Проректор Університету Роман Корж про ступеневу підготовку фахівців у Львівській політехніці

Валентина Софілканич, Центр комунікацій Львівської політехніки
Проректор Університету Роман Корж

Незначна реорганізація навчання чекає на цьогорічних випускників коледжів та училищ, адже протягом минулого року Верховна рада внесла ряд змін до закону «Про фахову передвищу освіту». Що ж чекає на охочих вступити до Політехніки в цьому році?

Цьогоріч уже ухвалено закон «Про фахову передвищу освіту» та проєкт закону «Про професійну освіту». Таким чином остаточно законодавчо сформовано й закріплено принципи ступеневої підготовки фахівців. І хоч навчання за такою системою провадять в Україні від часу її незалежності, сучасні тенденції, розвиток ринку праці потребують постійного оновлення та актуалізації навчання у ЗВО, які є головною «кузнею кадрів». Тому й у Львівській політехніці не припиняють реалізовувати справді корисні, актуальні та передові нововведення.

«Ступенева освіта – це економія грошей, що є стимулом для випускників коледжів. Як показує статистика 40–50% студентів, що йдуть до нас із закладів передвищої освіти, продовжують навчання, здобуваючи компетенції, інша частина – працюють і вчаться заочно, але вони не починають навчання заново – ось основна суть і завдання», – наголошує проректор із науково-педагогічної роботи та соціального розвитку Національного університету «Львівська політехніка» Роман Корж.

Головна зміна, за новим законом «Про фахову передвищу освіту», є зміна ступеню «молодший спеціаліст» на «молодший фаховий бакалавр» та активізація розвитку ступеню «кваліфікований робітник». Це все для того, щоб полегшити вступ для охочих, а отже, збільшити кількість студентів Львівської політехніки, що по-своєму сформує базу кваліфікованих освічених працівників, які працюватимуть в Україні.

Роман Орестович наголошує на важливості співпраці між коледжами, училищами та закладами вищої освіти саме у ході створення інтегрованих навчальних планів, які доповнювали б університетську програму й ставали б базою для дальшого отримання освіти, зокрема й у Львівській політехніці. Так минулого року з 10-ти коледжів Політехніки, ми отримали 490 студентів, це більше 30% від загальної кількості їх випускників, які навчалися саме за такими програмами й були повністю готові поглибити свої фахові знання вже в Політехніці. Найпопулярніші серед випускників закладів передвищої освіти стали інститути ІКНІ та ІНЕМ.