Студентське життя — це не лише навчання, а й можливості для самореалізації та розвитку. Наша сьогоднішня гостя — Дар’я Сургай, студентка третього курсу Інституту адміністрування, державного управління та професійного розвитку, яка навчається за спеціальністю «публічне управління та адміністрування». Дар’я поєднує навчання з активною громадською діяльністю. Вона очолює Колегію та профбюро студентів свого інституту, а зараз ще й бере участь у міжнародній програмі Erasmus+, навчаючись у Краківському економічному університеті. Ми поспілкувалися з Дар’єю про вибір спеціальності, досвід навчання за кордоном, роботу профбюро та важливість студентської активності.
— Чому ти обрала спеціальність «публічне управління та адміністрування»?
— Я віддана ідеї українського філософа Григорія Сковороди про «сродну працю» і хотіла реалізувати себе там, де зможу максимально розкрити свій потенціал. Ця спеціальність мені відгукнулася завдяки великому вибору професій, що забезпечує широкі можливості для працевлаштування після навчання. Вже на першому курсі я пройшла стажування в управлінні молоді та спорту Львівської обласної державної адміністрації за програмою «Академія перших можливостей». Ця практика показала мені, що я на правильному шляху.
— Ти зараз навчаєшся за програмою обміну в Польщі. Чому вирішила взяти участь у цій програмі?
— Тому що чула багато позитивних відгуків і сама брала участь у короткострокових обмінах. Вважаю, що міжнародне навчання за короткий час прокачує всі твої навички, особливо soft skills.
— Чим навчання за кордоном відрізняється від навчання у Львівській політехніці? Які головні виклики та переваги?
— Кардинальних відмінностей у навчанні за кордоном та у Львівській політехніці я не помітила. В обох університетах якість викладання залежить від викладачів. Щоправда, обладнання кабінетів у Польщі поки що краще.
Головні виклики — це збирання всіх документів, комунікація з польською стороною та узгодження умов, у яких ти перебуватимеш п’ять місяців, як-от щодо місця в гуртожитку. Це стрес від нової країни та нового університету, однак без перешкод немає розвитку.
Серед головних переваг, які я вже виокремила для себе, — постійна практика англійською: ти вчишся та комунікуєш лише англійською. Наступна перевага — викладачі, які мають досвід роботи в міжнародних компаніях і формують заняття так, щоб студенти отримували лише актуальну інформацію. Ми обговорюємо геополітичну ситуацію у світі, виклики, з якими стикаються провідні SEO-менеджери під час ведення корпорацій, — обсяг інформації інколи вражає, однак мене надихає те, що я зможу застосувати її у своїй майбутній роботі.
— Ти є головою профбюро свого інституту. Які головні завдання профбюро? І як воно допомагає студентам?
— Основні завдання профбюро — це захист прав студентів, соціальна підтримка, культурно-масова діяльність, інформаційна підтримка, профорієнтація та кар’єрний розвиток. Ось такий перелік наших завдань. З проблемами й ідеями — це до нас.
— Які проєкти чи ініціативи тобі вдалося реалізувати за час твого керівництва?
— Найбільший проєкт, який я та моя команда змогли реалізували, — виступ на щорічному фестивалі «Весна Політехніки». Організація тривала місяці: від пошуку спонсорів до фарбування декорацій. Ці місяці я пригадую лише із захопленням. Також ми реалізовували багато благодійних акцій: благодійний кіновечір, акцію до Дня святого Миколая, збори.
— З якими труднощами стикається профбюро у своїй діяльності? Як ви їх вирішуєте?
— Труднощі профбюро мого інституту — мала кількість людей. Загалом на бакалаврському рівні навчання ми маємо близько 65 студентів. Я намагаюсь інформувати кожного студента про можливості та заохочувати особисто брати участь в активностях, які пропонує Колегія та профбюро університету.
— Як студенти можуть долучитися до профспілкової діяльності й чому це варто зробити?
— Студенти можуть долучитися до команди профбюро, прокомунікувавши з керівником інституту або ж написавши на офіційну сторінку профбюро. Ми завжди допомагаємо знайти відділ, у якому студентові буде цікаво і де він чи вона зможе зав’язати нові знайомства. Однозначно варто це зробити, адже це наше студентське життя. Цей час не має нам запам’ятатися тільки через лекції, навчання та оцінки. Однак, щоб прожити цей період у нашому житті справді незабутньо, треба докласти певних зусиль.
— Як навчання та участь у профбюро змінили тебе як особистість і майбутнього фахівця?
— Університет справді змінив і далі змінює мене. Порівнюючи себе теперішню з одинадцятикласницею, можу сказати, що я стала набагато сильнішою. Тепер я можу поставити мету та досягнути її, стала більш впевненою у спілкуванні. Мені доводилося швидко приймати рішення в складних умовах, аналізувати проблеми та шукати оптимальні способи їх вирішення. Я вдячна університету за такий досвід у моєму житті.