Стипендіатка Президента України Анастасія Міровська: натхнення в ІТ, цілісність у навчанні та віра в майбутнє

Роксолана Семчишин, Центр комунікацій Львівської політехніки
Анастасія Міровська

Студентка 3-го курсу спеціальності «Комп’ютерні науки» Інституту комп’ютерних наук та інформаційних технологій Львівської політехніки Анастасія Міровська доводить, що шлях до успіху починається з натхнення. У цьому інтерв’ю вона розповідає про вибір університету, лайфхаки для ефективного навчання, участь у міжнародних проєктах, а також ділиться своєю філософією, яка допомагає не здаватися навіть у непрості моменти.

— Анастасіє, пригадайте свій вступ до Львівської політехніки. Чому ви обрали саме цей університет і свою спеціальність?

— Коли я успішно склала НМТ, переді мною постало складне й важливе завдання — обрати університет і спеціальність. Я вже знала, що хочу пов’язати своє життя з технологіями та програмуванням, тож вирішила все ретельно дослідити. Кілька днів переглядала навчальні програми різних університетів, і найбільше мене зацікавила спеціальність 122 «Комп’ютерні науки» на кафедрі САП у Львівській політехніці. Ця програма дає змогу ознайомитися з різними напрямами у світі ІТ, що допомагає обрати те, що справді захоплює, і розвиватися в обраній сфері.

— Нещодавно ви здобули академічну стипендію Президента України. Яких зусиль доклали для цього?

— Здобуття академічної стипендії Президента України стало для мене приємним сюрпризом. Я просто вчилася й робила те, що мені до душі, не ставлячи собі за мету обов’язково здобути відзнаку. Участь у програмах, хакатонах, виконання лабораторних робіт давали мені задоволення. Коли наприкінці семестру я побачила, що маю максимальні оцінки з усіх семи предметів, вирішила спробувати податися на стипендію. Головне — насолоджуватися навчанням, адже саме студенти мають цю можливість.

— Чи є у вас певні лайфхаки для навчання, якими ви могли б поділитися з абітурієнтами та студентами?

— Кожен студент із часом знаходить власну систему організації. Мій секрет — проста, але ефективна Excel-таблиця, яка допомагає планувати навчання. Кожен стовпець у таблиці — це певний предмет, кожен рядок — день тижня. Я використовую кольорове маркування тижнів, щоб бачити, скільки залишилося до кінця семестру: червоний — це сигнал, що залишилося тільки два тижні. На початку семестру викладачі зазвичай визначають дедлайни для різних завдань, і я одразу вношу ці дати в таблицю. Це дає мені змогу контролювати терміни та здавати роботи вчасно, а іноді навіть раніше. Особливо корисною ця таблиця стає наприкінці семестру, коли дедлайнів багато, а часу — обмаль. Я користуюся цим методом уже чотири семестри поспіль і постійно його вдосконалюю. Це справді допомагає не губитися в дедлайнах і зберігати спокій.

— Чи брали ви участь у наукових проєктах або навчальних програмах під час вашого навчання?

— Так, протягом навчання я реалізувала багато проєктів і брала участь у різних навчальних програмах. Один із найяскравіших досвідів — участь у літній школі в Лодзі (Польща) влітку 2023 року. Ми працювали в інтернаціональних командах над розв’язанням реальних завдань від таких компаній, як Amazon, Bosch та Faurecia. Це безцінний досвід з погляду і знань, і комунікації.

Також я брала участь у кількох хакатонах. Найбільше запам’ятався CodeCon Hackathon 2024 від SoftServe. Ми розробили сервіс підтримки для людей, які постраждали від війни. Наш проєкт — штучний інтелект «Віра», який мав допомагати морально травмованим людям. Він передбачав також надання інформації щодо пошуку житла, роботи, юридичної та психологічної допомоги. Ми посіли друге місце — і були горді. Також я склала міжнародний екзамен на сертифікат AWS Cloud Practitioner і отримала сертифікат рівня англійської мови B2 за результатами Oxford Online Placement Test.

— Ким ви бачите себе після університету? Якого кар’єрного зростання прагнете?

— Передусім я хочу продовжити навчання: здобути ступінь магістра та аспіранта. Моя мрія — стати викладачкою, навчати наступні покоління, надихати їх на нові звершення. Також я хочу працювати backend-розробницею, створювати складні алгоритми, будувати архітектуру систем і розв’язувати нетривіальні завдання.

— Що мотивує вас не зупинятись і досягати нових вершин?

— Я прагну гармонійного життя, де панують мир, стабільність і можливості для самореалізації. Мене мотивують нові виклики та бажання розвиватися. Коли з’являються труднощі, я згадую улюблений вислів мого класного керівника: Per aspera ad astra — «Через терни до зірок». Ця фраза нагадує, що будь-які випробування — це частина шляху до чогось великого. Саме тому я завжди рухаюся вперед, навіть коли важко.