаті, кожен заклад вищої освіти матиме по 12 менторських схеми, ― пояснив перший проректор Львівської політехніки Олег Матвійків.
Центр менторства матиме фахівців, які проводитимуть настановчі навчання і з менторами, і зі студентами.
― Це глобальна робота, адже необхідно підібрати людей, які готові будуть працювати зі студентами, а також зібрати вмотивовану молодь. Програма менторства розрахована на пів року. Важливо, щоб за той час вони прокомунікували і ментор зміг передати свої знання, навчити. Важливою також є робота тьюторів. На заході схема тьюторства (робота старшокусників зі студентами молодших курсів) сприяє зменшенню відрахування студентів з університету на першому курсі. Адже першокурсникам під час першого семестру досить складно адаптуються і перша сесія стає серйозним викликом, ― додав проректор.
Проєкт забезпечить тестування алгоритмів для налагодження ефективної взаємодії між академічним та неакадемічним середовищами для покращення ситуації у сфері зайнятості молоді, сприяння співпраці між ЗВО та ширшою соціальною і економічною спільнотою. Крім того, проєкт посилить потенціал українських та грузинських ЗВО у сфері освітніх інновацій та інтернаціоналізації. Завдяки розробленим новим моделям, методам та інструментам, ЗВО зможуть надавати студентам нові/модернізовані послуги, посилять співпрацю з іншими секторами та загалом посилять свою стійкість.