Студентка магістратури спеціальності «Архітектура будівель та споруд» кафедри архітектурного проєктування та інженерії Інституту архітектури та дизайну Львівської політехніки Андріана Гетьман одержала надзвичайну можливість побувати в місті Ґданську за програмою NAWA.
Зараз дівчина навчається за спеціальністю «Урбанізм» у Ґданському політехнічному університеті, де вивчає сучасні підходи до планування міста – сталий розвиток і захист середовища, як залучати людей до планування для забезпечення всіх потреб, правила розробки проєктів в Польщі, а також як залучати інвесторів.
Андріана бере участь у відновлені та переосмисленні просторів в історичних містах. Остання така тема для опрацювання – залучення простору єврейського кладовища до життя міста і прилеглих територій. Група студентів працює над розробкою плану та організацією заходу для залучення людей з різними поглядами.
«Ми відвідували кілька заходів, щоб детальніше дізнатись про історію євреїв, які проживали в минулому у Ґданську, щоб у майбутньому мати змогу знайти правильний підхід до втраченої історії. Цікавим досвідом є співпраця в інтернаціональній групі. Ми дискутуємо на теми проєктування, знаходимо різноманітні проєктні вирішення, аналізуємо досвід різних країн, знаходимо відповіді, чому в різних країнах є різні підходи до проєктування. Як архітектору перебувати в портовому місті з надзвичайною архітектурою є чудовим шансом побачити сучасні варіанти вирішення просторів, новітні методи до реновації та реставрації, планування в історичному середовищі. Це місто надихає для майбутньої відбудови, оскільки за часів Другої світової війни воно було зруйновано, тому для Польщі стало великим випробуванням, як зберегти історію та створити щось нове і краще. Такі приклади у майбутньому стануть в нагоді для розробки плану відбудови нашої країни», – зазначає Андріана Гетьман.
Залучення студентів до вивчення європейських практик переосмислення просторів міст, що були зруйновані в ході Другої світової війни, є дуже актуальним у наш час. Кафедра архітектурного проєктування та інженерії всіляко заохочує та підтримує студентів до академічної мобільності, яка дає змогу побачити різні підходи й університетські школи викладання, що тільки збагачує знання майбутнього архітектора.