«А що Вас мотивує?»: розповідають студенти різних курсів Львівської політехніки

Ірина Мартин, тижневик «Аудиторія»
Мотивація

Нашим життям керує мотивація, адже це те, що змушує рухатися вперед. Усі ми чогось прагнемо, ставимо певні вимоги, як того чи іншого домогтися. Тому в усіх нас різна мотивація й різні шляхи її здійснення. Без неї наша робота не буде результативною.

Кожен етап життя має свої важливі завдання і свої мотиваційні мотиви. Для студентів, та ще й коли сесія, – це успішно скласти всі заліки та іспити. Тому їхня мотивація пов’язана з навчанням, із бажанням бути успішними, розумінням потреби саморозвиватися, здобути якісну освіту, а згодом – хорошу перспективну роботу.

Виявляється, що тема мотивації була наскрізною у дослідженнях багатьох психологів. В одних ідеться про порядковість здійснення різних мотиваційних прагнень (піраміда Маслоу), у других – про потреби успішності, приналежності й влади, які вивчав Девід Мак Клелланд, у третіх – про задоволення чи незадоволення наших потреб (теорія Герцберга), ще в інших – про теорію очікувань (дослідження Врума) чи теорію справедливості Адамса.

Кожен із цих дослідників виділяє найважливіший чинник, який, на його переконання, найбільше мотивує. Так і є в житті. Тому не дивуймося, що когось із нас мотивує бажання реалізуватися, когось – аби його похвалили чи фінансово винагородили, ще когось – страх бути покараним чи зазнати краху в очах оточення.

Отож, мотивуймо себе, залежно від свого світогляду і розуміння власних потреб та пріоритетів.

Марта Щур, студентка другого курсу Інституту архітектури:
«Почуття обов’язку і кава»

Якщо мені потрібно щось зробити, я не обов’язково чекаю на якесь натхнення або мотивацію. Просто кажу собі, що це треба зробити, сідаю і спокійно роблю, без, як то кажуть, «напрягів». Інколи буває, що не хочеться нічого робити, а треба. Тоді готую собі каву. Це такий ритуал, що надихає. Загалом є бажання розвиватися, тому стараюся виконувати все, що ставлю собі за ціль.

Денис Мельничук, студент першого курсу магістратури Інституту будівництва та інженерії довкілля:
«Мене мотивують дедлайни»

Великих цілей і завдань наразі собі не ставлю. У навчанні мене мотивують дедлайни, бо якщо не вкладуся в них, то отримаю погану оцінку і потім матиму проблеми. Пробував змінювати свій мотиваційний компас, але поки що не виходить. Завжди знаходиться якась причина відволікатися на інші справи.

Орест Гнатків, студент першого курсу Інституту економіки й менеджменту:
«Успішні люди та батьки»

Мене мотивують багаті успішні люди, які всього домоглися власним розумом і працею. Тому я розвиваюся: читаю книжки про те, що мені цікаво, вивчаю методи планування, шукаю способи, як стати кращим. Тепер перед сесією мотивує обов’язок усе вчасно і добре скласти, поздавати всі роботи.

Також мотивують батьки, які дали мені поштовх у житті, можливість вчитися, забезпечують мої життєві потреби. Мотивує бажання не занедбати то все і бути відповідальним.

Анжеліка Іліджева, студентка третього курсу Інституту комп’ютерних наук та інформаційних технологій:
«Бажання мати гарну роботу»

Я хочу в майбутньому мати гарну роботу, а для цього потрібна вища освіта. Це мене мотивує приходити на пари і вчитися.

Щодня ставлю собі якісь мінімальні завдання і виконую їх. Мені важливий саморозвиток. Це мотивує читати книги, дивитися гарні фільми, з яких можна щось для себе взяти. Є бажання розвиватися, не стояти на місці, рухатися вперед.

Анна Гавриш, студентка другого курсу Інституту будівництва та інженерії довкілля:
«Бажання, щоби мною пишалися батьки»

Найбільше мене мотивує те, що колись мною будуть пишатися мої батьки. Мотивує і бажання змінити щось на краще, як би це не звучало банально. Щоб була мотивація до роботи, треба її любити. У такому разі все вдаватиметься. І коли є гарна мотивація (для когось це гроші, для когось – статус, для когось – здобути знання чи вкласти себе у щось потрібне і корисне ) – це приносить задоволення.

Марта Щур, студентка другого курсу Інституту архітектури Денис Мельничук, студент першого курсу магістратури Інституту будівництва та інженерії довкілля Орест Гнатків, студент першого курсу Інституту економіки й менеджменту Анжеліка Іліджева, студентка третього курсу Інституту комп’ютерних наук та інформаційних технологій Анна Гавриш, студентка другого курсу Інституту будівництва та інженерії довкілля