У Державному університеті імені Шота Руставелі в Батумі, Грузія, відбулася весняна школа проєкту PROMENT.
Участь у цій події взяли представники українських та грузинських університетів:
- Національного університету «Львівська політехніка»;
- Національного технічного університету «Дніпровська політехніка»;
- Чорноморського національного університету імені Петра Могили;
- Національного університету «Чернігівська політехніка»;
- Державного університету імені Шота Руставелі;
- Грузинського технічного університету;
зокрема львівські політехніки – перший проректор Олег Матвійків і доценти кафедри систем автоматизованого проєктування Інституту комп’ютерних наук та інформаційних технологій Уляна Марікуца, Наталія Бокла, Тамара Климкович, Андрій Керницький.
Ця весняна школа мала чітку мету: підвищити кваліфікацію учасників у сфері успішного впровадження програми тюторства та менторства (T&M) у своїх рідних університетах. Навчальна програма об’єднала майбутній персонал усіх університетських центрів T&M з цільових ЗВО-партнерів з України та Грузії, які згодом проведуть тренінги для менторів і тьюторів у своїх alma mater.
Під час весняної школи учасники:
- занурилися в ключові поняття менторства і тьюторства, отримавши ґрунтовне розуміння їхніх принципів та практичного застосування;
- дослідили вплив програми T&M на працевлаштування та суспільні зміни, усвідомлюючи її потенціал для покращення життєвих траєкторій студентів;
- оволоділи методами та прийомами навчання, підходом до навчання на практиці, здобувши необхідні інструменти для ефективної підтримки студентів;
- вивчили потреби менті, тьюті, що допоможе краще розуміти контекст, в якому функціонує програма T&M;
- розвинули навички роботи в мультикультурному середовищі, активного слухання та спілкування, критичного мислення, прийняття рішень, співпраці, позитивного розв’язання конфліктів та роботи з IT-інструментом, ставши більш гнучкими та адаптивними фахівцями;
- сформували почуття відповідальності за власні дії, відданість особистому розвитку та суспільним змінам, допитливість, відкритий розум, цінування різноманітності, емпатію та солідарність з тими, хто має менші можливості, щоб стати взірцем для своїх студентів.
Результатом плідної роботи стало розроблення рекомендацій щодо:
- подальшого розвитку програми T&M в країнах-учасницях проєкту PROMENT, що допоможе їй стати більш стійкою та ефективною;
- підготовки фахівців з менторства і тьюторства, забезпечуючи наявність кваліфікованих кадрів для успішного впровадження програми;
- використання інклюзивних методів навчання в освітніх закладах, створюючи більш справедливе та доступне середовище для всіх студентів;
- організації подібних заходів для фахівців, які працюють з молоддю, розширюючи коло знань та навичок у цій важливій сфері.
Відгуки учасників школи були однозначно позитивними. Вони високо оцінили зміст програми, компетентність тренерів та дружню атмосферу, яка сприяла плідній співпраці й обміну досвідом.
Весняна школа PROMENT стала значним кроком на шляху до підвищення спроможності університетів України та Грузії успішно впроваджувати програму тюторства та менторства.